Потреблението на продукти за похапване расте в пандемията
В България се увеличава консумацията на бисквити, отчитат от "Монделийз"
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Потреблението на продукти за похапване (бисквити, снакс, десерти и др.) расте по време на COVID-19 пандемията. Това отчита вторият годишен доклад State of Snacking на Mondelez International.
Аналогични са изводите и за България. "Във времето на изолация и засилени покупки за вкъщи категорията "Cладки бисквити" расте с 6.3% в стойност и 4.6% в обем през януари - юни 2020 г. спрямо същия период на миналата година", коментира за "Капитал" Лилия Борисова, търговски директор на "Монделийз България".
Докладът State of Snacking е разработен в партньорство с The Harris Poll в периода 6 - 20 октомври 2020 г. сред 6292 анкетирани на възраст над 18 години. Изследването обхваща 12 пазара: САЩ, Канада, Мексико, Бразилия, Франция, Германия, Обединеното кралство, Русия, Китай, Индия, Индонезия и Австралия.
По-често похапване
По-честото хапване е станало част от "новото нормално" за потребителите, които прекарват повече време у дома. Почти 9 от 10 възрастни в световен мащаб казват, че хапват повече по време на пандемията в сравнение с времето преди нея, отчита проучването.
Две трети от анкетираните отбелязват, че сега имат по-голям контрол върху размера на порциите си и вече знаят от каква храна имат нужда.
Моментите на похапване спасяват хората от самота - трима от четирима възрастни в световен мащаб са осъществили връзка с някой друг чрез храната през последните 6 месеца - да я приготвят и хапват заедно (40%), да подарят продукт за похапване (31%) или да пазаруват хранителни стоки за някого, който не може да го направи сам в момента (29%). За 64% от анкетираните похапването (snacking) подхранва "тялото, ума и душата им в тези странни времена", показва докладът на компанията.
За 66% от участниците "честото похапване е един от малкото източници на награда и удовлетворение в моя ден".
В България
"В България хората традиционно обичат да похапват, затова имаме и толкова силно развити категории "Шоколадови" и "Бисквити", включващи и редица десерти. На пазара у нас вече има огромно разнообразие от продукти за похапване (snacks), съобразени с предпочитанията на консуматорските групи - от традиционните до здравословните/биопродукти", коментира за "Капитал" Лилия Борисова. Тя подчертава, че във времето на изолация и засилени покупки за вкъщи сегментът на обикновените сладки бисквити отбеляза ръст, което дава отражение и на цялата категория "Бисквити".
"След първоначалния сблъсък с новата реалност и пандемията от април-май през летните месеци консуматорите започнаха да се връщат към по-познатите реалности. Мнозина се завърнаха в офисите, подготвени с продукти за похапване за целия ден, за да не им се налага ежедневно пазаруване и допълнителен контакт извън офиса. Затова и нашите продукти и големината на опаковките (за контрол на порциите) са съобразени именно с тази потребност", обобщава Борисова.
Две трети от участниците в международното проучване планират да продължат да имат чести хранения през целия ден (а не традиционното три пъти).
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.