Две е повече от едно
Възраждането на област Габрово минава през местна активност, нестандартни идеи и общи действия на Габрово и Севлиево
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Много или малко са 25 км? Това например е разстоянието между два от крайните квартали на София. И независимо от конкуренцията и отношенията между различните части на столицата, те всички се подчиняват на обща икономическа логика и работят съвместно - обратното не би имало никакъв смисъл. Да кажеш на Габрово и Севлиево, че след като се намират на 25 км един от друг е повече от логично да работят заедно за общото си икономическо бъдеще, буквално наранява чувствата на местните. Легенди се носят за ревността между двата големи града на Габровска област.
И все пак икономическата логика е трудна за пренебрегване. Времето, този велик лечител на заблуди, сближава двата града повече от всякога. Навремето влакът бил голямата гордост на Габрово. Днес БДЖ е западаща държавна структура, а опорната гара за областта е в Царева ливада. Да се разчита на държавата е важно за проекти като тунела под Шипка, но не е достатъчно.
И двата града имат нужда от хора, за да хранят ръста си. И двата имат нужда от нови инвестиции и нова инфраструктура. Да работят заедно за това прави далеч повече смисъл от това да работят поотделно. Добрите новини са, че и в двата растат индустрията, заплатите и оптимизмът. Общините трябва да подкрепят този оптимизъм. А частниците могат да свършат останалото. Дори да направят летище.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.