🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

//човешки ресурси

Къде са ми служителите

Управлението на работници може да бъде сложна задача. Пандемията накара голяма част от хората да останат по домовете, което направи предизвикателството дори по-голямо. Германският стартъп Personio обаче, изглежда, има решение на проблемите на отделите за човешки ресурси. Компанията създава софтуера си, като го разработва с малки и средни бизнеси, за да разбере нуждите им от първа ръка. Един от най-големите му плюсове е това, че той не изисква отдаден персонал, който да следи и оправя проблеми в софтуера. В последната година компанията е добавила интеграции на приложения на трети страни и Personio започна да се разширява в автоматизацията на работния процес. С това решение компанията вече помага при управлението на задачите, процесите на одобрение, електронните подписи и други инструменти за производителност.
//автоматизация

Улесни работните процеси

Автоматизирането на работните процеси е един от начините, по които компаниите лесно могат да спестят пари. Именно това е и причината толкова голям брой компании да се опитват да спечелят пазарен дял в този бранш. Една от последните, които се опитват да постигнат успех, е Bardeen. Компанията е основана преди две години, а неотдавна завърши кръг на финансиране от серия А, като набра 15.3 млн. долара. "Bardeen работи, за да осигури... автоматизация на масите. Правим това, като улесняваме нашите потребители да изграждат и персонализират своите уникални автоматизации на работния процес в техните инструменти софтуер като услуга", каза изпълнителният директор на компанията Паскал Вайнбергер. Продуктът на компанията трябва да бъде изтеглен като разширение на браузъра и след това потребителите избират от набор от автоматизации задачите, които искат да автоматизират. Възможностите варират от изписване на данни от мрежата и копирането им в електронна таблица или напомняне на участниците за предстояща среща. Те могат също така да създават персонализирани работни процеси за автоматизация или да променят предварително изградени такива, за да отговарят на техните нужди.
//връзка с клиенти

Обслужването на клиенти става по-лесно

В сферата на обслужването на клиенти предприятията са изправени пред исторически недостиг на работна ръка. Агентите напускат по-бързо, отколкото в миналото, което е сериозен проблем за индустрия, в която честата смяна на работници е нещо обичайно. Това е и причината Винай Сайни и Никен Пател да основат стартъпа Neuron7. Компанията използва обработка на естествен език, за да насочва потребителите стъпка по стъпка, анализирайки метаданни от бази знания, продуктова документация, дневници за обаждания за поддръжка на клиенти и преписи. По този начин тя създава "колективна интелигентност", която може да помогне за диагностицирането и решаването на проблеми. Тази седмица компанията обяви приключването на финансиране от кръг А, като тя успя да набере 10 млн. долара, които ще бъдат насочени към привличането на повече клиенти и разширяването на екипа на компанията.