"BILLA България" увеличи клиентите си с над 17% през 2022 г.

Компанията запази своята лидерска позиция по брой магазини със своите 148 обекта в 46 града в страната

"BILLA България" увеличи клиентите си с над 17% през 2022 г.
"BILLA България" увеличи клиентите си с над 17% през 2022 г.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Ако трябва да обобщя изминалата година за "BILLA България" само с една дума, най-правилно би било да използвам думата "инвестиции". Инвестиции за експанзия, в реновации, дигитализация. Инвестиции в служителите и в устойчиво развитие на обществото и околната среда. Инвестиции в подобряване на потребителското преживяване на нашите клиенти, чието доверие се стремим да печелим всеки ден в продължение на над 22 години. Благодарение на тяхната подкрепа продължаваме да се променяме и да ставаме все по-добри", споделя Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "BILLA България".

Въпреки предизвикателствата изминалата година 2022 остава в историята като една от най-успешните за компанията и нейното развитие в България. С ръст на годишния оборот 24% и ръст на броя клиенти със 17% спрямо 2021 г. "BILLA България" успява да увеличи своя пазарен дял с близо 1 процентен пункт.*

Като фокус в своето развитие веригата се стреми да бъде все по-близо до клиентите си - както по отношение на локация, така и по отношение на техните вкусове и предпочитания. По-уютната и приветлива атмосфера в магазините, удобството и комфортът при пазаруване, лесното и бързо намиране на желаните продукти - това са само част от целите, за които BILLA ще продължава да работи и през 2023.

Пазаруването - бързо, удобно и близо до дома

През 2023 година "BILLA България" се готви да посрещне още по-голям брой клиенти в своите магазини, като инвестира близо 67 млн. лева в откриването на нови обекти, реконструкция и обновяване на съществуващите. През изминалата година веригата откри 8 нови магазина, следвайки своята стратегия за експанзия в малки и средно големи населени места, а през 2023 компанията планира да отвори нови 12 обекта. Сред градовете, в които BILLA ще отвори своя пръв магазин, са Троян, Видин, Чирпан, Силистра и Созопол.

За по-голямо удобство на пазаруващите 51 от магазините на веригата в страната са снабдени с каси на самообслужване. Те значително улесняват процеса на покупка, предоставяйки възможност за по-бързо и самостоятелно сканиране и заплащане на продуктите. В отговор на клиентските очаквания компанията работи в посока плавна реорганизация на търговските си зали, която позволява по-бърз и улеснен достъп до касите от всяка точка на магазина. Електронни етикети поетапно заменят хартиените в обектите на BILLA в цялата страна, като предоставят на клиентите цялата необходима информация за теглото, производителя, произхода и цената на всеки продукт.

Високите очаквания определят пътя на развитие

Разрастването на бизнеса на "BILLA България" води до изключително важна за компанията стъпка - разширяване на складовата база на дружеството. Вторият логистичен център на BILLA, който в момента е в процес на изграждане, се намира в близост до град Стара Загора и ще обслужва Източна, Североизточна, Югоизточна и Централна България. Очаква се обектът да влезе в експлоатация в края на 2024 г., като общата инвестиция за него е 49 млн. лева.

Личният комфорт и гъвкавите възможности за пазаруване са сред факторите, които придобиха най-голямо значение за потребителите в последните две години. Следвайки техните желания и очаквания, през тази година "BILLA България" ще предостави на своите клиенти и онлайн канал за продажба. През пролетта на 2023 г. той ще стартира в столицата, като в бъдеще се планира постепенното му разрастване и в други градове в страната с цел достигане до по-голям брой потребители.

Добрият пример - двигател на промяната

Освен с мащабните си инвестиции в иновации и дигитализация "BILLA България" вярва, че може да бъде двигател на позитивна промяна, заставайки зад редица каузи и събития в подкрепа на уязвими групи от обществото. През изминалата година веригата заедно със своя дългогодишен партньор "SOS Детски селища България" подпомогна пълноценното развитие и бъдещо обучение на деца от над 60 приемни семейства, лишени от родителска грижа.

Съвместната кампания "За повече деца в България" на BILLA и фондация "Искам бебе", стартирала през 2016 година, до момента е сбъднала мечтата на 37 двойки да имат свое биологично дете, като 8 от децата са родени през 2022 г. Заедно с Българския червен кръст компанията осигурява топъл обяд за 250 деца и младежи през учебната 2022/2023 г. Благодарение на успешното си партньорство със Съюза на слепите в България, стартирало през 2015 г., BILLA е реализирала редица дейности в подкрепа на 2500 незрящи хора в България. Освен направените корпоративни дарения компанията успешно ангажира с каузите, зад които застава, и своите клиенти. Един от примерите за това е големият успех на кампанията "Купи и дари", в рамките на която през изминалата година са събрани продукти на обща стойност над 100 000 лв. В месеците от март до юли съвместната кампания на BILLA и БЧК беше насочена към бежанците от войната в Украйна.

Ангажирана с темата за разхищението на храна - проблем, който се задълбочава всяка година на глобално ниво, през 2022 "BILLA България" осъществява редица дарения към своите партньори от фондация "Българска хранителна банка" (БХБ). Над 48 тона качествена и годна за консумация храна и над 10 000 литра напитки на обща стойност над 185 000 лева достигнаха до хиляди нуждаещи се благодарение на изградената мрежа от партньорски организации на фондацията. В допълнение към това с цел намаляване разхищението на храна веригата предлага специални предложения за своите клиенти, използващи BILLA Card. Във всички обекти на веригата в страната след 20:00 ч. клиентите на лоялната програма могат да се възползват от 30% намаление на всички ястия, изложени на топлата витрина. Като допълнителна мярка в тази посока клиентите могат да купят продукти с наближаващ срок на годност с 25% или 50% намаление от регулярната им цена.

Като една от водещите компании в сектора "BILLA България" осъзнава своята отговорност към околната среда и инвестира усилено в тази посока. През 2022 г. веригата е вложила над 3.2 млн. лева в инсталацията на фотоволтаични системи в 29 от своите търговски обекти, както и в централния си склад, като те произвеждат над 2500 MWh електроенергия годишно. През тази година компанията ще инвестира още близо 2 млн. лева в поставянето им в нови 20 магазина и ще финализира процеса по оборудване на всичките си търговски обекти с LED осветление и електронни етикети. Целите, към които се стреми "BILLA България" заедно с цялата REWE Group, са редуциране на парниковите емисии с 30% до 2030 г. спрямо нивата от 2019 и достигане до климатична неутралност през 2040 г.

Инвестиция в хората

"BILLA България" е един от най-големите работодатели в страна - служителите на компанията надхвърлят 4700, като този брой динамично нараства с изпълнението на плана за експанзия. Вследствие на разрастването на екипите BILLA влага все повече средства и усилия в тяхното развитие и мотивация. Веригата предоставя на служителите си разнообразни възможности за кариерни обучения и израстване в компанията. Паралелно с това през 2022 г. дружеството инвестира над 5 млн. лв. на годишна база в повишаване на възнагражденията и социалните придобивки за служителите. Фокус в бизнес стратегията на BILLA и през тази година ще бъде утвърждаване на нейното място като не просто желан, а един от най-предпочитаните работодатели на българския трудов пазар.

И през 2022 г. "BILLA България" запази своята лидерска позиция по брой магазини със своите 148 обекта в 46 града в цялата страна.

*Използваните данни са на Nielsen и обхващат пазара на модерната търговия