Чий е този багер
Пет институции и три дни не стигнаха, за да се обясни какво правят машини в река Вит
Батко и Братко
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Колко институции са необходими, за да разберат чии машини копаят 12-ата най-дълга река у нас Вит без позволение, незаконно, и така създават риск от наводнения? Оказва се, че и пет не стигат - това стана ясно тази седмица, след като риболовен клуб "Балканка" сигнализира, че строителни машини незаконно влизат в коритото на реката и незаконно изгребват баластра - пясък и чакъл, който се използва в строежа на магистрала "Хемус". Няколко ведомства в рамките на три дни съчиняваха взаимно изключващи се версии, за да покрият или кражбата, или беззаконието, или откровеното безхаберие.
Първо се започна с уж ожесточено отчаяно търсене и ровене от страна на институциите. На 8 ноември Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДДР) реагира на сигнал на "Балканка" и отговаря, че в реката над моста при пресичането с път I-4 наистина има следи от тежка механизация и е извършено изземване на баластра. Да де, обаче в този момент багери във Вит нямало, та не разбрали чии са били. Машините обаче се завърнаха след няколко дни и на 14 ноември от "Балканка" ги хванаха в крачка, но камионите сякаш по невидим сигнал напуснаха коритото, преди инспекторите пак да стигнат мястото.
След повишеното медийно внимание на 18 ноември изведнъж БДДР и РИОСВ - Плевен, "разбраха" какво се е случило. Те съобщиха, че областният управител на Ловеч Ваня Събчева ги бил уведомил, че се извършват "дейности по почистване на наносни отложения", но не е изчакала разрешение. Ековедомствата изискаха документите по договора от областната администрация, но във вторник Събчева каза, че е сключила договор за почистване речното корито на река Вит в района на АМ "Хемус", но без отворен търг. Обаче публични следи от подобна процедура и документи няма.
И пътната агенция, и строителят на "Хемус" - държавната фирма "Автомагистрали", отрекоха, че камионите работят за тях. Но и това се оказа лъжа. Когато на мястото на строежа пристигна премиерът Бойко Борисов във вторник, той пусна видеоразговор с инженер от строежа на "Хемус", който работи за "Автомагистрали", който призна, че машините в коритото са техни и ще служат, за да се изгражда мост. За който още няма разрешително за строеж.
Накратко - ако добавим и Борисов (той така или иначе сам си е институция), това са пет държавни институции, които мислили, мазали, лъгали и накрая вероятно никой няма да бъде наказан.
66 коментара
Това последното е лъжа - има разрешително за строеж на целия обект и затова могат да строят всеки един мост по него. А дали има нужда от допълнително разрешително за разчистване на коритото за да паркират крана в коритото не е съвсем ясно, поне за мен.
До коментар [#1] от "m17":
Нали областният управител наредил дейности по превенция на наводненията? Погледни си последните инструкции от трол-центъра, да не се налага да ти ги казваме ние.
Подзаглавието е препратка към вица "Колко милиционера са необходими, за да развият крушка". Там отговорът също беше 5
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.