🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Иновативните решения на "Сирма", които трансформираха финансовата индустрия в региона

Момчил Зарев – изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД

Момчил Зарев – изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД
Момчил Зарев – изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД
Момчил Зарев – изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД
Момчил Зарев – изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Визитка

Момчил Зарев има над 20 години опит като технологичен директор и бизнес лидер в създаването и разработването на софтуерни приложения и продукти. Член е на надзорния съвет на "Сирма Груп Холдинг" от 2009 г., член на борда на директорите на "Сайънт" АД и "Сирма ИншурТех" АД. От декември 2022 г. Момчил Зарев изпълнява длъжността изпълнителен директор на "Сирма Солюшънс" АД.

Компанията

"Сирма Солюшънс" АД е най-голямата компания в "Сирма Груп Холдинг", която е сред водещите български ИТ фирми, основана през 1992 г. Компанията специализира в разработка на софтуер по поръчка, системна интеграция и внедряване на софтуерни решения и системи. Портфолиото й включва световно разпознаваеми, надеждни и най-съвременни продукти и услуги, предназначени за финансовата индустрия, здравеопазване/телемедицина, публичния сектор и търговията на дребно.

В последните години финансовата индустрия направи огромен скок във въвеждането на финтех решения, като изнесе сектора в челните позиции. Традиционно консервативни, банките трябваше бързо да реагират на натиска на необанките и иновативните финтех компании, които изцяло промениха клиентските изисквания и преживявания.

"Сирма" е софтуерна компания със значителен технологичен опит във финансовата вертикала, в която реализирахме мащабни проекти през изминалата година, предлагайки пълен набор от услуги и решения за дигитална трансформация.

От години следим тенденциите и чертаем посоките на развитие на банките, като в екипите си имаме експерти, които познават нуждите на сектора, имат технологичен експертен опит и знаят какви решения да предложим на клиентите си. С бързото развитие на дигиталните канали за предоставяне на услуги по естествен начин банките трябваше да отговорят на нуждата от 24/7 връзка с клиентите за решаване на техните проблеми.

В "Сирма" създадохме интелигентна платформа за комуникация, базирана на изкуствен интелект (ИИ). Платформата спомага да се даде отговор на клиента в реално време и съществено подобрява клиентското му изживяване. Голямото й предимство е предоставянето на холистичен поглед върху клиентското поведение и бърз анализ на обичайните запитвания. Като следствие тази технология спомага за непрекъснатото подобряване на процесите и системите в банките. Решението е внедрено в няколко водещи банки в страната и Европа, а клиентите ни вече се ползват от повишената ефективност в процесите и подобреното клиентско преживяване.

Богатият и дългогодишен опит във внедряване, поддръжка и адаптиране на т.нар. основни банкови системи ни дава самочувствието на лидер в този специфичен сегмент на пазара. Натрупаните знания ни позволяват пълноценно партньорство с финансовите институции за създаване или надграждане на съществуващи банкови продукти и услуги заедно с изпълнението на необходимите технологични адаптации.

Следим и засилващите се тенденциите в областта на софтуера като услуга (SaaS) и банкиране като услуга (BaaS). Тези технологии продължават да са фаворит и през 2023 с прогноза в световен мащаб да се достигнат обороти 623 млрд. долара с CAGR от 18%. Най-съвременните банкови платформи, както и различни дигитални услуги вече са облачно базирани. В България банките все още подхождат скептично към облака, донякъде притиснати от регулаторни изисквания, донякъде и от недоверие или несигурност в евентуалните разходи. Банкови гиганти като JP Morgan и Goldman Sachs преминаха към облачна инфраструктура през последните няколко години и отчитат огромни ползи.

С миграция към SaaS модели финансовите организации имат достъп до мощни инструменти, усъвършенствани протоколи за сигурност при съхранението и управлението на данни, намаляване на разходи и засилен фокус върху клиентското преживяване. Нашите бизнес и ИТ консултанти помагат на организациите в избора на платформи, решения и приложения, изцяло съответстващи на процесите на организацията.

За каквато и банкова иновация или тренд да говорим, изборът на технологичен партньор, с който банката да реализира успешно трансформацията, е от ключово значение за създаването на иновативна дигитална стратегия и успешната й реализация.