🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

През 2023 г. JYSK ще открие шест нови магазина в страната

До края на тази година датската верига ще отвори обекти в Пловдив и Смолян

Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България
Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България
Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България    ©  JYSK България
Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България    ©  JYSK България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Компанията "Юск бул" планира да има 75 магазина в България.
  • 11% от продажбите са онлайн.
  • Завърши изграждането на втория логистичен склад в Божурище.

През 2023 г. българското дружество на датската верига JYSK ("Юск бул") ще открие шест нови магазина и ще обнови седем от вече работещите, съобщи за "Капитал" Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България.

Най-новият обект на веригата бе отворен в Кърджали на 25 август. До края на годината ще бъдат открити още два - в Пловдив и в Смолян, а този в Добрич ще бъде реновиран. Засега JYSK има 47 магазина в страната, продава и онлайн.

В началото на годината компанията направи първата копка на новата Логистична зона 4 в дистрибуционния си център в Божурище. Инвестицията е 12 млн. евро. Седем месеца по-късно строителството приключи и от началото на ноември новата зона работи, което увеличава капацитета на логистичната база с 30%.

По данни на компанията дистрибуционният център в Божурище е най-модерният в България. Разположен е на 106 хил. кв.м площ, а общата площ на парцела е 303 хил. кв.м. Притежава 122 хил. палетоместа и 148 рампи. Разполага с два склада, които са напълно автоматизирани и работещи без човешка намеса, всеки от които с дължина 166 м, ширина 55 м и височина 42.5 м.

В дистрибуционния център работят около 300 души. Той обслужва над 302 магазина в страните от Балканския регион и отговаря за доставките до всички JYSK магазини в България, Гърция, Сърбия, Босна и Херцеговина и Румъния. От септември 2021 г. се извършват и онлайн доставките до тези държави, които също се обслужват от базата в Божурище. Дистрибуционният център доставя и до франчайз магазините на JYSK в Азербайджан, Албания, Грузия, Косово, Молдова и Северна Македония.

Очаква се през 2023 г. JYSK да стъпи на турския пазар, като открие първите си магазини в Истанбул. Тогава дистрибуционният център в Божурище ще поеме снабдяването и на тези обекти, уточни Венцислав Чавдаров, логистичен директор "Балкани" на JYSK ДЦБ.

Датската верига JYSK е сред най-големите търговци на мебели и декорации за дома в Европа. Първият магазин е отворен в Дания на 2 април 1979 г., днес компанията има над 3222 обекта в 48 държави.

В България JYSK навлезе през 2005 г., като отвори първия си обект в Пловдив. Заетите в магазините и в дистрибуционния център са над 700. Дистрибуционният център в Божурище е осмият по рода си обект на датската верига в света.

Следващата ни цел е да имаме 75 магазина в България

Алекс Брату, регионален мениджър на JYSK за Румъния и България

В кои населени места ще бъдат новите магазини, които компанията ще открие до края на тази година?

- JYSK постоянно търси нови локации, които са подходящи за нашата магазинна концепция: пространства, подходящи за търговски дейности, приблизително 1300 - 1400 кв.м, в малки или големи градове. Планирали сме още два нови магазина до края на 2022 г., единият до дни в Пловдив, другият през декември в Смолян. Ще модернизираме и магазина в Добрич. Планираме специални събития за всяко от откриванията и повторните откривания.

Какви са инвестиционните намерения на компанията за 2023 г.?

- Планираме да отворим шест нови магазина през 2023 г. и да пренаредим седем, които бяха отворени преди 2018 г. Инвестираме много в модернизирането на всички магазини, защото виждаме, че клиентите продължават да искат да пазаруват от физически магазини.

Какъв е средният размер на инвестицията в един магазин?

- Нашите магазини работят в помещения, които са под наем; ние не ги притежаваме. Когато откриваме нов магазин, инвестицията е в подобряване на пространството и аранжирането му според нашата концепция, наемането и обучението на нови колеги и осигуряването на складова наличност.

Какъв е потенциалът на българския пазар за магазини JYSK?

- Скоро ще достигнем 50 магазина в България, а следващата ни цел е да имаме 75 магазина тук. JYSK има отлични резултати в България и на групово ниво. Например откриването на новия магазин на JYSK в Троян беше на първо място във вътрешно състезание, което присъждаше най-добри резултати при откриване на нови магазини.

Какъв е делът на онлайн продажбите, какъв е трендът, каква е целта?

- Делът на онлайн продажбите е различен в отделните държави и се влияе от броя на физическите магазини, които имаме във всяка страна, както и от тенденциите на този пазар. В България делът на онлайн продажбите е 11%, а ръстът е като при физическите магазини.

Колко е средният касов бон във веригата през последната фискална година?

- Средният касов бон онлайн е три пъти по-висок от този във физическите магазини, защото хората купуват по-скъпи продукти онлайн като матраци или мебели.

Кои са топ 3 на най-търсените продуктови категории за тази година?

- Топ 3 продуктите за 2022 в България са вътрешно обзавеждане, градинско обзавеждане и матраци.

На какъв етап е проектът за изграждане на нов, трети, високостелажен автоматизиран склад в Божурище?

- Все още не сме започнали плановете за изграждане на трета кула. Новата логистична зона 4 току-що беше завършена и започна работа в началото на този месец, но към момента не сме започнали да работим по плановете за третата кула.

Интервюто взе Мара Георгиева
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    crusible avatar :-P
    crusible

    Успех с експанзията на Юск!

    Любимо място да трошим семейни пари с жената! :)

    Нередност?
Нов коментар