🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 юни)

Победителите от рекламната гилдия; Риалити форматите и детската психика; Кой ще е новият шеф на БНТ; Шведската PR агенция Rud Pedersen откри първи офис в България и интервю с журналиста Джейми Бартлет

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Победителите от рекламната гилдия

На най-големия творчески фестивал у нас ФАРА статуетките "Творческа агенция на годината" и "Медийна агенция на годината" отидоха при агенциите proof. и Noble Graphics. Пред "Капитал" победителите коментираха състоянието на рекламния бизнес у нас, комуникациите по време на война и поуките от тазгодишното издание на фестивала.

Тазгодишното мото на форума "Гилдия" повдигна много дискусии и разбуни духовете за проблемите на индустрията. Сред най-наболелите предизвикателства продължават да бъдат недостигът на кадри, нелоялните практики при провеждането на конкурси за избор на агенции, ниското заплащане за творческия продукт и връзката между клиенти и агенции.

Цялото интервю с двете агенции може да прочетете тук>>>

Най-големият рекламен фестивал през погледа на Емил Захариев

Обявяването на победителите от рекламния фестивал ФАРА предизвика полемика сред специалистите в бранша. Арт директорът и режисьор Емил Захриев представя своята гледна точка за смисъла от събитието и наградите за индустрията, оценките на журито и наградените рекламни кампании. Той беше и член на Storytelling журито в тазгодишното издание на ФАРА.

Целия коментар може да прочетете тук>>

Съветът за електронни медии допусна всички кандидати за директор на БНТ

Съветът за електронни медии (СЕМ) допусна по документи всички осем кандидати, пожелали да участват в конкурса за директор на Българската национална телевизия (БНТ), съобщи миналата седмица "Дневник". Това реши регулаторът на редовното си заседание в сряда. На 23 юни ще бъде проведена дискусия по същество кои кандидати ще бъдат допуснати до изслушването на 27 и 28 юни.

Списък с желаещите поста на генерален директор на БНТ:

- настоящият директор Емил Кошлуков;

- журналистът Сашо Диков;

- режисьорът Ирина Величкова;

- спортният журналист Сашо Йовков;

- членът на обществения съвет на БНТ Василена Матакева;

- бившият директор на новините в Би Ти Ви Венелин Петков;

- бившият директор на БНР Радио Кърджали Красимир Ангелов;

- доц. д-р по телевизионна журналистика в Софийския университет "Св. Кл. Охридски" Светлана Божилова.

Още по темата от сайта на "Дневник">>>

"Тревожни тенденции": медийният регулатор обсъди отражението на риалити форматите върху детската психика

Психичното здраве на подрастващите през последните години става все по-лабилно, а родителите им до голяма степен не контролират какво съдържание гледат по телевизиите децата им. Това са част от изводите от дискусията на Съвета за електронни медии (СЕМ) на тема "Отражението върху децата на достъпните за тях риалити формати". Събитието се проведе миналата седмица и на срещата присъстваха още представители на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), на Национална мрежа за децата и редица психолози.

Председателят на СЕМ Соня Момчилова коментира, че медиите не просто отразяват действителността, те налагат моди, в това число и поведенчески, които все още неукрепналите личности на децата следват. Според нея медийният регулатор няма намерение да се превръща в цензор на съдържание. СЕМ си дава сметка, че търговските медии разчитат на печалба изцяло от атрактивното си съдържание, но не по-малко важно е и психичното здраве на децата.

Всички коментари от дискусията от сайта на "Дневник">>>

Шведската PR агенция Rud Pedersen откри първи офис в България

Основаната в Швеция европейска група за консултантски услуги в областта на комуникациите и връзките с обществеността Rud Pedersen Group откри офис в София. Това е петият нов пазар на групата за тази година след започването на дейност в Лондон, Париж, Варшава и Рига.

За момента екипът на българския офис се състои от пет души, ръководени от управителя Гергана Анева. Тя сподели, че компанията е избрала България като нов пазар заради нуждите на клиентите, които представлява. PR агенцията консултира компаниите по въпроси, свързани с въздействието на публичните политики върху дейността им, публичната администрация и регулаторните рамки. В Rud Pedersen Group работят над 440 професионалисти в 13 държави.

Повече по темата от сайта на "Кариери">>>

Стипендия на името на проф. Петев 2022: Силата на думите във време на глобални кризи

Бъдещи PR специалисти могат да кандидатстват за стипендия с авторско есе на тема "Силата на думите във време на глобални кризи". Организаторите от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) целят да предизвикат бъдещите специалисти да представят своята гледна точка относно големите промени в обществата и бъдещето на комуникациите. Важно е обсъжданите въпроси да бъдат съвременни, но и максимално доближени до научните интереси на проф. Тодор Петев, български социолог и изследовател на масовите комуникации. Победителят ще получи стипендия в размер на 1000 лв. Журито ще връчи и специална награда на стойност 400 лв. Желаещите да участват могат да изпратят материалите си до 3 юли на имейл [email protected]. Повече информация, срокове и условия за участване от сайта на БДВО.

Дигитален бизнес

Големите технологични компании ще спазват новия кодекс на ЕС за борба с дезинформацията

Водещи технологични компании потвърдиха, че ще се присъединят към актуализираната версия на кодека на ЕС за борба с дезинформацията. Решението идва на фона на засилено настояване на страните от съюза за по-ефективно проследяване и премахване на потребители и групи, които разпространяват пропаганда и фалшиви новини онлайн. Facebook, Twitter, Google, Microsoft и TikTok са сред компаниите, които ще участват в новите правила на блока, съобщава Financial Times.

Това е поредният опит на ЕС да контролира властта на големите технологични компании. Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.

Още за регулациите на ЕС срещу дезинформацията тук>>>

Facebook готви голяма промяна с по-малко съдържание от приятели

Вътрешна бележка от ръководителя на Meta Том Алисън, който отговаря за Facebook, разкри, че социалната мрежа готви сериозна трансформация в начина си на функциониране, която ще ограничи съдържанието от приятели на потребителите за сметка на препоръчани публикации, независимо откъде идват те, пишат от "Дневник".

Целта е Facebook да заработи като "двигател за откриване" (discovery engine), по подобие на потока на съдържание на конкурентното приложение TikTok. Meta очевидно търси как да монетизира по-ефективно трафика си, след като натискът от регулаторите през последните години ограничи сериозно типа и количеството данни на потребители, които може да продава.

Още подробности от "Дневник">>>

Медиен бизнес

Джейми Бартлет, BBC: Технологиите отдалечават хората от либералната демокрация

Джейми Бартлет е британски журналист, известен най-вече с подкаста си от поредицата на BBC The Missing Cryptoqueen, посветен на българката Ружа Игнатова и нейната криптосхема OneCoin. Автор е и на няколко книги на технологична тематика, сред които The People vs. Tech и The Dark Net. В интервю за "Капитал" журналистът коментира зависимостите между развитието на технологиите и евентуалния край на либералните демокрации.

По думите му има фундаментална несъвместимост между високоскоростните технологии и "бавната" либерална демокрация. "И не обвинявам никого за това. Двете просто не работят добре заедно. Не са направени да работят заедно." В интервюто Бартлет споменава още, че пандемията е ускорила този процес: "Направи ни много по-зависими от тези технологии. Вероятно може да го видите дори по улиците - поне аз със сигурност мога. Не очаквах всичко да свърши с някакъв голям взрив, по-скоро с постепенна загуба на доверие в либералните демокрации." Пред "Капитал" Бартлет говори още за отговорността на технологичните гиганти, таргетирането на аудиторията и проблемите при алгоритмите на социалните мрежи.

Цялото интервю може да прочетете тук>>>

Свободни позиции

Тази седмица от "Технополис България" са обявили вакантни позиции за Digital Marketing Assistant и Senior Digital Marketing Lead. От Hop Online си търсят Creative Team Lead, а от CloudCart Creative content writer.