Фирми от групата на "Геотехмин" са с най-ниска оферта за "Струма" през дефилето
Всички чужди обединения са отстранени от един от двата най-сложни пътни проекта в страната
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Конкуренцията в единия от двата търга за строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле се е свила сериозно. От общо 12 оферти са останали само четири, стана ясно днес след отварянето на ценовите предложения на кандидатите.
Най-ниската цена за изграждането на 10.4 км, включително и обхода на Кресна, е на обединение между "Геострой" "Пътстрой-92", "Биас-М" и "Илия Бурда" - малко над 410 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност 430 млн. лв. без ДДС. Това обаче не им гарантира победа в обществената поръчка, тъй като прогнозната цена не е ограничителна, а и зависи какви са техническите оценки, които все още не са публични.
Габаритите на "Струма" в участъка Крупник-Кресна ще са по-малки от магистрала - ще има две ленти за движение във всяко платно, а позволената скорост за движение ще е 90 км/ч. Търгът върви изключително бавно - офертите бяха събрани преди година и половина, но чак сега се премина на следващия етап. Другият търг за въпросния лот през дефилето е с избран изпълнител от близо година, но не е подписан договорът с изпълнител, защото още не е ясно как ще се финансира изграждането на отсечката.
По план отпреди години участъка трябва да се строи с европейски средства. По информация на "Капитал" обаче се предприема стъпки изграждането й да се финансира с пари от държавния бюджет, тъй като еврофинансирането се бави заради поредица от грешки на администрацията.
Дежурните по "Струма"
"Геострой" и "Пътстрой 92" участваха в изграждането на отсечката Кресна - Сандански, Долна Диканя - Дупница и Дупница - Благоевград заедно с ГБС. Компаниите от групата Геотехмин на Цоло Вътов се завърнаха в пътното строителство, след като бяха изпаднали от топ 20 на най-големите компании в сектора през последните няколко години. Миналата година те спечелиха поръчка за пътя Ботевград-Мездра за 160 млн. лв.
Всички други останали в състезанието са компании, които работят в момента по магистралата.
Втората най-ниска цена е подало обединение с участници "Грома холд", "Европейски пътища", "Водно строителство -Благоевград" (свързани помежду си), словашката "Вахоскав - СК" и проектантите от "Пътпроект", "Рутекс" и "Метропроект Прага" - почти 420 млн. лв. без ДДС.
Същото обединение спечели търга за останалата част от участъка през Кресненското дефиле. Освен това "Грома холд" в момента достроява отсекчата между Благоевград и Крупник. Тя обаче закъснява и вероятно ще е готова догодина.
Консорциумът на дружества на ГБС и португалската "ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" предлага 475 млн. лв. без ДДС. В момента работи върху къса отсечка до тунел "Железница" между Благоевград и Крупник.
С най-високо ценово предложение - малко над 530 млн. лв. без ДДС е "Джи Пи Груп" в обединение с "Логистика 21". "Джи пи" строи "Железница" за 185 млн. лв., въпреки че и строителната компания, и премиерът Борисов твърдяха, че дружеството ще се откаже от проекта заради съмнения в корупция.
Отстранени са "Трейс груп холд", "ПСТ Груп", "Автомагистрали Хемус", обединение на "Евро Алианс Тунели" подава оферта с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море". Отпаднали са и участниците от чужбина - азербейджанската "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" и турските "Дженгиз" и "Колин".
Сложно, голямо и скъпо
В отсечката от 10.4 км ще бъдат построени четири тунела и 11 виадукта. Другата част от "Струма" през дефилето е с дължина 13.2 км и в участъка ще бъдат построни три тунела и 10 виадукта. Срокът за изпълнение двете обществени поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Отделно, след това ще се изпълнява рехабилтиация на път Е-79.
4 коментара
В България виждаме, че цената посочена в офертата, и реалната цена най-накрая (след като всички се накрадат) са две тотално различни неща.
Важно е да стане, твърде натоварен път е това
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.