Приходите на "А1 България" растат с над 8% за деветмесечието

Повишение има и при печалбата и средното постъпление от абонат на телекома

''А1 България''    ©  ''А1 България''
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Приходите и печалбата на "А1 България" продължават да растат през деветмесечието на 2020 г., показва финансовият доклад на австрийската група А1 Telekom Austria Group. Оборотът на българското дружество за периода е достигнал 376.9 млн. евро (736.7 млн. лв.), с 8.1% повече от 2019 г. Повишение се наблюдава и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига 146.1 млн. евро (285.3 млн. лв.), ръст с 6.1%. По тези показатели българският телеком се представя най-добре в цялата група.

Според отчета на австрийската телекомуникационна компания причина за доброто представяне в България са били фиксираните услуги (растеж от 12.2% за деветте месеца до 86.9 млн. евро) чрез добрите продажби на персонализирани корпоративни решения и по-скъпи договори при широколентовия интернет. Приходите от мобилни услуги също се повишават леко - с 3.7% до 202 млн. евро, като тук групата отчита "успешните продажби на по-скъпи планове въпреки загубите от роуминг и предплатени услуги". Всъщност именно роумингът е посочен от А1 Telekom Austria Group като една от основните причини за леко понижените приходи в цялата група за периода до 3.36 млрд. евро за деветмесечието.

"А1 България" е приключила третото тримесечие с общо 3.767 млн. активни карти в България, с 4% по-малко от същия период на миналата година. Близо 90% от тях са такива на договор, а малко над 10% - предплатени. Тази тенденция се наблюдава и при трите мобилни оператора от няколко години, като първоначално дойде заради държавните регулации, които ограничиха броя на предплатените карти до 10 за едно физическо лице.

Друг важен показател - среден приход от абонат (ARPU), продължава да расте с 4.1% до 6.1 евро за третото тримесечие, или 11.9 лв. на клиент.

За разлика от мобилните клиентите на фиксирани услуги растат - с 2.8% до 1.08 млн., като показателят при тях - среден приход на линия (ARPL) е нараснал с 1.5% до 13.7 евро (26.7 лв.).

Силен скок има и при приходите от продажба на оборудване - тук влизат както смартфони, умни устройства, лаптопи и телевизори, така и рутери и хардуерни решения за корпоративните клиенти. Показателят за деветмесечието е нагоре с 18% до 74.1 млн. евро (144.6 млн. лв.).

Все още няма коментари
Нов коментар