🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

За заплати няма, но за комисиони - колкото щеш

София заплашва да остави без заплати шофьорите на градския транспорт, докато плаща милиони на посредници за по-скъп природен газ

Дневник    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Тази седмица трамваи, тролеи и автобуси в София бяха облепени със стикери, имитиращи българския флаг, които призовават за национален протест. Причината - притесненията на водачите, че няма да им се изплатят заплатите заради лошото финансово състояние на градския транспорт. Апокалиптичната картина за това как той ще бъде жестоко разреден очерта кметът на София Йорданка Фандъкова още през февруари, когато поиска 178 млн. лв. помощ от държавата. Втората стъпка ГЕРБ (и ВМРО) направиха този вторник, когато намекнаха, че ако правителството не даде пари, близо седем хиляди шофьори ще останат без заплати.

Ситуацията е крайно абсурдна. Първо, оказа се, че общинският автобусен оператор плаща милиони в повече за природен газ заради сключен неизгоден договор с фирма посредник. Второ, общинските дружества наравно с всички останали фирми получават компенсации заради високите цени на електроенергията. И трето - столицата, която е и най-богатият град в страната, разчита почти изцяло на евросредства, за да подновява градския си транспорт и да прави ремонти. Стотици милиони бяха усвоени за нови трамваи и автобуси. Метрото също се изгражда благодарение на европарите. Ремонтът на трамвайните релси също е с грантове. Въобще София не дава почти нищо от себе си за градския транспорт и пак не може да се справи със ситуацията, докато частните превозвачи някак си успяват. Тези в по-малките градове - също.

С комисионите обаче столицата няма проблем. За газа се плащат по 7.5 евро/мВтч. Само за март и април разликата в цената между сключения договор и цената при директен договор с "Булгаргаз" е 3.6 млн. лева. Това са 1800 средни заплати в системата на градския транспорт.

Но очевидно финансистите на Столична община и компанията за градски транспорт не мислят в заплати. Субсидиите видимо са важни не толкова за да се поддържат обществените услуги, колкото за да не спадат маржовете на комисиони. А протестите, изглежда, са насочени в грешната посока.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..
    • + 1

    Крадлокрацията така се е окопала... в администрации... в профсъюзи... в работодателски, НПО и правителствени организации....бизнес меринджеи...
    Че гледат на обикновените както Сталин на любимата си картина от Репин...
    Бурлаки на Волге...

    Обаче... ако бнимателно разгледаме картината на великия художник... ще забележим един малък .. параход.. 1873 г.....
    Репин показва - Има модерна алтернатива.... но руските власти / и крадократските библиотекарски ОПГ в БГ ) така се изплюват върху човека като живо същество. достойнството и правото му на съзнателно развитие, че може да бъде ползван за добитък... на баржата... на .... автобуса.... на.. фабриката... диспозабъл крафт...

    Боже, Господи наш,... опази БГ от меринджеи и яйчари, 30 г. проповядващи англосаксонски неолиберализъм тип Айн Ранд...
    Направи ЕС закони да им отнемат вилите в чужбина, скъпите жипчета, с които се придвижват, за да обеснят как за персонала предстои оптимизация и защо няма как, при производителност над китайската, да се стигнат доходите на поне... гърците....

    Нередност?
Нов коментар