🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (20 февруари)

Започва кандидатстването за IAB MIXX AWARDS 2024; The Smarts поема обслужването на Crocs; OpenAI създаде нов продукт за видеосъдържание; Медийни компании се обединяват за съвместен спортен стриймър и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Започва кандидатстването за IAB MIXX AWARDS 2024

От 19 февруари започва приемането на заявки за конкурса IAB MIXX Awards 2024. Събитието, организирано от браншовата организация IAB Bulgaria, цели да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. Крайният срок за подаване на заявки е 7 април, като колкото по-рано се попълни формата, толкова по-ниска е таксата за участие. Агенции и рекламодатели ще се състезават в общо 20 категории.

Кампаниите ще се оценяват от общо 16 международни специалисти, разделени в две големи направления - творческо и стратегическо. Председател на журито отново е Александър Калчев, Executive Creative Director в DDB Paris. Церемонията по награждаване ще се проведе на 16 май.

В дните преди това от IAB Bulgaria организират и фестивална програма, в която членовете на журито ще изнесат онлайн лекции по актуални за комуникационната индустрия теми.

Повече информация за конкурса може да видите тук

The Smarts поема обслужването на Crocs

Българската комуникационна група The Smarts спечели конкурса за обслужване на бранда за обувки Crocs. Двете компании ще си партнират в комуникациите на бранда на българския пазар, като фокус в работата на агенциите от групата на The Smarts бъде присъствието и кампаниите на Crocs в социалните мрежи и партньорствата с инфлуенсъри. По думите на групата договорът за обслужване е дългосрочен.

Събития:

Дискусия за тенденциите в използването на AI в PR комуникациите

На 22 февруари (четвъртък) от 17 ч. ще се проведе дискусия на тема AI is Artificial Intelligence, NOT Absolute Intelligence: Mastering PR Assessment of tools and trends, организирана от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) и AMEC. В събитието ще участват изпълнителният директор на AMEC Джона Бурк, Александър Христов, председател на BAPRA, и Несин Вели, продуктов мениджър в Identrics, като дискусията ще се проведе на английски език. Присъствието на събитието изисква предварителна онлайн регистрация.

Дигитален бизнес

OpenAI създаде Sora, нов продукт за видеосъдържание

Sora на OpenAI е модел за изкуствен интелект, който създава реалистичен видеоматериал. Технологията е базирана върху вече съществуващата база данни от изображения и произведения от Dall-e, който също е продукт на OpenAI.

Достъпът до технологията засега е ограничен до определен брой потребители, като са поканени представители на филмовата индустрия, дизайнери и визуални артисти. Все още няма обявени планове за това колко точно ще струва продуктът, когато стане достъпен за всички потребители.

Повече по темата може да прочетете тук

Google започва кампания срещу дезинформацията преди евроизборите

Google се готви да започне кампания за борба с дезинформацията в пет държави от Европейския съюз (ЕС) преди европейските избори и въвеждането на новите по-строги правила за борба с онлайн съдържанието. През юни гражданите на ЕС ще изберат нов Европейски парламент, който ще приема политики и закони в региона, а законодателите се опасяват, че разпространението на дезинформация онлайн може да повлияе на избирателите.

Вътрешното звено Jigsaw на Google, което работи за справяне със заплахите за обществото, ще пуска серия от анимирани реклами в платформи като TikTok и YouTube в пет държави от ЕС: Белгия, Франция, Германия, Италия и Полша. В тях ще се използват така наречените техники за prebunking, или предварително разкриване, разработени в партньорство с изследователи от университетите в Кеймбридж и Бристол, които имат за цел да помогнат на зрителите да разпознават манипулативно съдържание, преди да се сблъскат с него.

Повече по темата може да прочетете тук

Мъск срещу Зукърбърг: кой печели?

На 1 февруари Meta публикува приходите си, показвайки зашеметяващ ръст на продажбите и маржовете. Пазарната ѝ стойност достигна 1.2 трлн. долара - точно толкова, колкото струваше Tesla по време на пика й през 2021 г. - и над двойно повече от сегашната стойност на производителя на електромобили. Със сигурност краткосрочните измерители на финансовото представяне не са всичко. Но вижте по-дългосрочните фактори, като например начина, по който двамата управляват бизнесите си, отнасят се към акционерите и клиентите си и реагират на собствените си неуспехи, и е ясно, че битката практически е приключила. Зук спечели.

Повече по темата може да прочетете в анализа на The Economist

Медиен бизнес

Медийните компании се обединяват за съвместен спортен стриймър

На 6 февруари три от най-големите спортни канали в Америка - Disney (домът на спортната мрежа ESPN), Fox и Warner Bros Discovery (WBD) - разкриха план за пренасяне на най-ценното им съдържание на нова платформа. Все още неназованият стриймър ще започне дейността си тази есен, показвайки всичко от американския футбол до тениса на Уимбълдън. Ако успее, това може да промени правилата на медийния бизнес.

Новата услуга ще бъде най-големият спортен залог, направен на стрийминг. Общата стойност на спортните права върху платформата - голф, NASCAR, хокей и много други - ще бъде около 16 млрд. долара годишно, изчислява брокерската компания Bernstein. Като цяло списъкът със съдържание ще включва около 55% от американските спортни права по стойност.

Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

MP Studio обяви вакантна позиция за 3D артист.

"Елдом" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар