"Бултекс 99" събира растящия си бизнес в собствен логистичен център за 45 млн. лв.

Пловдивският производител на работно облекло централизира складовете и дистрибуцията си с проект, който ще приключи през 2029 г.

Шоурумът на "Карловско шосе" излага част от всички над шест хиляди артикула на компанията
Шоурумът на "Карловско шосе" излага част от всички над шест хиляди артикула на компанията
Шоурумът на "Карловско шосе" излага част от всички над шест хиляди артикула на компанията    ©  Димитър Марков
Шоурумът на "Карловско шосе" излага част от всички над шест хиляди артикула на компанията    ©  Димитър Марков
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Производителят и дистрибутор на работно облекло започна строителството на собствена логистична база.
  • Проектът ще бъде изпълнен на два етапа до 2029 г. и ще съкрати сроковете за доставка.
  • Компанията се цели в ръст на приходите 7-12% на година.

Когато една компания расте и се развива към нови пазари и клиенти, може да се сблъска с много проблеми: да няма хора, да няма суровини, дори да няма време... Но има едно нещо, което никога не стига - мястото. Това важи с особена сила за базирания в Пловдив производител и дистрибутор на работно облекло и защитни средства "Бултекс 99", чиято продуктова гама вече надвишава 6 хил. артикула. Това е и причината компанията да предприеме следващата ключова стъпка, като инвестира 45 млн. лв. в изграждането на свой собствен логистичен център, който да обедини всичките й складови мощности под един покрив.

Базата ще бъде разположена на територията на село Радиново в "Тракия икономическа зона", където има най-голямо струпване на предприятия около Пловдив. Строителството започна наскоро и ще протече на два етапа, като се предвижда всичко да бъде завършено през 2029 г. Очакванията са централизирането на складовата дейност да подобри логистичните възможности на компанията и да позволи по-бързи доставки до крайните клиенти.

По-лесно управление

Инвестицията идва като резултат от стабилен растеж през последните няколко години, като пандемията предизвика истински скок в приходите на компанията с цели 43% спрямо 2019 г. до 87 млн. лв. през 2020 г. За 2022 г. "Бултекс 99" успява да отбележи рекордните в своята история 91 млн. лв. приходи и печалба 3.3 млн. лв. Броят на заетите остава сравнително постоянен - около 240 души.

В момента цялата стока на "Бултекс 99" се държи в различни складови помещения из страната, някои от които под наем. А това по думите на управителя и едноличен собственик Стефан Башев прави управлението им "по-сложно, отколкото има нужда да е".

"Тук не по-големите изяждат по-малките, а по-бързите надделяват над по-бавните. Искаме да гоним бързина за изпълняване на поръчките и да сме по-централизирани, което новият логистичен център ще ни позволи. В момента сме в ситуация, в която постоянно трябва да наемаме нови складови помещения от външни контрагенти, което означава, че постоянно трябва да взимаме нови хора и да ги обучаваме как да вършат дейността в тези помещения. С новата база този проблем ще изчезне и ще можем да се фокусираме изцяло върху това как да оптимизираме максимално дистрибуцията към крайните ни клиенти", коментира Башев за "Капитал".

На два етапа

Строителството на "Бултекс лоджистик", както ще се казва новата база, ще протече на два етапа. За целта компанията е закупила 80 дка земя в региона, като от тях ще бъдат застроени 45 дка.

Първият етап, който се очаква да бъде завършен през март 2025 г., включва по-голямата сграда - 24 хил. кв.м, която ще изпълнява ролята на главен склад. Там ще бъдат преместени и работещите в централния склад на "Карловско шосе" в момента, а още около 20 души ще бъдат наети допълнително. "Първият склад е конвенционален с необходимата техника. Идеята е да съберем стоката от регионалните ни обекти на едно място и да наложим нов стандарт в обслужването на клиентите си", коментира Стоян Димитров, маркетинг мениджър на "Бултекс 99".

Вторият етап се очаква да бъде започнат в началото на 2028 г. и да завърши през 2029 г. Това ще представлява изцяло автоматизиран склад, откъдето ще се обслужват част от корпоративните клиенти и електронните магазини на "Бултекс 99", както и поръчките от Гърция и Румъния.

От "Бултекс 99" предвиждат новата база да дава възможност и на заинтересовани компании да използват тяхното пространство и дистрибуторска мрежа, както и за услуги от типа на дропшипинг (без да се поддържат наличности). В първия етап на проекта е заложено и изграждането на фотоволтаична система, с която да се осигури енергийна независимост на цялата база.

Инвестицията от 45 млн. лв. е осигурена чрез 30% собствено финансиране и 70% банков кредит. Изпълнител на строителните дейности е софийската "Мират груп", собственост на Митко Анжеров и Илко Анджеров.

Неочакван трамплин за бизнеса

Ковид кризата неочаквано се превърна в трамплин за развитието на "Бултекс 99", като създадените в този период нови контакти позволяват на компанията да се разрасне към нови пазари и така да стабилизира своя внезапен растеж. "Търсенето на маски и респиратори скочи много, но бяхме подготвени, тъй като предлагахме тези продукти и преди. Разполагахме и с достатъчно на склад, за да можем да поддържаме стабилно присъствие. Впоследствие търсенето за тези продукти спадна и слава богу. Това не е нещо хубаво за никого и не е хубаво да е определяща за бизнеса структура. Доволни сме, че търсенето спадна и можем да се фокусираме върху другите ни продукти в гамата", коментира Башев.

Също неочаквана възможност се явяват и нарушените вериги за доставки - с последвалото желание на компании от Европа да пренесат своето производство по-близо до себе си (т.нар. nearshoring), което означава и повече търсене на работно облекло.

Естествена дестинация за тези нови производствени мощности станаха страни като България, Румъния, Полша и други източноевропейски държави. Като резултат от това очакваме по-голямо търсене на нашите продукти в тези държави, за което се и подготвяме. Целта ни е да не бъдем само номер едно на Балканите, а и да бъдем предпочитана марка за Източна Европа. Целим се в ръст на приходите 7-12% на година.

Стефан Башев
Стефан Башев

Управител и едноличен собственик "Бултекс 99"

Навлизането на пазари като Западните Балкани и Европа на този етап управителят на "Бултекс 99" определя като трудна възможност. За първите като причина той посочва присъствието на вносните мита, които ограничават възможността за стабилно надграждане. При вторите пък спирачка е утвърденият им метод на работа с установени доставчици. "В Западна Европа нещата стават по-бавно. Имаме планове за развитие и натам, но го правим постепенно", обясни Башев.

Печатът на собствената марка

Започнала изцяло като производител на собствени продукти в Златоград, където и до днес се намира фабриката й, "Бултекс 99" успява да подкрепи своето разрастване и като дистрибутор на продукти на установени марки от различни краища на Европа, Китай, Индия, Пакистан, Далечния изток и др.

"В сътрудничество с марки като Cerva, Panda, Diadora, Payper, Cofra, Puma, Goldenfit, Dunlop, Univet, 3M и други успяхме да осигурим достъп до висококачествени предпазни средства и работно облекло. Тези партньорства ни позволяват да предлагаме разнообразна гама от продукти, които отговарят на строгите стандарти за безопасност и на предпочитанията", коментира Димитров.

Отпечатък върху пазара "Бултекс 99" се надява да остави със собствената си марка "Стенсо".

Едно от предизвикателствата, когато излизаш със собствена марка продукти и се съревноваваш с установени марки и производители от цял свят, е да намериш добрия баланс между цена и качество. Това е главното нещо, което се стремим да поддържаме със "Стенсо".

Стоян Димитров
Стоян Димитров

маркетинг мениджър "Бултекс 99"

Транспортни особености на бизнеса

Един от основните разходи в бизнеса с дистрибуцията на стоки са автомобилите и горивата. В момента компанията извършва доставки, като ползва куриерски услуги, както и собствен транспорт. Като методът се определя от размера на поръчка - по-малките и бързи доставки се правят с помощта на куриерски фирми, докато корпоративните клиенти и по-големите поръчки се обслужват с товарните автомобили на компанията.

"Когато става въпрос за повишаването на цените на горивата, не бих могъл да кажа, че те влияят съществено на бизнеса. Това са променливи фактори, които са нормални за всеки бизнес, и трябва да се напаснем към такива промени. Подобни неща са и електрическите автомобили или други, които ще трябва да се ползват, когато дойдат. В зависимост от ситуацията се адаптираме", коментира Башев.

Един все по-отчетлив проблем в района около Пловдив е намаляващият брой професионални шофьори. От "Бултекс 99" обаче казват, че разполагат с достатъчен брой автомобили и шофьори, които ще са достатъчни и за бъдещото разширение с логистичния център.

Все още няма коментари
Нов коментар