🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Spark увеличава автопарка си в България със 100 нови автомобила

Те са модел Dacia Spring и влизат в най-търсения нисък ценови клас на компанията за споделена електромобилност

Новите 100 автомобила Dacia Spring ще попаднат в най-евтиния клас електромобили от автопарка на Spark
Новите 100 автомобила Dacia Spring ще попаднат в най-евтиния клас електромобили от автопарка на Spark
Новите 100 автомобила Dacia Spring ще попаднат в най-евтиния клас електромобили от автопарка на Spark    ©  SPARK
Новите 100 автомобила Dacia Spring ще попаднат в най-евтиния клас електромобили от автопарка на Spark    ©  SPARK
Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Автомобилите на платформата за споделена електромобилност Spark се увеличават до над 650, след като от литовската компания обявиха, че добавят нови 100 Dacia Spring. Те попадат в най-търсения и евтин ценови сегмент, в който са и VW Up и Skoda Citigo на компанията. Новите дачии вече са налични в София, показва проверка в мобилното приложение на Spark.

От компанията обясняват увеличаващия се автопарк с нарастващата нужда от "достъпен, удобен и екологично чист транспорт" след отшумяването на пандемията от ковид-19. Новият изпълнителен директор на "Райд шеър България" (дружеството, през което оперира Spark в страната), Димитър Стоянов, казва в прессъобщение, че това "е само началото на планираното за тази година разширяване на автопарка, което ще бъде съчетано с много подобрения и иновации в услугата."

Стоянов коментира още, че благодарение на увеличаващия се брой автомобили ще могат да наситят зоните за отключване и заключване в София и Пловдив, на териториите, на които оперира компанията.

Емил Гърнев, търговски директор на официалния вносител на Renault и Dacia в България "Кеос София", коментира, че Spring е лидер за 2022 г. на пазара в България за нови електромобили. По данни на МВР през предходната година новорегистрираните от модела Dacia Spring са 188 от общо около 1000. Благодарение на партньорството с литовската компания и броя на новите автомобили, които се вливат в автопарка в страната, навярно първенството ще се повтори и за 2023 г.

Spring е четириместен градски автомобил с 25 kWh батерия, която му позволява изминаването на 150-200 км с едно зареждане. След изграждането на все повече бързозареждащи станции в мрежата на Eldrive, които се използват от електромобилите на Spark, това може да се случва за не повече от 30 минути.

В края на 2023 г. от Spark въведоха нови дългосрочни оферти за час, както и пакети за дългосрочно наемане за от три до 180 дни. От компанията коментират, че "това е поредна стъпка в посока на налагане на услугата като масова алтернатива за градска мобилност, към което са насочени усилията" им. През тази година се очаква и въвеждането на "нови функционалности за пълен и неограничен достъп за определен период чрез фиксиран абонамент, превръщайки SPARK в първата за България компания, предлагаща мобилността като услуга в пълния смисъл (Mobility as a service - MaaS)."

Пловдив - близък, но скъп

До преди години спарковете, както се наложи нарицателното за тях, бяха налични само в София, след което навлязоха и в Пловдив. Така те бързо се възприеха и като добра алтернатива за придвижване между двата най-големи български града. След въвеждане на няколко допълнителни такси през миналата и тази година обаче това се промени.

От началото на годината Spark въведоха плащане на допълнителни 30 лв., които се начисляват към крайната сметка, ако наетият автомобил е заключен в различен град от този, в който е започнало пътуването. Преди това през юни 2022 г. беше въведен и допълнителен компонент в ценообразуването - освен този за минута наем се прибави и цена на всеки изминат километър, което отрази и покачването на енергийните разходи.

И ако в градски условия това имаше по-слаб ефект върху крайните сметки, то средно цената за пътуване между София и Пловдив се повиши от около 50 лв. до близо и над 100 лв. в едната посока, а с допълнителната такса - с още 30 лв. към нея. По-удачният вариант е наемане на автомобил за 24 часа или дългосрочен план, особено ако се пътува в двете посоки.

Ценовата политика може и да е оправдана, тъй като от компанията винаги са казвали, че развиват услугата си като градска, а не междуградска.

Все още няма коментари
Нов коментар