ГБС, "Хидрострой" и "Щрабаг" в състезание за ремонта на стадион в Пловдив

Прогнозната стойност на поръчката е 44 млн. лв. без ДДС

Проектът за новия стадион
Проектът за новия стадион
Проектът за новия стадион    ©  ''Ботев Пловдив''
Проектът за новия стадион    ©  ''Ботев Пловдив''
Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Пет кандидата са подали оферти в търга на община Пловдив за ремонт на стадион "Христо Ботев" в Пловдив.

Прогнозната стойност на търга е 44.3 млн. лв. без ДДС и той включва реконструкция, основен ремонт и реновиране на трибуните на стадиона. Поръчката за стадиона, познат още като "Колежа", беше обявена около седмица след като Георги Самуилов, собственик на "Ботев Пловдив", обяви, че се оттегля от отбора.

Кои са кандидатите

Първият кандидат е обединение между "Парсек груп" и "Пътстройинженеринг". "Парсек" е средна по размер строителна компания, собственост на Бончо Бонев, която в последно време спечели търга за ремонт на гарата в Стара Загора за 11.67 млн. лв. и извършва ремонт на Съдебната палата в София с възложител Върховния касационен съд на стойност около 2 млн. лв. "Пътстройинженеринг" се свързва с Румен Гайтански-Вълка.

Другото обединение в състезанието е между ПИМК и "Валмекс". ПИМК е и един от водещите български превозвачи - след НКЖИ са втората най-голяма компания в транспортния бранш с 282 млн. лв. приходи за 2019 г. "Валмекс" пък е собственост на Лъчезар Цветков. Справка в регистъра на Камарата на строителите в България показва, че дружеството е работило по проекти, свързани с реки и язовири, но и по консервация, реставрация и експониране на Епископската базилика на Филипопол с възложител фондация "Америка за България".

В търга кандидат е и ВДХ, позната в миналото като "Водстрой 98". Компанията се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, но беше купена от Велико Желев, собственик на "Хидрострой".

"Щрабаг" също е подала оферта. В момента дружеството е част от обединението, което строи 14.5-километровия участък между ГКПП Калотина и Драгоман за близо 165 млн. лв. с ДДС. Компанията беше спонсор на футболния клуб "Левски".

Участва и "ГБС - Пловдив", част от групата "Главболгарстрой". Сред спортните им обекти бяха "Арена Армеец" в София, а преди 20 години ремонтираха и националния стадион "Васил Левски"

Какво трябва да се свърши

През февруари 2020 г. Министерският съвет отпусна пари на община Пловдив за ремонта. "Колежа", който се намира в квартал "Каменица", ще се ремонтира две години, след като бъде подписан договор с изпълнител. Стадионът ще е с капацитет 18 хил. души според тръжната документация.

Идеята за нов стадион се роди първо през 2013 г., когато собственик на "Ботев Пловдив" беше Цветан Василев. След фалита на КТБ през 2014 г. проектът беше замразен на Акт 10, като до началото на миналата година в него бяха инвестирани 10 млн. лв.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    Ай канари!

    Успех и титли!

    Нередност?
Нов коментар