Технологиите KYC и Digital onboarding - ключ към бъдещето

Виктор Петров, управител на "Комитекс"

Виктор Петров, управител на "Комитекс"
Виктор Петров, управител на "Комитекс"
Виктор Петров, управител на "Комитекс"
Виктор Петров, управител на "Комитекс"
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Промени ли се бизнесът ви през последните години предвид глобалния фокус върху финансови технологии?

- "Комитекс" ООД е основана през 1995 година българска ИТ компания, която предоставя дигитални технологии за персонална идентификация и сигурност. За своите 27 години успешна история се утвърдихме като водеща компания в областта на високотехнологичните и иновативни решения за финансовия, корпоративния и държавния сектор в България. Важно за нас е да представяме и внедряваме водещи световни технологии в България. Затова в последните години се фокусираме върху технологиите Know your customer (KYC) и Digital Onboarding. Те са важна част от съвременните финтех продукти и позволяват по сигурен начин да идентифицират крайния клиент при отдалечено (неприсъствено) и напълно автоматизирано създаване на неговия клиентски профил. В България само "Комитекс" предоставя цялостни технологии за сигурна присъствена или отдалечена идентификация на български и чуждестранни физически лица.

Кои са най-търсените услуги и продукти, които предлагате?

- Съвременните финтех компании развиват активно продукти, за които функционалността клиентът да се идентифицира дигитално и еднозначно е от ключово значение за бързодействието и сигурността. Това изискване е свързано и със законодателството на ЕС за AML (Anti Money Laundering) и съответния български Закон за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП). Затова ние внимателно и последователно изграждаме специализирано портфолио от продукти, които да позволят бърза интеграция и отлични резултати.

Предлагаме софтуерни компоненти и цялостно решение на "Regula Латвия" за сигурна мобилна идентификация на физически лица и проверка на лични документи в един процес като част от мобилна апликация. Чрез комбинация от технологии за обработка на лични документи, лицева биометрия и изкуствен интелект се прави бърз и сигурен Liveness Detection + Face Match на снимки на лицето и снимката от личния документ, като паралелно се извличат и обработват и всички данни от личната карта или паспорта. Това е напълно автоматизиран процес и неговият резултат е сигурно потвърдена или отхвърлена самоличност на лицето спрямо неговия личен документ.

Когато клиентът присъства физически на място, предлагаме решения на Regula за автоматизирана обработка на личния документ и проверка на автентичност и достоверност в рамките на 4-5 секунди. Това позволява front office системата дигитално да идентифицира клиента по сигурен начин без намесата на служител, което повишава многократно бързината на обслужване и е силна превенция срещу вътрешен fraud. В случай на необходимост on site решението може да включва и заснемане на лицето на клиента за биометрично потвърждение на съответствието на клиента и личния документ.

Търсена технология са специализираните sign pad устройства за дигитално снемане и анализ на собственоръчния подпис на клиента. Специализираният софтуер и хардуер позволяват да се анализират и съхранят биометричните характеристики на подписа с цел бъдеща съпоставка и проверка на автентичност на подписа. Устройствата визуализират и част от документа за подписване, което отговаря на изискванията за клиентска информираност. Целта на дигитализирането на клиентския подпис е електронно съхранение на документите при запазване на пълна доказателствена сила на подписа върху този документ, аналогична на подпис върху хартия.

Какъв е профилът на вашите клиенти?

- Наши клиенти са основно във финансовия и корпоративния бизнес, които работят online и offline с голям брой клиенти физически лица. "Комитекс" работи активно и със софтуерните финтех разработчици, доставяме know-how и ги консултираме технологично. Предоставяните от нас продукти и услуги ефективно реализират целите за сигурност и бързина при идентификацията на клиентите - ключови изисквания за финтех продуктите. За проверката на лични документи наш клиент е и МВР - Гранична полиция, в момента оборудваме със софтуер и скенери за лични документи всички ГКПП на България, като имаме договор за цялостна поддръжка за 5 години.

Как се отрази на бизнеса ви пандемията от коронавирус и какви са плановете ви за бъдещето?

- Клиентите ни бързо осъзнаха предимствата от внедряването на KYC и Digital onboarding в техния бизнес и използвани финтех решения и това ни позволи да реализираме интересни проекти в последните 2 години. Смело мога да заявя, че за финтех компаниите пандемията отвори нови пазарни ниши и се увеличиха възможностите за ускорена реализация на предоставяни от "Комитекс" дигитални технологии за идентификация и сигурност.

Линк към страницата: https://comitex.net/