🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Google започва кампания срещу дезинформацията преди евроизборите

Jigsaw ще направи серия реклами за "предварително разкриване" в пет европейски държави

Google се готви да започне кампания за борба с дезинформацията в пет държави от Европейския съюз (ЕС) преди европейските избори и въвеждането на новите по-строги правила за борба с онлайн съдържанието. През юни гражданите на ЕС ще изберат нов Европейски парламент, който ще приема политики и закони в региона, а законодателите се опасяват, че разпространението на дезинформация онлайн може да повлияе на избирателите.

През миналата седмица Франция, Полша и Германия обвиниха Русия, че е създала сложна мрежа от сайтове за разпространение на проруска пропаганда. Европейският закон за цифровите услуги, който влезе в сила миналата седмица, ще изисква от много големите онлайн платформи и търсачки да правят повече за справяне с незаконното съдържание и рисковете за обществената сигурност.

От тази пролет вътрешното звено Jigsaw на Google, което работи за справяне със заплахите за обществото, ще пуска серия от анимирани реклами в платформи като TikTok и YouTube в пет държави от ЕС: Белгия, Франция, Германия, Италия и Полша, пише Reuters.

Въз основа на предишни кампании, които компанията е изпробвала в Германия и Централна Европа, Jigsaw заяви, че новият проект дава възможност да се достигне до гражданите в страните с най-голям брой гласоподаватели в ЕС, като се използва местният опит на компанията в тези региони.

В рекламите ще се използват така наречените техники за prebunking, или предварително разкриване, разработени в партньорство с изследователи от университетите в Кеймбридж и Бристол, които имат за цел да помогнат на зрителите да разпознават манипулативно съдържание, преди да се сблъскат с него.

Зрителите, които гледат рекламите в YouTube, ще бъдат помолени да отговорят на кратък въпросник с няколко отговора, създаден да прецени колко са научили за дезинформацията.

"Прекарахме толкова много време в тези наистина поляризирани дебати. Нашата демокрация е заложена на картата, а температурата просто продължава да става все по-висока и по-висока", каза Бет Голдбърг, ръководител на изследванията в Jigsaw. "Предварителното разкриване е единствената техника, поне която аз съм виждал, която работи еднакво ефективно в целия политически спектър", допълва той.

Други мерки за контрол на дезинформацията, като проверяване на фактите, могат да засилят поляризацията, защото те разглеждат вече разпространена информация. Миналия месец разследване, проведено от Служба за външна дейност на Европейския съюз, разкри 750 инцидента на дезинформация, тенденциозно разпространена от външни лица, много от които изразяват подкрепа към инвазията на Русия в Украйна.

Рекламите на Jigsaw ще са преведени на всичките 24 официални езика на ЕС, казват още от компанията.

Кампанията ще продължи поне един месец, като се очаква резултатите от нея, включително и отговорите на въпросника и броят на достигнати хора, да бъдат публикувани през лятото на 2024 г.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар