🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Теси" започна да изнася своя "умен бойлер" на три пазара

Компанията ще инвестира 8 млн. лв. през тази година в нови технологии и разширяване на производството

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

От месец българската компания "Теси" продава на три европейски пазара (Холандия, Словакия, Испания) най-новия си продукт - електрическия "умен бойлер" Modeco Cloud, който може да бъде управляван дистанционно чрез мобилно устройство. Това се случва веднага след задграничната промоция на изделието на световно изложение във Франкфурт през март т.г. "Необходимо е време за езикова адаптация, но до края на годината бойлерът ще се продава във всички 50 държави, на които присъства дружеството", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев, съсобственик на "Фикосота холдинг", част от който е и "Теси".

Поредица от нововъведения

"Теси" е едната от двете компании в Европа, произвеждащи електрически бойлери, които стават част от "умния дом", уточни Димитър Василев, мениджър продуктово и бизнес развитие. Технологията позволява настройване на уреда от разстояние - кога да се включи, температура на водата и др. Бойлерът може да следи ежедневния ритъм на живот в семейството и да избира режима на работа, така че да пести енергия. Калкулатор показва потребеното количество енергия за избран период от време.

Разработването на Modeco Cloud продължило няколко години. "В тази най-нова серия са вградени всички продуктови нововъведения, разработени през годините от "Теси". Сред тях са технологията INSUTECH Plus за равномерно разпределяне на изолацията, благодарение на което се постигат ниски енергийни загуби и висок клас на енергийната ефективност", обясни Димитър Василев. По думите му в бойлерите Modeco Cloud са използвани и два патента на "Теси". "Първият е PISTON ефектът - иновативно решение за конструкция на струйника, което управлява смесването на топлата и студена вода и по този начин осигурява до 15% повече топла вода, и вграденият турболатор, увеличаващ скоростта на преноса на топлина между топлообменника и водата за битови нужди с до 26%", посочи Василев.

Какво предстои

На българския пазар Modeco Cloud е познат от 10 януари т.г. Става въпрос за нишов продукт - цената му на дребно е около 400 лв. за 80 л, но мениджърският екип е оптимист за продажбите. Това е вторият "умен уред", разработен от компанията, след електрическия конвектор с интернет управление, който е на пазара от няколко години. "Неговите продажби достигнаха 20% пазарен дял на втората година от активното му предлагане", уточни Христо Славов, директор направление "Отопление".

"Тази година "Теси" ще инвестира над 8 млн. лв. в нови технологии и в разширяване на съпътстващо производство в базата си в Шумен", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев. По думите му визията на дружеството да се развива в областта на Internet of Things категорията ("интернет на нещата") е дългосрочна. "До три години цялата гама продукти на "Теси", която включва над 300 кода, ще бъде допълнена с нови изделия, които ще се управляват от разстояние чрез мобилно приложение", заяви Кюркчиев.

Сериозен ръст на приходите

Миналата година компанията инвестира 15 млн. лв. в нов завод на площадката си в Шумен, което й позволи да удвои производствения си капацитет до 1.2 млн. бойлера годишно. За 2016 г. отчита 91.568 млн. лв. приходи (81.847 млн. лв. за 2015) и 4.636 млн. лв. печалба (4.252 млн. лв. за 2015). Основната цел на "Теси" е през следващите 3 години да се утвърди като третия най-голям производител на електрически бойлери в Европа, обявиха от мениджърския екип.

"Теси" е създадена през 1993 г. и е част от "Фикосота холдинг" на Жечко и Красен Кюркчиеви. Дружеството разполага с четири завода - три в Шумен и един в Смядово, в които работят около 750 души. По данни на компанията "Теси" е най-големият български и четвъртият по големина европейски производител на електрически бойлери, бойлери с индиректно нагряване и отоплителни уреди за дома. Дружеството продава своята продукция в повече от 50 страни на 4 континента. В България има 40% пазарен дял при електрическите бойлери и при отоплителните уреди.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар