🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бъдещето е в отворените комплекси

Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на BLD

Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на BLD
Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на BLD
Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на BLD
Ирина Кънева, търговски и маркетинг директор на BLD
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

Визитка

Ирина Кънева е търговски и маркетинг директор на BLD. Присъединява се към компанията през май 2019 г. Има над 20 години опит в сферата, като преди това е заемала различни ръководни позиции в областта на ритейла и на недвижимите имоти.

Как се роди идеята за най-мащабния mixed use проект в София - UPTOWN SQUARE?

Идеята за UPTOWN SQUARE беше узряла дори още преди закупуването на парцела. Локацията е с огромен потенциал, най-подходящата, за да създадем един проект, за който мечтаехме от години - различен не само по мащаб, но и като концепция и в крак с последните световни тенденции в жилищното строителство.

Бързите промени в живота ни в последните години създадоха ерата на новите навици, които променят и облика на големите градове по света. Устойчивостта на околната среда се превръща в основен фактор във всеки аспект от бизнеса и живота ни, а концепцията "15-минутен град" е трендът, който превръща мегаполисите в по-здравословни, по-устойчиви и социално по-справедливи места за живот на общността. Пешеходният достъп до всичко необходимо в ежедневието ни - училища, детски градини, магазини, места за спорт, отдих и развлечения, паркове, услуги и болници, дава решение на проблемите, свързани със смога, със замърсяването на въздуха от ежедневния трафик на превозни средства, с претоварения градски транспорт.

Затова сме убедени, че бъдещето е в мixed-use проектите, които помагат за градската ревитализация, като развиват инфраструктурата в различни райони на града. Отвореният комплекс събира смесица от различни хора, дейности и компании на едно място и създава изпълнена с живот градска среда. Тези положителни промени въздействат, от една страна, на цялата местна общност, но от друга, са в съответствие с промените за устойчиво развитие на градската среда, които Зелената сделка налага пред бизнеса и обществото.

Според проучване на TomTom Traffic Index например все повече британци избягват натоварения трафик, като избират да живеят в някой от 5201-те mixed-use проекта в Англия. В мегаполисите нормата е да се местиш бързо, често и ефективно, тъй като глобализираните и високотехнологични държави се превръщат като цяло в детска площадка.

Според същото проучване средният софиянец прекарва около 90 часа годишно в задръствания и изминава 10 километра за 20 минути и 50 секунди. Моделът "15-минутен град" ти дава възможност да живееш, да се забавляваш, да пазаруваш и да се храниш, без да се налага да ползваш колата си, а даже и без да напускаш жилищната си сграда. Това допълнително време може да се използва ползотворно, с любимите хора, семейството, хобитата и интересите ти.

Затова проектирахме комплекс, който окуражава хората да излязат навън, да се опознаят и благодарение на отворените общи площи това ще е по-лесно от всякога. В оживен град като София нямаме време да се свържем с другите, но животът в отворен комплекс дава много възможности в това отношение.

В резултат на всички наши пътувания и проучвания, позовавайки се на най-добрите световни практики, ние проектирахме UPTOWN SQUARE, вдъхновен от атмосферата на Hyde Park и Central Park в New York, от Мarylebone Square и Principal Tower в Лондон, и създаден, за да се превърне в новото city на града.

Разкажете повече за това, което превръща UPTOWN SQUARE в lifestyle проект и с какво той е различен от останалите жилищни проекти в София?

UPTOWN SQUARE е сред най-мащабните жилищни проекти не само в София, но и в България. Това е mixed use жилищен комплекс, състоящ се от 6 сгради с 438 жилища, три подземни нива с паркинг пространства и 5000 кв.м ритейл площи. Между сградите в комплекса се образува елегантен площад, достъпен за всички, който съчетава зони за отдих, забавления, хранене и пазаруване - всичко необходимо за модерен градски живот. В проекта се предлагат двустайни, тристайни и четиристайни апартаменти, както и пентхауси с невероятни гледки на последните етажи.

В UPTOWN SQUARE сме съчетaли световния опит с най-добрите местни практики. Затова и е съвместен проект на Atelier Serafimov Architects - едно от най-престижните архитектурни студиа в България, и Е8 Architecture - едно от водещaите архитектурни студиа в Лондон, известно с функционалния си и модерен стил и носител на награди за иновация и дизайн.

Жилищният комплекс е проектиран спрямо новата регулация за енергийна ефективност. Иновативната елементна фасада на сградите е изцяло от стъкло и алуминий, с изчистени линии, които придават усещане за елегантност и лукс. Отоплението и охлаждането на жилищата са решени по най-оптималния, екологичен и енергоефективен начин - с индивидуални термопомпи и подово отопление.

Предимствата, които издигат UPTOWN SQUARE на друго ниво, са отличната локация, емблематичната архитектура и иновативната отворена концепция.

Освен непосредствената близост до метро, мол, парк, болница и бърз достъп до центъра на града UPTOWN SQUARE граничи и с основната велоалея на София, която свързва града с Южния парк, Ловния парк, Витоша и дава пълната свобода на движение.

BLD ще запази търговските помещения и ще взема решения за точния микс от наематели, за да осигури присъствие на подходящи за нивото на проекта брандове.

Освен ресторанти, магазини, барове, услуги площадът ще предложи и зони за отдих и прекарване на свободното време на хората, които живеят и работят в квартала.

Обитателите на жилища в UPTOWN SQUARE пък ще разполагат със споделени пространства за забавление в сградите - кинозала, парти зона. На тяхно разположение в подземния паркинг ще има и автомивка на самообслужване, а за колекционерите на вино сме предвидили и изби с възможност за поддържане на специална температура.

Различен е и начинът, по който представяме проекта на пазара. Виртуалните огледи вече са достъпни в новия сайт на BLD и представят детайлна презентация на проекта. Това е иновативен подход, който не е познат в България. В 360-градусовия модел на Uptown Squarе клиентите ни имат достъп до всеки апартамент, виждат варианти за пространствено обзавеждане, както и реалните гледки от всяка тераса.

UPTOWN SQUARE без съмнение е най-смелото начинание на компанията ни. След 16 жилищни проекта в София, проектирани спрямо потенциала на кварталите и клиентското търсене, с този нов проект BLD отговаря на последните световни тенденции в жилищното строителство и променя облика на София, създавайки новия притегателен център на града.