🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Красимир Цонов, Sport Depot: Голямото ни желание е да се възстанови организацията отпреди кризата

Създателят и изпълнителен директор на веригата за спортни стоки пред "Капитал"

Красимир Цонов    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Каква беше 2019 г. за "Спорт депо"? Кои са основните причини за големия ръст на приходите от продажби на фирмата?

2019 г. беше много успешна за нас. Реализирахме един отдавна готвен проект - да стартираме с физически магазини в Гърция. Започнахме в началото на септември с един прекрасен голям магазин в Солун. Това е най-големият спортен обект не само в Гърция, но и в околните страни.

Очевидно "Спорт депо" вече е марка и синоним на качество, асортимент, добро обслужване и точна гаранция. И всичко описано кара клиентите да се връщат при нас и привлича и нови клиенти.

А отворихте ли нови търговски обекти в България? Колко на брой и в кои градове на страната?

В България отворихме 3 магазина - два във Варна - Sport Depot и District (луксозния бранд за спортни обувки), и един Sport Depot в Бургас.

Колко общо са магазините на компанията в България днес?

Към днешна дата имаме 29 магазини Sport Depot и District в България. През 2020 г. заради корона кризата малко променихме плановете за откриване на магазини и отворихме само един нов обект в ритейл парк Via Park в Пловдив.

Какво се случи с онлайн продажбите ви през 2019 г.? Какъв е делът им в общите и каква е промяната му спрямо 2018 г.?

Делът на онлайн продажбите гони 20% от общия оборот. И има твърда тенденция на нарастване всяка година. Работейки обаче като модерна omni channel верига, ние едновременно с развитието на интернет сайта развиваме и физическите магазини и ръстът на оборота от електронната търговия не е толкова голям в общия оборот.

Кои бяха трите най-големи промени за бизнеса ви през 2019 г.?

Не сме правили някакви основополагащи промени, просто работим по усъвършенстване на процесите, следим внимателно паричните потоци, прецизираме поръчките и като асортимент, и като количества. Наблягаме на качествените промени във вече утвърдени процеси и практики.

Кои бяха най-големите предизвикателства през 2020 г.? Каква стратегия използвахте, за да се справите?

Най-голямото предизвикателство, което не смятам, че е отминало, е COVID-19 кризата. За съжаление много малко неща зависеха от нас в тази ситуация. Това, което ни помогна, е, че имаме свободно стоящи магазини (които не са в МОЛ), имаме силен сайт и широк асортимент. Благодарение на това успяхме да задържим оборот и да не уволняваме служители. За съжаление, когато всичко в държавата и в света отива на зле, няма как само ние да сме оазис на стабилността и затова се надявам да приключим с COVID-19 колкото се може по-бързо.

Какви са очакванията ви за продажбите през 2020 г.? Какво се случи с тях през първото шестмесечие?

Продажбите за първото шестмесечие бяха добри, имахме ръстове в сравнение с 2019 г. За останалата част от годината не се наемам да гадая. Имаме готовност да се справим и сме разработили планове за до 20% спад на оборота, но искрено се надявам да не се стига дотам.

Кои са големите ви цели за 2020 г. и 2021 г.?

Големите ни цели са да се възстанови организацията отпреди кризата. В момента нито ходим на поръчки на стоки, нито ходим на изложения, нито имаме възможност да ходим на срещи с нови потенциални партньори. Всичко това много много ни пречи за качествена работа и за развитие.

Интервюто взе Силвия Радославова

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар