Споделените автомобили Spark влязоха и в Пловдив

Вече може да се наеме кола от София, да бъде оставена в Града под тепетата и обратното

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Пловдив стана вторият български град след София, в който навлиза услугата за споделена мобилност Spark. От 17 май потребителите на приложението за краткосрочен наем на електрически автомобил могат да ползват няколко десетки коли на компанията там, които покриват широкия център и отделни зони.

На този етап предлаганите електромобили са пренесени от софийския автопарк на Spark, където има над 500 коли. Моделите в Пловдив са различни: от малкия Volkswagen e-Up до Hyundai Kona и бус. Те не са пререгистрирани с пловдивска регистрация, но могат да бъдат паркирани в платените зони. Цените са същите и в двата града - от 29 ст. на минута. Реално услугата покрива широкия център и близки до него квартали, но колите може да се спират в още няколко по-малки зони около търговски и оживени места извън него.

"Срещаме голямо разбиране и подкрепа от общината в града и сме убедени, че с нашата услуга Пловдив ще се затвърди още повече като един от най-модерните и бързоразвиващи се градове в региона. Нашата услуга предлага решение на част от сериозните проблеми в градската среда - тежкия трафик и замърсяването на въздуха с вредни емисии. Освен това със стъпването си в Пловдив ще дадем сериозен тласък на развитието на съпътстващата зарядна инфраструктура за електромобили в града", заяви в официалното съобщение на компанията Стефан Спасов, изпълнителен директор на Spark за България. От компанията уточниха за "Капитал", че се предвиждат инвестиции в нови зарядни станции из целия град.

Един от плюсовете на експанзията е, че потребителите на Spark могат да наемат кола в София и да я оставят в Пловдив (или обратното), което може да е удобно за уикенд пътуване без личен автомобил. От Spark заявиха, че до края на годината планират да увеличат още автопарка си.

Spark стартира преди пет години в Литва, а навлезе в България през 2017 г. София е най-големият ѝ пазар (освен в литовската столица Вилнюс тя работи и в Букурещ). Приходите на компанията растат в пъти всяка година, като за последната отчетена засега година - 2019, оборотът на българското дружество, през което работи брандът - "Райд шеър България", е бил 3 млн. лв. спрямо 740 хил. лв. година по-рано. Общо за трите пазара приходите за 2019 г. са били 2.4 млн. евро, обявиха преди време от компанията. Очакванията за миналата година също са за сериозен растеж въпреки пандемията.