Porsche се готви за борсов дебют и очаква оценка до 85 млрд. долара

Планираното за септември IPO привлича сериозен инвеститорски интерес

Porsche вече обяви, че планира 80% от продажбите на автомобили на компанията да бъдат електрически до 2030 г.
Porsche вече обяви, че планира 80% от продажбите на автомобили на компанията да бъдат електрически до 2030 г.
Porsche вече обяви, че планира 80% от продажбите на автомобили на компанията да бъдат електрически до 2030 г.    ©  Reuters
Porsche вече обяви, че планира 80% от продажбите на автомобили на компанията да бъдат електрически до 2030 г.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Porsche очаква да получи оценка около 85 млрд. долара при първичното си публично предлагане. Производителят на луксозни автомобили от групата на Volkswagen си е осигурил предварителни поръчки, които ще доведат до оценка при борсовия му дебют между 60 млрд. и 85 млрд. долара. Очаква се 12.5% от акциите на Porsche да бъдат пуснати на фондовия пазар.

Редица познати инвеститори, включително T Rowe Price Group Inc. и Qatar Investment Authority, са заявили интерес в IPO-то в този диапазон на оценка. Компанията също така измерва интереса на частни лица, включително основателя на производителя на енергийни напитки Red Bull, Дитрих Матешиц, както и председателя на LVMH Бернар Арно, съобщава Bloomberg.

Несигурен пазар

Компанията ще обяви намерението си за публично предлагане на борсата във Франкфурт през първата седмица на септември, след като получи одобрение от надзорния съвет на Volkswagen, твърдят източници на Reuters и Bloomberg. Те добавят, че окончателни решения все още не са взети, заради несигурността около войната в Украйна и ескалиращата енергийна криза, поради които ръководството може да отложи IPO.

Volkswagen обявиха първоначални преговори за листване на Porsche на 22 февруари, 2 дни преди Русия да нахлуе в Украйна. В същия ден акциите на Volkswagen нараснаха с 9%.

Зелен преход

Дори преди сътресенията, породени от войната, германските производители на автомобили се изправиха пред друго предизвикателство - да се адаптират към постепенното премахване на дизеловите и бензиновите двигатели и замяната им с електрически автомобили.

Porsche вече обяви, че планира 80% от продажбите на автомобили на компанията да бъдат електрически до 2030 г., четири пъти повече от сегашното ниво, като Volkswagen също се зае с преминаването към електрически превозни средства, батерии и софтуер.

По-рано Volkswagen се ангажира да вложи 52 млрд. евро в модели без емисии, но обяви, че ще се нуждае от допълнително финансиране за фабрики за батерии осигуряване на необходимите материали. Затова и IPO-то е предназначено да помогне за финансирането на зеления преход на Porsche, казват от компанията. Ако то не се осъществи в близкото бъдеще, се очаква инвестициите в развитието на електрическите автомобили на производителя да бъдат в значително по-малък размер, въпреки че електрическият му модел Taycan изпревари по продажби водещия модел автомобил с двигател с вътрешно горене "911" през 2021 г.

Все още няма коментари
Нов коментар