🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

За кратко време CETIN България постигна много

Ще продължим да се фокусираме върху 5G, растежа на бизнеса и обслужването на нашите клиенти, казва изпълнителният директор Петър Мудринич

За кратко време CETIN България постигна много
За кратко време CETIN България постигна много
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

CETIN България, част от PPF Group, е доставчик на мрежови и инфраструктурни услуги на едро, притежаващ и управляващ една от най-големите електронни съобщителни мрежи в България. Компанията е създадена през юли 2020 г. в отговор на нарастващото търсене на висококачествени инфраструктурни телекомуникационни и IT решения. С повече от 200 служители, денонощна поддръжка и широко разгръщане на инфраструктурата, CETIN България възнамерява да се превърне в един от най-предпочитаните доставчици на услуги на едро в България в областта на електронните комуникации.

Петър Мудринич пое поста изпълнителен директор на CETIN България на 15 януари 2021 г.

Г-н Мудринич, CETIN България бе създадена през юли 2020 г. в отговор на нарастващото търсене на висококачествени инфраструктурни телекомуникационни и IT решения. Каква е Вашата оценка за постиженията до момента?

CETIN България притежава и оперира една от най-големите комуникационни мрежи в България като доставчик на широка гама от телекомуникационни услуги - от предоставяне на свързаност, през всичко, свързано с IT инфраструктура, до комплексни и интегрирани телекомуникационни и IT решения, с възможност да бъдат адаптирани към специфичните нужди на клиентите.

За краткото време на съществуването си CETIN България постигна много. Докато отделяхме нашия бизнес, мрежа и IT активи от Telenor по време на безпрецедентна COVID-19 пандемия, ние не направихме компромис с услугите, които предоставяме на нашите клиенти. Имаме удоволствието да допринесем за развитието и поддръжката на мобилната телекомуникационна мрежа от световен клас на Telenor и за изключителното постижение от четири поредни сертификата Best in Test от umlaut, глобалната организация за измерване качеството на мрежите, определяна като златния стандарт в бранша. Фокусът на CETIN България е да предоставя качествени телекомуникационни и IT решения и ние ще продължим да държим на това.

Бяхме първият играч в сектора в България, който отдели мрежите си за достъп и пренос, IT инфраструктурата и бизнеса на едро от бизнеса с крайни клиенти. Да бъдеш първи, разбира се, е голямо предимство, но и огромна отговорност.

Струва си да се спомене, че наскоро официално завършихме консолидацията на България, Унгария, Сърбия и Чехия под една компания майка - CETIN Group. Това ни дава предимство при развитието на дейностите ни и укрепването на позицията ни като водещ играч в региона на Централна и Източна Европа.

Това, с което се гордея най-много обаче, е силният и висококвалифициран екип на CETIN България с над 200 професионалисти, мотивирани да дадат най-доброто от себе си.

Какво ви различава от другите доставчици на инфраструктура?

Ние сме повече от доставчик на инфраструктура. Наскоро, след промените на съвременния комуникационен пазар с голям брой OTT (over-the-top) играчи, на преден план излезе бизнес моделът - "мрежа като услуга". Следвайки този модел, CETIN България предоставя услуги чрез телекомуникационна мрежа в домейни за достъп и свързаност върху пасивна инфраструктура. Освен това ние сме доставчик и на IT решения, което е обичайно за подобни компании.

Поради това се позиционираме като истински двигател на дигиталната трансформация в България и региона на Централна и Източна Европа. Дълбоките познания, богатият опит и отдадеността на нашите хора са това, което движи нашата компания напред. Технологията, нашият гръбнак, е това, което ни позволява да предоставяме иновативни и устойчиви решения на нашите клиенти. Правим всичко възможно, за да следим световните тенденции и изисквания на клиентите, за да можем да доставим това, което наистина е необходимо от нас, с първокласно качество. Телекомуникационната индустрия се променя бързо и е изключително конкурентна, затова трябва постоянно да оптимизираме подход си, да сме в крак с тенденциите и да бъдем адаптивни по най-устойчивия начин.

Говорейки за Вашите клиенти, можете ли да разясните повече какъв е техният профил и какви услуги им предоставяте?

CETIN България предлага висококачествени и съвременни услуги, за да отговори на потребностите както на местния, така и на международния бизнес. Най-големият ни клиент е Telenor, но вече имаме и много други, като в същото време сме в преговори и с нови потенциални клиенти.

Освен услугите за търговия на едро с телекомуникационна мрежа, ние предлагаме и разнообразни услуги в областта на IT и сигурността. Непрекъснато работим с нашите клиенти за по-нататъшно разширяване на портфолиото ни от услуги.

Какви са плановете Ви за следващите пет години?

Ще продължим да се фокусираме върху 5G, растежа на бизнеса и обслужването на нашите клиенти.

Всяко следващо поколение мобилна мрежа е вълнуващо, но с 5G очакваме нещо повече от "поредното G". Непосредствената полза за всички ще бъде увеличената скорост на изтегляне и качване, като тази технология ще улесни нашето ежедневие, като позволи свързване на милиони устройства. В допълнение, по-ниските стойности на времезакъснение ще позволят въвеждането на цял спектър от услуги и продукти в областите на телемедицината, транспорта, образованието и др. За B2B сегмента краткосрочната възможност се крие в IoT, дигитализация на производството и други производствени процеси. 5G ще бъде преобразуващ за бизнеса с възможностите за разделяне на мрежата (network slicing) и създаване на множество мрежи в обща инфраструктура, където всяка част може да се използва за конкретен случай, клиент и решение. Нямаме търпение да осъществим всичко това в България.

Като финал искам да изразя радостта си да ръководя екипа на CETIN България, който неведнъж се доказа и е неимоверна и важна част от и за успеха на компанията.