Nike е продала NFT маратонки и аватари за 190 млн. долара

Компанията за спортни стоки е лидер по продажби сред водещите световни брандове

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Малко са успешните примери за марки, които са комбинирали дигиталната трансформация със съществуващата си идентичност и идеали. Производителят на спортни стоки Nike е една от тях - компанията е сред водещите брандове, които инвестираха много в метавселената и NFT проекти. И очевидно това се отблагодарява - компанията вече е реализирала продажби в този сегмент за 185 млн. долара, което я прави лидер по този показател сред модните брандове, по данни на Dune Analytics. В челото на класацията са компании, като Tiffany, Adidas, Gucci и други, които обаче са далече от лидера. Nike е лидер и по броя на транзакциите с NFT. Общо продажбите на всички класирани 13 компании досега са 260 млн. долара.

NFT са токени, базирани в блокчейна на Ethereum, които могат да се използват за създаване на цифрови активи, които по същество са уникални и единствени по рода си. Докато повечето цифрови елементи (JPG изображение или MP3 мелодия, например) могат да бъдат дублирани безкрайно много пъти, NFT е уникална част от цифрови данни, която може да бъде прикрепена към всеки друг цифров елемент, теоретично придавайки тази уникалност на артикула.

Nike демонстрира колко силно се интересува от идеята за NFT през декември миналата година, когато закупи RTFKT Studios, производител на колекционерски предмети за NFT от следващо поколение. Малко преди това производителят на спортни облекла успя да продаде лимитирана серия от 600 чифта NFT маратонки само за шест минути, за общо 3.1 милиона долара.

Just do it.

Придобиването беше катализатор за NFT пространството и RTFKT продължи да добавя стойност на притежателите на аватари CloneX, докато изграждат своята вселена.

CloneX NFT аватарите са направени от RTFKT Studios и се разглеждат като дългосрочна инвестиция от самото им създаване. Тъй като все повече хора разглеждат възможностите за самоизразяване в Web3 и метавселената, RTFKT създаде силна модна ниша, проектирайки дрехи както за дигиталния, така и за реалния свят.

Стойността на CloneX към момента на писане е 6.35 eth или 10 800 долара, макар че някои по-редки CloneX дневно се търгуват в пъти над тази цена, a средната цена от февруари до май тази година беше 20 eth)

Не само любителите на маратонки, които между другото имат огромна ниша, са привлечени от уникалните колекции на RTFKT, тъй като CloneX също беше съвместна работа със световноизвестния художник Такаши Мураками.

Според последните данни Nike е генерирала 187 милиона долара приходи чрез продажби на NFT и процент от продажби на вторичен пазар, като е успяла да го направи чрез общо 67.4 хиляди транзакции. Приходите от първичния и вторичния пазар са по равно. Създателите на NFT получават възнаграждение (роялти) за всяка сделка с техен продукт на вторичен пазар.

Първата колекция от NFT маратонки на Nike, създадена съвместно с RTFKT Studios, се нарича CryotoKicks Dunk Genesis. След като ги придобият, потребителите могат да ги персонализират с помощта на "флакони". Тези флакони могат да бъдат създадени от различни дизайнери, добавяйки специални ефекти и шарки към основните маратонки. Оттам нататък остава спекулация, за какво точно ще се използват, къде и каква ще бъде тяхната цена в бъдеще.

Първо, трябва да придобиете основната маратонка с цена 0.7 ETH (около 1200 долара), а след това можете да добавите флаконите, за да промените външния й вид. Ще можете да "събирате, развивате и дори създавате свои модели маратонки".

Това е индикация, че Nike ясно разбира стойността на персонализирането за потребителите днес - особено по-младите милениали и поколението Z, много от които ценят уникални, единствени по рода си или персонализирани артикули пред идентични, масово произвеждани стоки.

Предимството на първия ход

Nike е една от малкото големи марки, които са прегърнали възможностите на Web3, и вече виждат плодовете на своя труд, изграждайки вселената на CloneX и RTFKT. Освен Nike, много други масови компании и луксозни марки се опитаха да репликират техния успех. В сравнение с Nike, обаче, те изостават значително. Dolce&Gabbana, например имат приходи за 25.6 млн. долара от продажби и роялтис на NFT, докато Gucci са направили 11.5 млн. до момента. Puma тепърва предстои да направи първите си крачки, като едва миналата седмица обяви своята първа колекция.

Все още няма коментари
Нов коментар