Стъкларските заводи в Търговище са с минимален спад на продажбите през 2020 г.
Две от компаниите на Sisecam са на печалба, третата задълбочава загубата
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Трите стъкларски завода на турската група Sisecam в Търговище сумарно отчитат минимален спад на продажбите през пандемичната 2020 г. Това показват отчетите на "Тракия глас България", "Пашабахче България" и "Шишеджам аутомотив България". Сумарният им резултат се понижава с малко над 3%, а две от трите компании отчитат печалба. По-слаб е крайният резултат само на "Тракия глас", която задълбочава загубата от предходната година (виж таблицата). И трите предприятия бяха подкрепени от правителството по мярката 60/40 за запазване на работните места покрай ковид кризата. Те са и най-големият работодател в областта.
Най-голямата
Макар и с малко, продажбите на най-голямата от компаниите - "Тракия глас", нарастват през миналата година, като достигат близо 220 млн. лв. Повишените разходи обаче са довели до ръст на загубата, въпреки че дружеството е получило 4.5 млн. лв. помощ за заплати и осигуровки от държавата. В завода работят около 560 души. Компанията не дава прогнози за очакванията си за тази година.
След като преди няколко години Sisecam раздели бизнеса си в Търговище на отделни дружества, в "Тракия глас" остана производството на плоско стъкло. Около една четвърт от продажбите са в страната, близо половината се изнася в ЕС, а останалото отива за трети страни.
Независимо от кризата, по-рано тази година стана ясно, че "Тракия глас" ще инвестира 27.4 млн. лв. в цех за крайна обработка на продукцията. Изпълнението на проекта ще доведе и до леко увеличение на персонала.
Стъкло за дома
Спад на приходите, и то двуцифрен (-16%), отчита единствено производителят на домакинско стъкло "Пашабахче". Това е вторият по големина завод на турската група в страната, но и най-голям работодател с персонал 1660 души. Въпреки това компанията отбелязва рязък скок на печалбата, което се дължи както на намалените разходи, така и на получените 10.2 млн. лв. държавна помощ заради ковид. Основните пазари на "Пашабахче" са Германия, Великобритания и Турция, където прави близо половината от продажбите си.
За тази година обаче компанията очаква да подобри представянето си. Прогнозите са продажбите да достигнат 227.3 млн. лв. (ръст от над 26%), а обемът на произведената продукция да е в размер на 97 хил. тона.
Авторастеж
Много добри са резултатите на най-малкото от трите дружества - "Шишеджам аутомотив България", което произвежда автомобилни стъкла и стъкла за бяла техника. Компанията успява както да повиши продажбите си (с близо 10%), така и да излезе на печалба след загуба предходната година. По мярката 60/40 дружеството е получило 3.9 млн. лв. субсидия от правителството за заплатите и осигуровките на своите 680 работници.
През тази година компанията също очаква да увеличи продажбите си. Прогнозата е те да достигнат 117.2 млн. лв., което е ръст близо 22%, а обемът на произведената продукция да е 4.7 млн. кв.м. Основните пазари на дружеството са Турция, където отива близо една трета от продукцията, Германия и Румъния.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.