Коментари 1 коментара Препоръчвания 4 препоръчвания Запазване Запазване Share by email Facebook LinkedIn Twitter Мултимедиа Фотогалерии СПЕЦИАЛНИ ИЗДАНИЯ Капитал градове Фоторазказ: Влак ни свързва, влак ни дели За съперничеството между Габрово и Севлиево от Гергана Михайлова 23 юни 2018 09:00 15206 прочитания Прочитания 15206 прочитания Коментари 1 коментара Препоръчвания 4 препоръчвания Запазване Запазване Share by email Facebook LinkedIn Twitter Национален спорт е между два съседни града да има съперничество. Случаят с Габрово и Севлиево обаче е толкова драматичен, че е комичен, а закачките между тях продължават вече 107 години.Всичко започва през 1911 година, когато до Габрово е пуснат влак, за да могат местните индустриалци да извозват продукцията на тогавашните най-големи на Балканите текстилни фабрики... Съседите им естествено завидели за придобивката, а габровци им се подиграли, като натирили едно магаре с газени тенекии и го нарекли севлиевския влак. Севлиевските чорбаджии не останали длъжни. Направили магарето на кебапчета и кюфтета и поканили габровци на угощение. Накрая попитали гостите: "Е, как е? Услади ли ви се севлиевският влак?" Комичното в тази вражда е, че преди няколко години габровци за малко да останат без голямата си гордост - гарата. Реорганизация в БДЖ направи така, че опорна гара се превръща тази в село Царева ливада и нейният началник поема контрола и над гарата в Габрово. Въпреки това местните полагат грижи за поддръжката на приемното здание. В момента текат ремонти на чакалнята и тоалетните. Самата сграда е архитектурно бижу. Днес по релсите до Габрово не минават транспортни вагони и местните индустриалци превозват стоката си по трудния начин - с тирове. Малко са и пътниците, които ползват железницата за придвижване в района - предимно ученици и пенсионери. За идващите от други краища на България пътуването е истинско предизвикателство, защото минава през много прекачвания и отнема време. Така например пътуването с бърз влак от София отнема 6 часа. Друго неудобство са старите композиции. Новите мотриси, с които държавните железници се сдобиха, не пътуват по този маршрут, защото не успяват да се справят със суровите природни условия. През есента закъсват в нападалите листа, а зимата не могат да преодолеят планинския наклон. Ето защо по габровските релси пътуват стари локомотиви, които са по-бавни и се налага често да се отбиват през сервиза. Въпреки че нямат много пътници и работят с материално оборудване от времето на соца, служителите в жп транспорта на Габрово споделят, че си обичат работата. Няма да срещнете намръщен поглед, ако посмеете да питате нещо на гишето за информация, а по афишите в чакалнята може да научите всичко за културните предпочитания и партийните пристрастия в града. Препоръчано Във връзка с юбилея Държавната библиотека на Берлин показа оригиналната партитура, анотирана от самия Бетовен Още фотографии 1 коментар Най-харесваните Най-новите Най-старите 1 :-| chinaski 15:47, 27 юни 18 , Неутрално + 2 Хубав фоторазказ.Тъжна констатация! Нередност? Нов коментар За да публикувате коментари, трябва да сте регистриран потребител. Вход
Вход в Capital ID вход с Facebook вход с Google A1 Yettel Vivacom E-mail Парола Повторете паролата Забравена парола Запомни ме Съгласен съм с Общите условия на Икономедиа Вход Регистрирайте се * Когато влезете или се регистрирате с профила си във Facebook или Google, Вие се съгласявате с Общите условия на Икономедиа
1 коментар
Хубав фоторазказ.Тъжна констатация!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.