Menada Winery & Vineyards: местната компания, която която носи българския вкус

Производителят на вино и алкохолни напитки от Стара Загора залага на традициите и качеството, но приоритет са и служителите, и подкрепата за местните общности

Menada Winery & Vineyards: местната компания, която която носи българския вкус
Menada Winery & Vineyards: местната компания, която която носи българския вкус
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Малко български изби могат да се похвалят с толкова дълга и непрекъсната история като Menada Winery & Vineyards. Създадена през далечната 1901 г. в Тракийската низина, днес тя е част от един от най-големите международни концерни в алкохолния бизнес - Marie Brizard Wine & Spirits, и олицетворява модерния дух и вкус на България. С нейния емблематичен бранд Tcherga израсна цяло поколение, а и досега Tcherga заедно със сериите Menada и Barrique Point, ракиите "Дядова Усуканица" и други напитки на компанията задават еталони за качество и са посланици на българския вкус по света. Избата използва 70% собствено грозде от класически и местни сортове като каберне совиньон, мерло, рубин, мавруд.

Предимствата да бъдеш част от международна компания

са много, но сред най-важните са, че местните продукти достигат до широки пазари, а българските потребители имат достъп до голямо портфолио с ценни международни брандове. При липсата на национална стратегия за международно маркетингово присъствие на българските вина по света възможностите, които отваря принадлежността към международно призната, стабилна и разпознаваема компания, помагат не само на бизнеса на Menada Winery & Vineyards, но и за популяризацията на качественото българско вино като цяло, посочват от компанията. Marie Brizard Wine & Spirits има производства в десетки държави, но единици са фокусирани във винопроизводството и е показателно, че България в лицето на Menada Winery & Vineyards е едно от тях.

Но не по-малки ползи от принадлежността към глобална компания носят и международните стандарти в търговията, стабилните последователни решения, подкрепата на успешни бизнес партньори, конкурентоспособността, развитието на качествата на служителите, социалната отговорност, казват от компанията.

Регионът на Стара Загора е сърцето и душата на избата -

там тя отглежда своите над 426 хектара лозя, там е и производството на вино и високоалкохолни напитки. "Фокусирани сме в това непрекъснато да подобряваме условията на труд, за да останем предпочитан работодател - конкурентно заплащане, бонуси за добро представяне и ефективност, по-добра работна среда, допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна, допълнителни курсове за покачване на уменията", посочват от Menada Winery & Vineyards. Избата подкрепя и местния бизнес, като избира местни доставчици, често спонсорира локални проекти и инициативи - например местния футболен клуб "Берое", културни събития или първото кариерно изложение в града WorkIn Stara Zagora.

"Най-голямата ни инициатива с обществена полза за Стара Загора е традиционният ни благотворителен гроздобер. Вече 6 години заедно със служители и техните семейства, партньори и клиенти берем грозде за предварително избрана благотворителна кауза. Събраната сума се удвоява от Menada Winery & Vineyards, а после от френския ни собственик Marie Brizard Wine & Spirits. Досега сме събрали над 71 хил. лева, с които е подпомогнато лечението на хора в нужда, закупена е медицинска техника и апаратура за местни медицински центрове за недоносени бебета и деца с увреждания, за неонатологията в Стара Загора, за единствения онкологичен център в града, подпомогнати са детски центрове и т.н.", разказват от Menada Winery & Vineyards.

В последните години бизнесът на компанията расте, а заедно с това тя инвестира и в повишаване на капацитета си на производство - днес от избата излизат милиони бутилки качествено българско вино. Приоритет в инвестиционния план са и хората: подобряване на работната среда и условията за безопасност на труд, което е основен фокус на компанията и групата като цяло.

В бъдеще тя планира да направи продуктите си все по-видими и достъпни - с добра дистрибуция, ангажиращи маркетингови кампании, модерни подходи за създаване на съдържание, което носи изживявания. Защото в този бизнес доброто настроение и хубавите спомени са основна цел.

Бранд филмът Tcherga

Tcherga е първият бранд филм за вино, правен някога в България, посветен на емблематичната марка на Menada Winery & Vineyards, с която израсна цяло поколение. Компанията работи месеци наред по проекта с емоция, вдъхновение и заряд заедно с продуцентите от B2Y Productions, режисьора и сценарист Мартина Солакова и много талантливи актьори. С този филм избата търси да възстанови връзката на новото поколение с винените традиции, да вдъхнови хората да обичат, вярват и консумират с удоволствие български вина и да утвърди иконичния статус на Tcherga като вино - символ на модерна България.

Сюжетът разказва за преплитането между новото и традиционното през двете главни героини, които олицетворяват вината Tcherga и Tcherga Fragment: едната по-зряла, уравновесена и богата с житейски преживявания, другата - млада, темпераментна, емоционална и търсеща изява и предизвикателства. Действието се развива по времето на гроздобера, сред лозята, с които героите са дълбоко свързани. А виното Tcherga е катализаторът на емоционално наситени събития, чрез които героите откриват важни неща за отношенията си и за света около тях, съпътства ги на различни места, разкрива характера на героите, води ги през любопитни ситуации. Филмът пожъна безспорен успех, като надхвърли 3.7 млн. гледания в социалните мрежи и YouTube и надмина трикратно заложените си цели.