Отсечката Драгоман - Сливница от магистрала "Европа" е пусната за движение

Това е първият завършен и модернизиран участък от пътя, който свързва София със сръбската граница

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Участъкът от магистрала "Европа" между Драгоман и Сливница, дълъг 17 км, е готов и пуснат за движение. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) във вторник.

Изпълнителят, "ГБС - Инфраструктурно строителство", започна изграждането на отсечката през май 2019 г. и по договор и трябваше да приключи работа през май 2021 г., но е успял да завърши модернизацията й предсрочно.

Стойността на договора е 117.3 млн. лв. е и от републиканския бюджет.

Магистралата от сръбска страна е готова чак до Белград от вече една година. На българска територия обаче предстои още работа.

ГБС в момента работи и по 6-те км от столичния квартал "Младост" до връзката с магистрала "Тракия", за които има договор за над 140 млн. лв. с ДДС. Неофициално се смята, че компанията е фаворит да строи част от "Струма" през Кресненското дефиле, въпреки че не са предложили най-ниската цена в търга.

Цялата "Европа" - не е ясно кога

В участъка Драгоман - Сливница е изградено второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране, пишат от АПИ.

Във въпросния лот са изградени два пътни възела - "Сливница 1" и "Сливница 2", както и 11 съоръжения - пет подлеза, пет надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-ти км, както и 7 площадки за отдих и принудително спиране и армонасипни стени.

Общо магистралата от граничния пункт "Калотина" до София е дълга 48 км. Първата част - от границата до Драгоман е дълга 14.5 км и се строи от обединение на "Щрабаг". По договор тя трябва да е готова през януари 2022 г.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката, съобщават от пътната агенция.

"За опазване на биоразнообразието в района на Алдомировското блато са направени пътеки за влечуги, които ще преминават през специално изградени за тази цел проходи/водостоци под магистралата. Поставени са шумозаглушителни стени и мрежи за птици, а каломаслоуловители ще пречистват повърхностните води от трасето в района Алдомировското блато", изтъкват от Агенция "Пътна инфраструктура" в своето прессъобщение относно новият готов участък.

Любопитното е, че в другата отсечка на "Европа", която се строи в момента, пък имаше сериозна недомислица в изграждането на надлез за животни. Заради липса на координация между институциите обаче надлезът приключва в нищото и няма особена полза от него за предпазване на биоразнообразието в региона.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991
    • - 1
    • + 2

    Браво на ГБС приближена политически компания е, но работят добре. От доста време следя стройтелството на държавни проекти и винаги когато ГБС е печелел проекти съм бил спокоен, че ще приключат навреме и със задоволително качество. Компании като Трейс, Галчев инжинеринг и прочее, които често печелят и после забатачват и предоставят супер ниско качество по проектите трябва да бъдат изключени от държавни поръчка като ненадежни партньори рецидивисти!

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 2

    До коментар [#1] от "aly02306991":

    И като ги изключат какво очаквате да стане - утре същите хора ще регистрират фирма "Трейс 2" която формално няма нищо общо с предишната фирма. И пак ще участват в търговете, ще дадат по-ниска цена и ще спечелят. А ако не спечелят, икономедия ще ревне за "безумни цени". Единствения начин е строг контрол на ниво проект и изпълнение, здрави банкови гаранции и дълъг гаранционен срок. И постепенно ще се научат какво трябва да правят и какво да не правят.

    Нередност?
Нов коментар