🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Потреблението на продукти за похапване расте в пандемията

В България се увеличава консумацията на бисквити, отчитат от "Монделийз"

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Потреблението на продукти за похапване (бисквити, снакс, десерти и др.) расте по време на COVID-19 пандемията. Това отчита вторият годишен доклад State of Snacking на Mondelez International.

Аналогични са изводите и за България. "Във времето на изолация и засилени покупки за вкъщи категорията "Cладки бисквити" расте с 6.3% в стойност и 4.6% в обем през януари - юни 2020 г. спрямо същия период на миналата година", коментира за "Капитал" Лилия Борисова, търговски директор на "Монделийз България".

Докладът State of Snacking е разработен в партньорство с The Harris Poll в периода 6 - 20 октомври 2020 г. сред 6292 анкетирани на възраст над 18 години. Изследването обхваща 12 пазара: САЩ, Канада, Мексико, Бразилия, Франция, Германия, Обединеното кралство, Русия, Китай, Индия, Индонезия и Австралия.

По-често похапване

По-честото хапване е станало част от "новото нормално" за потребителите, които прекарват повече време у дома. Почти 9 от 10 възрастни в световен мащаб казват, че хапват повече по време на пандемията в сравнение с времето преди нея, отчита проучването.

Две трети от анкетираните отбелязват, че сега имат по-голям контрол върху размера на порциите си и вече знаят от каква храна имат нужда.

Моментите на похапване спасяват хората от самота - трима от четирима възрастни в световен мащаб са осъществили връзка с някой друг чрез храната през последните 6 месеца - да я приготвят и хапват заедно (40%), да подарят продукт за похапване (31%) или да пазаруват хранителни стоки за някого, който не може да го направи сам в момента (29%). За 64% от анкетираните похапването (snacking) подхранва "тялото, ума и душата им в тези странни времена", показва докладът на компанията.

За 66% от участниците "честото похапване е един от малкото източници на награда и удовлетворение в моя ден".

В България

"В България хората традиционно обичат да похапват, затова имаме и толкова силно развити категории "Шоколадови" и "Бисквити", включващи и редица десерти. На пазара у нас вече има огромно разнообразие от продукти за похапване (snacks), съобразени с предпочитанията на консуматорските групи - от традиционните до здравословните/биопродукти", коментира за "Капитал" Лилия Борисова. Тя подчертава, че във времето на изолация и засилени покупки за вкъщи сегментът на обикновените сладки бисквити отбеляза ръст, което дава отражение и на цялата категория "Бисквити".

"След първоначалния сблъсък с новата реалност и пандемията от април-май през летните месеци консуматорите започнаха да се връщат към по-познатите реалности. Мнозина се завърнаха в офисите, подготвени с продукти за похапване за целия ден, за да не им се налага ежедневно пазаруване и допълнителен контакт извън офиса. Затова и нашите продукти и големината на опаковките (за контрол на порциите) са съобразени именно с тази потребност", обобщава Борисова.

Две трети от участниците в международното проучване планират да продължат да имат чести хранения през целия ден (а не традиционното три пъти).

Все още няма коментари
Нов коментар