80% от спортуващите в България се връщат в залата

"Бенефит Системс България" подкрепя фитнес индустрията с 2 млн. лв. за една година. Oчаква се пълно стабилизиране през 2022 г.

80% от спортуващите в България се връщат в залата
80% от спортуващите в България се връщат в залата
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

80% от активно спортуващите в България вече се връщат в спортните и фитнес залите. Това показват данните на компания "Бенефит Системс България", която предоставя карти за спорт в страната. От компанията споделят, че настоящият брой на ползвателите на картите им е по-нисък от този през 2020 г. - 100 000+ в началото на 2020 г., 80 000+ през 2021 г. Прогнозата обаче е, че ако ситуацията в България се задържи стабилна, браншът ще се върне към нормалната си работа отпреди пандемията през 2022 г.

Тенденцията се подкрепя и от проучване, проведено сред бизнес клиентите на "Бенефит Системс България" - интервюирани са 1362 респонденти. 90% от запитаните оценяват карта MultiSport като полезна за служителите мотивационна придобивка, а 81% от клиентите на компанията твърдят, че служителите им продължават да ползват карти MultiSport в условията на пандемия, когато противоепидемичните мерки позволяват това.

Грижа за всички

Честото отваряне и затваряне на спортните центрове заради динамиката в противоепидемичните мерки в периода март 2020 - март 2021 постави пред предизвикателства "Бенефит Системс България" и партньорските обекти на компанията. "Ситуацията доведе до трудности в логистиката и вътрешните процеси в компанията, но и ни насърчи да бъдем още по-гъвкави и бързи в реакциите и решенията си. Наложи се вътрешно преструктуриране на отделите с цел оптимизация на ресурсите и работния процес, което бе предизвикателен момент за целия ни екип", споделя Цветан Иванов, управител на "Бенефит Системс България".

Въпреки трудностите и именно заради тях "Бенефит Системс България" предприе мерки, с които да подпомогне бранша и обществото. В момент, в който възможностите за спорт бяха силно ограничени, "Бенефит Системс България" продължи да поддържа мотивацията както на служителите, така и на широката общественост в социалните мрежи и да предоставя достъп до спортни занимания. Още през април 2020 г. стартира излъчването на онлайн тренировки публично в социалните мрежи, които са гледани близо 250 000 пъти. Към момента освен видеотека с разнообразни тренировки ползвателите на карти MultiSport имат на разположение полезни съвети и материали за активен и здравословен начин на живот в разработена от компанията онлайн платформа.

Успешни заедно

"Бенефит Системс България" подпомага и своите партньори - спортните обекти, в няколко направления. Благодарение на промяната в ДДС за спортни услуги от 20 на 9%, която влезе в сила през август 2020 г., компанията увеличи нетната цена, която заплаща към своите партньори. Така "Бенефит Системс България" подкрепи фитнес индустрията с близо 2 млн. лв. и се ангажира още по-активно с подкрепа на бизнеса, за да гарантира по-бързото му възстановяване от кризата.

Друга стъпка в тази посока е и предстоящият проект "MultiSport Академия", който представлява серия от практически бизнес обучения в помощ на развитието на професионални бизнес и управленски умения у партньорите на компанията. Тези знания са особено ключови за управлението на бизнеса в динамичен момент като този. Академията се очаква да стартира през месец септември, като повече информация за нея ще бъде обявена допълнително на уебсайта на "Бенефит Системс България".

Каква е равносметката и какво предстои

През финансовата 2020 г. "Бенефит Системс България" бележи 26% спад на приходите си от продажби спрямо 2019 г. Въпреки това след отпускането на противоепидемичните мерки през март 2021 г. дружеството върви към успешно възстановяване на пълния капацитет на услугата. Компанията вярва, че при запазване на настоящата стабилност "Бенефит Системс България" ще достигне предкризисните нива на дейността си през 2022 г.
Динамичната ситуация през последната година - преструктурираният екип, промяната на очакванията и възходът въпреки всичко, само мотивира компанията да продължи да се развива и да подобрява услугата си, което налага и известни промени. Една от тях е уеднаквяването на ценовите условия за придружители за всички клиенти. Това би позволило на "Бенефит Системс България" да продължи да предлага атрактивни условия на служителите на своите клиенти и в бъдеще, без значение дали работят в големи или малки организации, което винаги е било нещо желано от спортуващите хора в страната. "Още от зараждането си като идея MultiSport се стреми да бъде мотивационна придобивка, която позволява на работодателите да се грижат за своите служители. Заедно със служителите на клиентите ни приветствахме и техните близки да се присъединят като придружители, както и децата им. При детските карти вече сме наложили стандарт с една и съща цена за всички и виждаме като логична стъпка това да се случи и с придружителските карти за възрастни. Така можем да се съсредоточим по-ефективно и към изконната ни ценност - мотивационна придобивка за служителите", обясняват от компанията.

"Бенефит Системс България" вече е направила и първата си стъпка в посока дигитализация - развитието на платформата си за здравословен начин на живот. Заедно с нея се планира и допълнителна дългоочаквана дигитализация на услугата, която да позволи на ползвателите да я използват по по-удобен за тях начин.

Предстои представянето и на нови продукти, които да отговорят на нуждите и обратната връзка от пазара.

Повече за "Бенефит Системс България"

"Бенефит Системс България" ООД започва дейност на българския пазар през 2015 г. Компанията дава възможност на корпоративните си клиенти да предоставят карти MultiSport на своите служители като част от пакета им с мотивационни придобивки. С картата могат да се посещават обекти за спорт и релакс, които са част от партньорската мрежа на организацията. Чрез картата работодателите имат още един инструмент за мотивация на служителите, спортните центрове могат да привлекат нови клиенти, а притежателите имат възможност да избират между голямо количество занимания в удобно за тях време. Като следва амбицията си да мотивира хората да спортуват, от 2019 г. насам "Бенефит Системс България" организира кампанията "Ден на маратонката", а през изминалата година участва като партньор и в инициативата "Европейска седмица на спорта" #BeActive, която се организира от Министерството на младежта и спорта.