Собственикът на "Технополис" придобива софийския Holiday Inn

Това ще е първата инвестиция на контролирания от Божидар Колев и Тодор Белчев "Видеолукс холдинг" извън ритейла

Единият от собствениците на "Видеолукс" Божидар Колев (вляво) заедно с управителя на новото хотелко дружество в холдинга Марчо Марчев
Единият от собствениците на "Видеолукс" Божидар Колев (вляво) заедно с управителя на новото хотелко дружество в холдинга Марчо Марчев
Единият от собствениците на "Видеолукс" Божидар Колев (вляво) заедно с управителя на новото хотелко дружество в холдинга Марчо Марчев    ©  Цветелина Белутова
Единият от собствениците на "Видеолукс" Божидар Колев (вляво) заедно с управителя на новото хотелко дружество в холдинга Марчо Марчев    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Компанията на Божидар Колев и Тодор Белчев "Видеолукс холдинг" възнамерява да купи софийския хотел Holiday Inn. Това ще стане чрез наскоро създадено за целта дъщерно дружество "Холидей парк", което възнамерява да придобие 100% от "Меридиан хотелс България" - компанията, собственик на хотела. Искането за концентрация е подадено до Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да се произнесе по сделката.

Според заявлението на купувача "се очаква операцията да не окаже въздействие върху нито един от продуктово-географските пазари в страната". Това е обяснимо, предвид че "Видеолукс" досега няма други инвестиции в хотелиерския бизнес. Основните компании в холдинга са концентрирани в търговията на дребно с техника ("Технополис България") и на стоки за дома ("Практикер").

Хотел на края на града

Софийският Holiday Inn беше открит през 2007 г. Петзвездният хотел се намира в кв. "Младост" в близост до "Бизнес парк София" и е разположен на 15 хил. кв. метра разгъната застроена площ, като разполага със 130 стаи и конферентен център. Първоначално инвестицията в него надхвърля 15 млн. евро.

Според отчета на "Меридиан хотелс България" за 2019 г. компанията е реализирала малко над 6.5 млн.. лв. приходи, което е лек спад от отчетените през 2018 г. 6.9 млн.. лв. Печалбата също се свива от 1.7 млн.. на 1.35 млн.. лв. За цялата минала година са отседнали 31 423 гости и са проведени 389 мероприятия. Служителите в края на миналата година са 104, а в средата на тази насред пандемията и блокираната дейност на хотелите броят им е свит до 76.

Собственик на "Меридиан хотелс България" е малтийското Sofia Star Ltd., което е част от структурата на британската Meridian Leisure Hotels. В България има и друг хотел от американската верига Holiday Inn в Пловдив, но той е собственост на друг инвеститор и не влиза в сделката.

Навлизане в ново поприще

Досега инвестициите на "Видеолукс" бяха изцяло фокусирани в ритейл търговията и това е първата стъпка за нея в нова посока. Управител на "Холидей парк" е Марчо Марчев, който е търговски директор на холдинга.

В холдинга влиза най-голямата верига за техника в страната "Технополис", която за миналата година има 580 млн. лв. приходи, които растат с 19 млн. лв. или 3.4% спрямо 2018 г. Печалбата е над 20.3 млн. лв. и се свива с 1 млн. лв. на годишна база. Тези резултати обаче са след внушителни начислени възнаграждение за борда на директорите - близо 20 млн. лв.

Реално зад компанията стоят основателите й Божидар Колев и Тодор Белчев, които продължават да са заети и с оперативното й управление. В нея към края на 2019 г. работят над 1800 души, като към юни 2020 г. броят им е редуциран до 1700.

През 2014 г. техният "Видеолукс холдинг" придоби и българския бизнес на германската верига Praktiker, като запази марката. Оттогава те я развиват динамично, като се отварят нови хипермаркети, често комбинирани с тези на "Технополис". Оборотът на дружеството, през което оперира - "Практикер ритейл", расте от 167 млн. на 200 млн. лв. през 2019 г., като печалбата също се покачва внушително - от 8.5 млн. на 12 млн. лв. В "Практикер" работят над 1200 души.

Консолидираните приходи на "Видеолукс" за 2019 г. растат с 10% до 871 млн. лв., а печалбата на групата достига 51.2 млн. лв.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 3

    Holiday Inn в бизнес-парка тръгна като луксозен хотел, но в последствие беше занемарен. Официално се води 5 звезди, въпреки че реално не отговаря на повече от 3 или в най-добрия случай 4 звезди. Дано новите собственици да инвестират пари, защото хотелът е на добра локация, с много офиси и големи компании наоколо и почти без конкуренция в този район.

    Нередност?
Нов коментар