🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Фикосота" инвестира 5 млн. евро в линия за производство на хартиени продукти

Модернизацията удвоява производствения капацитет на компанията

Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.
Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.
Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.
Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Фикосота" - притежател на марките "Милде" и "Емека", инвестира 5 млн. евро във високотехнологична линия за производство на хартиени продукти, с която удвоява производствения си капацитет. Инвестицията включва и закупуване на пакетираща линия от ново поколение с ускорен режим на работа и изцяло нови за пазара разфасовки. Напълно автоматизирана, палетизацията се извършва от роботи, които подреждат един палет за по-малко от 2 минути, съобщи за "Капитал" Красен Кюркчиев - основател и управител на "Фикосота".

Ефектът

Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия. Изделията са с равномерно навита ролка, a късовете в началото и в края са със същото качество като тези в средата, което означава 3-4% повече годен за употреба продукт, обясниха от компанията.

Модерната технология на ембозиране (използване на релефни символи) повишава дебелината на хартията с до 30%, подобрява мекотата ѝ и съхранява здравината на изходната суровина. Така хартията на ролката става 100% използваема и стига за по-дълга употреба. Инвестицията води и до 10% по-малка консумация на електроенергия на ролка, уточниха от "Фикосота".

Очакван екологичен ефект

Очакваният екологичен ефект от инвестицията в следващите пет години се измерва с 3412 кг по-малко въглероден оксид и 1046 кг по-малко хидрокарбон, както и 45 кг по-малко фини частици. Внедрените иновации при хартиените продукти ще имат положителен ефект и върху кислорода в атмосферата - ще бъдат спасени 85 175 дървета, произвеждащи 22 288 351 кг кислород за 5 години. Това е необходимото количество за 1 млн. души за една година, или 15% от населението на България, посочват от "Фикосота".

Опаковката на новите хартиени продукти е с 13% по-малко съдържание на полиетилен, внедрената нова хоризонтална перфорация прави отварянето на пакета по-удобно, а съхранението на оставащите в него ролки става по-лесно.

Продължаващи инвестиции

Това е поредна инвестиция за "Фикосота" в нова и модерна линия за хартиени продукти. Още през 2007 г., когато компанията навлезе в сегмента с марките "Милде" и "Емека", тя купи високотехнологична конвертираща линия за тоалетна хартия и кухненски ролки, което й позволи да наложи марките си на небрандирания по това време пазар.

"Инвестициите, които са внедрени през 2023 г., в процес на внедряване или ще бъдат започнати през 2023 г. са за 24 млн. лв. Предстоящите инвестиции до 2025 г. в средносрочен план са за около 80 млн. лв.", уточни за "Капитал" Красен Кюркчиев.

Пазар

През последните 15 години пазарът на хартиени продукти бележи значително развитие. Макар и масова, категорията вече не се възприема като небрандирана, отчитат от "Фикосота". По данни на компанията именно двете марки "Милде" и "Емека" развиват пазара на тоалетна и кухненска хартия и задават тенденции, сред които 100% целулозен трипластов продукт с аромат, цветни шарки, разнообразие от разфасовки. Успоредно с това брандовете на "Фикосота" налагат като успешен модел и промоцията на по-големи опаковки.

Анализите на компанията показват, че потребителските очаквания към качеството на тоалетната хартия и кухненска хартия са завишени както по отношение на мекота, плътност, абсорбция и здравина, дизайн, цвят в тон с интериора и аромати. Освен това клиентите търсят изгодно съотношение между цена и качество, като залагат на по-дългата употреба.

"Пазарът на тоалетна хартия в България е за над 121 млн. лв. с ръст от 22% за последната година. С двата си бранда "Милде" и "Емека" "Фикосота" държи общо 29% пазарен дял в стойност и е абсолютен лидер в премиалния сегмент. В обем пазарът е по-скоро стабилен и без промяна. Пазарът на кухненска хартия възлиза на 45 млн. лева, но расте с невероятен темп от 25% за второто полугодие на 2022 в стойност. В тази категория "Емека" е най-позната марка в България със завидната спонтанна познатост от 70% и е top of the mind brand на близо една трета от българите, които ползват кухненска ролка", коментира още Красен Кюркчиев.

Той съобщи, че "Фикосота" започна тази година с над 30% ръст на приходите, а очакванията са за над 450 млн. лв. продажби през 2023 г. За сравнение - консолидираните приходи на "Фикосота" за 2022 г. са 365 млн. лв., а консолидирана печалба - близо 20 млн. лв., уточни Кюркчиев.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    fii17107802961227134 avatar :-@
    Румяна Станкова
    • + 1

    Лъжа и измама с тоалетната хартия Емека

    Нередност?
Нов коментар