🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Лидл България" премина към 100% зелена енергия

Това е само част от амбициозните мерки, заложени в климатичната стратегия на компанията

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В отговор на глобалните предизвикателства, свързани с климатичните промени, през 2021 г. Lidl постави на фокус своята амбициозна стратегия за опазване на климата, която е част от цялостна стратегия за устойчиво развитие на бизнеса. Това доведе до решителна крачка в енергийния преход на ритейл веригата. От март 2022 г. "Лидл България" премина изцяло към захранване със зелена енергия във всички магазини, логистични центрове и собствени административни сгради.

"Опазването на климата и околната среда е дългогодишен ангажимент за "Лидл България", към който се обвързваме още по-амбициозно с въвеждането на цялостна климатична стратегия. През миналата година въз основа на международната научна методология на инициативата Science Based Targets (SBTi), към която се присъедини групата на Schwarz, си поставихме за ключова цел да намалим въглеродните емисии от оперативните ни дейности в страната с 95% до 2030 г. в сравнение с 2019 г. Преминаването към закупуване на 100% зелена енергия е една от категоричните мерки, които предприемаме днес, за да постигнем целта си, но е само част от цялостната ни стратегия и визия за едно по-добро утре. Наред с всички мерки, които прилагаме в посока енергийна ефективност и съхранение на ресурсите, планираме до март 2023 да изградим фотоволтаични системи на покривите на 14 собствени нови и реновирани магазини, както и на двата ни логистични центъра в Равно поле и Кабиле", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Амбициозни цели в три основни направления

Климатичната стратегия на компанията се разгръща чрез работа в три основни насоки - избягване генерирането на емисии на парникови газове, намаляването им там, където не могат да бъдат напълно елиминирани, и компенсиране (офсет) на произведените емисии чрез подпомагане на глобално значими проекти, насочени към опазване на климата.

"Лидл България" от години затвърждава ангажираността си към по-рационално използване, разпределение и съхранение на енергийните ресурси, като работи с различни международни стандарти, като например ISO 50001. Отделно сертифицирането на компанията съгласно системата за зелено строителство EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiency) ѝ позволява да постигне в своите магазини и складови бази с по 20% по-малко енергийно потребление, използване на вода и вложена енергия в материали в сравнение със стандартна сграда от същия тип. Само с програмата за подмяна на осветлението във всички магазини с енергоспестяващо LED компанията икономисва над 3 млн. kWh енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона COշ емисии, а преминаването към по-щадящи хладилни агенти е извело от употреба фреони с еквивалент на 2745 тона CO2е емисии за финансовата 2020 г. и с още 1921 тона CO2e през следващата 2021 г.

За да отговори на сериозните очаквания на потребителите, компанията предлага и климатично неутралните хранителни продукти под собствената си марка Vemondo, както и климатично неутрални стоки за бита, направени от 100% рециклирана пластмаса.

Подобни мерки позволяват на компанията да намалява и избягва собствените си оперативни емисии, но целта ѝ е да направи още по голяма промяна в посока опазване на климата до 2026 г., като стимулира тези доставчици, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят свои собствени климатични цели в съответствие със Science Based Targets и така да допринесат за общите цели на компанията.