🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

WorkBetter - коуъркинг от ново поколение

Най-новият оператор на гъвкави и споделени офисни пространства предлага множество удобства

WorkBetter - коуъркинг от ново поколение
WorkBetter - коуъркинг от ново поколение
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

WorkBetter е най-новият оператор на гъвкави и споделени офисни пространства в България. Компанията отвори вратите на първата си локация в София в началото на август тази година. WorkBetter е единственият споделен офис в страната, който се помещава в чисто нова клас А сграда, част от уникален посвоему комплекс, състоящ се от четири бизнес сгради - Business Garden Office X. Коуъркинг пространството се отличава и с удобната си ключова локация - в най-бързо развиващия се бизнес квартал в София - "Лозенец", в непосредствена близост до метростанция "Витоша" и "Парадайс център".

WorkBetter е разположен на четири етажа върху площ 4000 квадратни метра. Сградата разполага с 400+ работни станции, разпределени между отворено коуъркинг пространство и просторни частни офиси. За допълнително удобство на ползвателите сградата има на разположение собствен подземен паркинг на 2 нива. До броени седмици компанията планира да отвори и своя бар - FeelBetter, който ще бъде основен център за развлечение, нетуъркинг сбирки и събития на бизнес общността.

Изборът на бизнес сфера

WorkBetter е проект на екип от професионалисти и инвеститори в сферите на коуъркинг индустрията и корпоративните недвижими имоти. Именно богатият им опит в тези ключови индустрии им позволи да идентифицират липсата в България на истинска коуъркинг услуга на международно ниво.

"Сегментът в световен мащаб е все още недостатъчно развит - едва 2% от бизнес недвижимите имоти са флекс офис пространства. Вследствие на пандемията и налагащия се хибриден начин на работа потенциалът за растеж на такъв тип бизнес нарасна драстично, споделя генералният мениджър на WorkBetter Тони Александров. Искахме да приложим това, което научихме от лидерите в индустрията, за да сме готови да отговорим максимално на нуждите на нашите клиенти и да им предоставим възможно най-добрата услуга. Именно насъбраният опит от коуъркинг индустрията в Германия ни позволи да създадем WorkBetter по най-висок международен стандарт."

Пандемията и развитието на коуъркинг пространствата

Вследствие на пандемията всички сектори на икономиката претърпяха революция, в резултат на което вече повече от две години бизнесите се адаптират към динамично променящата се среда и новия начин на работа. Индустрията за корпоративни недвижими имоти претърпя удар покрай тези непредвидени промени, но същевременно коуъркинг и флекс офис моделът продължи да се налага и разраства въпреки несигурността в световен план.

"Хибридният начин на работа все повече се затвърждава като предпочитаната алтернатива от множество компании", споделят от WorkBetter. От ключово значение за служителите е гъвкавостта и възможността да поделят времето си между дома и работното място. Очакванията са по-високи от всякога - служителите искат не само гъвкавост, но и възможности за срещи на живо. Коуъркинг моделът позволява на фирмите да предложат този модел на работа, което играе важна роля при привличането и задържането на кадри.

Бизнес моделът

Докато всеки бизнес се стреми да бъде фокусиран предимно върху генерирането на приходи, намаляването на разходите е част от същото уравнение. На днешен етап целият процес по наемане и поддръжка на корпоративно офис пространство струва изключително скъпо на компаниите. Многобройните неизбежни разходи, свързани с наемането на такъв тип пространство, могат да окажат голям финансов натиск върху един бизнес. Благодарение на коуъркинг модела както малките и средните предприятия, така и големите се радват на огромно облекчение, което идва с пълното елиминиране на дългия списък от оперативни разходи.

Бизнес моделът на WorkBetter позволява на компаниите да наемат точно толкова пространство, колкото им е необходимо, без да плащат за ненужни и допълнителни разходи - всичко е включено в цената за една работна станция.

Удобствата и условията за наемане

WorkBetter е най-гъвкавият флекс офис оператор на българския пазар в момента. "За да отговорим оптимално на динамично променящите се нужди на бизнесите вследствие от пандемията, държахме на това условията ни за наем да са максимално гъвкави, споделя Тони Александров. Нашите договори, независимо дали се отнася за една работна станция или офис с 20 места, се предлагат месец за месец. Разбира се, предлагаме и опцията за дългосрочно обвързване."

Цената за една работна станция е фиксирана и в нея е включено абсолютно всичко - напълно обзаведени офисни пространства с всичко необходимо за една продуктивна работна обстановка - ток, вода, супербърз интернет, почистващи услуги, оперативен и IT екип. Клиентите на WorkBetter се възползват от 24/7 достъп до сградата, а част от многобройните удобства включват неограничени топли и студени напитки, принтиращи услуги без лимит, сървърно помещение на всеки етаж.

За допълнителен комфорт наемателите в Workbetter имат достъп до двете подземни паркинг нива в сградата, разполагащи със 70 паркоместа, 8 зарядни станции за електромобили и стойки за велосипеди. Екипът на WorkBetter държи на това да предостави възможно най-добрите работни условия на клиентите си. "Една от ключовите технически спецификации в сградата ни е именно модерната вентилационна система (с капацитет 12 000 куб.м/ч), както и FDP филтрите за пречистване на въздух, които спират пропускането на фини прахови частици - компонент, който е от изключително значение във времена на пандемия. В допълнение, взехме решението да поставим и сензори за контрол на въглеродния диоксид в помещенията, както и такива за контрол на влажността, което допълнително спомага за увеличаването на продуктивността и концентрацията на служителите. Това са само част от предимствата на клас А сградата, в която се помещава WorkBetter", споделя Александров.

Наемателите в WorkBetter имат опцията и за работа и отдих на открито - парковата среда в градски условия на комплекса Business Garden Office X разполага с над 6000 квадратни метра зелени пространства със силен Wi-Fi сигнал.

Профил на клиентите

WorkBetter предлага изцяло B2B услуга, подходяща както за малки екипи, така и за по-големи установени компании. Доскоро коуъркинг пространствата са били смятани за подходящи офис решения предимно за млади екипи, но в последните години тази тенденция се променя и флекс офис моделът няма определена възрастова граница.

"WorkBetter е пространство, което не се причислява към една определена индустрия. Стремим се към това да създадем разнообразна колаборативна общност, която да си помага взаимно чрез обмен на опит, общи цели и идеи", споделя Златина Кръндева, маркетинг и ивент мениджърът на WorkBetter.

Интерес към услугата се наблюдава както от български фирми, така и от международни компании в сферите на информационните технологии, консултантството, маркетинг, финтех, счетоводни услуги. Клиентите на WorkBetter принадлежат към стартъп компании, малки и средни предприятия, както и водещи фирми на международния пазар.

"Можем да се похвалим с това, че вече няколко чуждестранни фирми избраха именно нас за техния първи офис в България", уточнява Тони Александров.

Избор на локация, големина, оформление на пространството

Изборът на подходяща локация за коуъркинг пространство е от изключително значение при стартирането на такъв тип проект. В последните години районът около "Парадайс" се изгражда все повече като най-желания бизнес център в столицата. Главното предимство на локацията са бързите транспортни връзки до центъра на града.

"Една от причините да се спрем именно на тази локация е, че спестява на клиентите ни много от личното им време в придвижване от и до работното им място", обобщава Тони Александров. От WorkBetter споделят също, че сградата е планирана да бъде пространство за споделени офиси още от началната фаза на проекта.

"Предимствата на чисто новата клас А офис сграда, принадлежаща към супермодерен бизнес комплекс, допълнително затвърди желанието ни да бъдем позиционирани точно там, разказва Александров. От самото начало наблегнахме върху това нашата сграда да разполага с минимум 400 работни станции, за да получим необходимата синергия между приходи и разходи и да осигурим нужния комфорт на бъдещите си наематели."

Екипът на WorkBetter започна работа върху проектирането и дизайна на пространството още в начален етап. "Имахме удоволствието да работим с едни от най-добрите архитекти и дизайнери в България - MBL Architects. Те разбраха с лекота нашия бизнес модел и ни предложиха дизайн на световно ниво", коментира Александров.

"Проектирането на идеално споделеното работно пространство е сериозно предизвикателство зa нашето съвремие. Разнообразните групи обитатели очакват работна среда, която да отговаря на техните уникални стилове и индивидуални нужди. Традиционното офис пространство с много бюра и ограничени зони за рекреация вече не е актуално и не отговаря на потребността на съвременния наемател, споделя архитект Аглика Петрова от MBL Architects. Моделът на WorkBetter е концентриран върху мултифункционалността и иновативния дизайн. Отличава се с голямо разнообразие от пространства за срещи, гъвкави зони за почивка и акустично изолирани телефонни кабинки. WorkBetter осигурява комфорт на обитателите си чрез многообразие на пространствата и използваните висококачествени смарт материали."

Събития за изграждане на общност

"Едно от предимствата на WorkBetter е, че сградата ни разполага с три чудесни пространства за събития, споделя Златина Кръндева. Това ни дава свободата да организираме събития от всякакъв тип - лекции, корпоративни семинари, уъркшопове, развлекателни събития и такива за личностно развитие. Разполагаме и с 12 различни по размер креативни конферентни зали, като всяка от тях има своя индивидуална разчупена тематика."

От WorkBetter споделят, че пространствата им за събития могат да бъдат наемани както от вътрешни клиенти, така и от външни. Изграждането на силна и сплотена общност е една от главните цели на екипа на WorkBetter. "Нашето коуъркинг пространство е много повече от поредната офисна сграда, в която служителите идват да свършат дневните си задачи. То служи като главна обединяваща сила, събираща хора, които споделят еднакви цели и си сътрудничат и помагат един на друг", обобщава Златина Кръндева.

От WorkBetter споделят още, че планират да организират специални ежеседмични вътрешни събития, които допълнително ще спомогнат за изграждането на общността. "The BETTER hour са поредица от разнообразни събития с различни интересни теми и забавни активности, които ще бъдат организирани специално за нашите клиенти. С тях целим да насърчим наемателите ни да се социализират и опознават. Големият позитив на това, че в сградата ни са събрани под един покрив хора от различни индустрии е именно това, че клиентите ни имат възможността да се обогатяват взаимно", коментира Кръндева.

Специално за общността екипът на WorkBetter разработи и своя собствена платформа и мобилна апликация. През нея клиентите им могат да запазват зали за срещи, да научават за най-новите събития и новини около коуъркинг пространството и да общуват помежду си. В секцията с придобивки наемателите на сградата се възползват от най-различни отстъпки при партньорите на WorkBetter. Съвсем скоро WorkBetter ще отвори най-голямото си пространство за събития в сградата - своя бар FeelBetter. С изискания си дизайн и първокласна обстановка FeelBetter ще бъде основен център за нетуъркинг сбирки и събития на бизнес общността.

Повече информация за WorkBetter можете да откриете онлайн:

Linkedin; Instagram; Facebook

https://workbetter.bg/