Kaufland – единственият ритейлър в страната, който сертифицира качеството си

Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"

Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Kaufland България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Г-н Чернев, за поредна година Kaufland е ненадминат лидер в модерната търговия в България. Кое е в основата на вашата стратегия за запазването на тази позиция?

- На първо място в основата на нашата стратегия седи много работа - лидерството се отстоява с много работа всеки ден. Това на практика се случва в постоянен стремеж да надскачаме себе си и очакванията, които клиентите ни имат за нас, включително и чрез смелостта за въвеждане на различни иновации. Изключително важен е и екипът. Без силен и мотивиран екип, който да гледа към обща цел, подобен успех не би бил възможен. Комбинацията от тези елементи - много работа, смелост за иновации и силен екип, ни донесе много добри резултати и през изминалата година.

През 2022 успешно реализирахме плановете си за експанзия и за модернизация. Открихме два нови обекта в София и обновихме 12 магазина в цялата страна, пpeвpъщaйки ги в мyлтифyнĸциoнaлни тъpгoвcĸи цeнтpoвe, като част от нашата Оnе Ѕtор Ѕhорріng ĸoнцeпция, с която оcигypявaмe по-голямо yдoбcтвo и дocтъп дo още повече пpoдyĸти и услуги на нашите клиенти. Разширихме значително и асортимента, който предлагаме на клиентите си - над 20 000 са артикулите, които могат да бъдат намерени в нашите магазини. През пролетта на 2022 г. представихме нашата карта за лоялност Kaufland Card и към момента тя има над 1.4 млн. активни потребители. Отделно от това приоритетно задълбочихме и партньорството си с българските производители, като увеличихме броя на договорите за предварително изкупуване, увеличихме с 30% дела на българските плодове и зеленчуци в нашите магазини и изкупихме родна земеделска продукция за над 32 млн. лв. Сред големите ми лични гордости за изминалата година е и увеличението на артикулите от собствената ни българска марка "Брей!", като днес те са повече от 100 в основните категории, включително и 10 вида плодове и зеленчуци. Усилията, които полагаме за развитието на бранда "Брей!", обогатявайки го с качествени български продукти, не останаха неоценени от клиентите ни и за втора поредна година част от тях се превърнаха в абсолютен фаворит и в конкурса "Продукт на годината".

Говорите за иновации - кои са иновациите, които внедрихте на българския пазар?

- Иновации внедряваме навсякъде в работата си - от строителството на новите ни магазини и модернизацията на съществуващи, през концепцията за вътрешността на филиалите, до дигитализация на процесите на оперативно ниво, включително и на тези, свързани с подбора на нови колеги за екипа ни. Може би най-видими от гледна точка на клиента са иновациите, които въвеждаме вътре в магазините ни. През 2022 г. инвестирахме над 120 млн. лв. в нови и модернизиране на част от съществуващите ни магазини. Преминахме към 100% "зелена енергия" и направихме значителни инвестиции, за да намалим въглеродния отпечатък от дейността си. Вече цели 48 от нашите магазини вече притежават EDGE сертификат за "Зелена сграда". Врезултат на зелените иновации, които прилагаме, и по-специално благодарение на нашите иновативни сгъваеми палети редуцирахме опаковъчното фолио, което използваме в логистиката си, с над 95%.Спестихме над 1100 тона годишно въглеродни емисии в резултат на замяната на обикновените щайги за плодове и зеленчуци с каси за многократна употреба - отново много значителна инвестиция със сериозни екологични последствия. И това са само малка част от иновациите, които внедрихме. Списъкът е наистина дълъг и ние не спираме да го обогатяваме.

Казвайки, че не спирате да развивате бизнеса си, накъде ще продължите през 2023?

- Независимо че годината започна съвсем скоро, ние вече работим върху един много важен за нас, а и за клиентите ни проект - това е гаранцията за качество на нашата свежа витрина. От 2022 г. започнахме да сертифицираме продукти и процеси със сертификата за качество TÜV Austria. Така още през миналата година се превърнахме в единствения ритейлър в България, който държи да доказва качеството си, така че нашите клиенти да бъдат сигурни, че това, което им предлагаме, отговаря на най-съвременните европейски стандарти. След серия от одити през 2022 г. получихме два престижни международни сертификата за качество TÜV - единият е за витрината ни с обслужване в столичния квартал "Банишора", която се превърна в единствената сертифицирана витрина в света, а вторият е за логистичния ни център в с. Стряма. TÜV сертификатът за Централния ни склад валидира, че работните процесите там отговарят на най-високите международни стандарти - безопасност на храните, качество на процесите и контрол на рисковете. В момента работим върху други подобни проекти, които да валидират качеството на продукцията, която предлагаме в магазините си. Процесът е дълъг и сложен, но ние сме мотивирани да преминем през него, защото това означава повече сигурност за нашите клиенти.