🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 септември)

КЗК разреши на "Нова" да придобие "Канал 3"; Две български агенции с награди от Lisbon Ad Fest; Facebook създаде платформа за студенти; "Безстрашно момиче" на Уолстрийт в памет на Рут Бадер Гинзбърг и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

КЗК не видя проблем "Нова" да придобие "Канал 3" и още медии, свързвани с Пеевски

Две седмици и половина. Точно толкова отне на Комисията за защита на конкуренцията да разгледа и одобри сделката за увеличаване на активите на и сега най-голямата медийна група - "Нова броудкастинг груп", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Въпреки опасенията на редица участници на пазара, че сделката ще увеличи значително пазарния дял на "Нова тв", антимонополният регулатор позволи в портфолиото на групата да влязат вече и "Канал 3", музикалните телевизии The Voice TV и Magic TV, както и радиата The Voice Radio, "Радио Веселина", Magic FM и "Радио Витоша" - всички те свързвани през годините с депутата от ДПС Делян Пеевски.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Две български агенции с награди от международния рекламен конкурс в Лисабон

Рекламните агенции NRG Brands и proof. бяха отличени в тазгодишния международен конкурс Lisbon Ad Fest. С бронзова награда в категорията COVID-19 и подкатегория "Дизайн" бяха отличени NRG Brands за проекта им Audi. Keep Distance, изготвен за автомобилния бранд Audi. Три отличия бяха връчени на proof. Бронзова и сребърна награда агенцията получи също в категорията COVID-19, подкатегории "Промоция и активация" и PR за кампания на CloudCart. Още един бронз беше връчен в категория "Иновация" и подкатегория "Творческа иновация" за кампания на Skapto. Творческият директор на proof. Ангел Искрев беше част от Grand журито на Lisbon Ad Fest тази година.

Събитие:

Дигиталната реклама през 2020 г.

Браншовата организация "IAB България" организира събитието IAB Digital Day, в рамките на което ще представи информация за онлайн рекламата през погледа на някои от най-големите рекламодатели. Лектори ще бъдат български и международни специалисти в сферата на дигиталния маркетинг, а гостите ще могат да участват и в четири тематични уъркшопа.

IAB Digital Day ще се проведе на 8 октомври, като ще могат да присъстват хора на място в залата, но ще се излъчва и онлайн на живо. Събитието е продължение на IAB Forum, който се провеждаше в продължение на 10 години на българския пазар.

Повече тук>>

Дигитален бизнес

Facebook създаде платформа за студенти

Социалната мрежа се връща към корените си, като създава платформа, насочена изцяло към студенти - Facebook Campus. От компанията пишат, че целта е студентската общност с еднакви интереси да общува по-лесно помежду си. В новата платформа няма да има реклами, но въпреки това данните на потребителите ще се събират. Студентите във Facebook Campus могат да си направят отделни профили, да се свързват с други хора от университета им, да получават административна информация, както и да присъстват на онлайн събития. Целта на Facebook също е с новия продукт да улесни комуникацията във времена на дистанционно обучение.

Повече тук>>

Facebook ще спре да препоръчва здравни групи, за да ограничи дезинформацията

Най-голямата социална мрежа Facebook повече няма да показва групи на тема здраве в препоръките си, пише "Дневник". Целта на социалната мрежа е да защити потребителите си от фалшивите информации в подобни места, обясни тя. През изминалата година социалната мрежа е свалила над 1 млн. групи, нарушаващи правилата за дезинформация и вредно съдържание.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

С финансиране от читателите най-голямата опозиционна медия в Унгария се завръща

Преди два месеца журналистите от независимия унгарски сайт Index.hu шумно подадоха оставки в знак на протест срещу обсебването на властта от Виктор Орбан. Благодарение на успеха на онлайн кампания за набиране на средства те се готвят за рисковано завръщане.

Над 50 членове на бившия екип на портала Index.hu искат да стартират "през следващите седмици" нов сайт, Telex.hu, след като събраха над 30 хил. дарения от читатели, чиято обща стойност е тайна, пише "Франс прес". "Много унгарци разбраха, че техните свободи и демокрацията са застрашени", казва Вероника Мунк, оглавила новия проект.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

"Безстрашно момиче" на Уолстрийт в памет на Рут Бадер Гинзбърг

Статуята "Безстрашно момиче" (Fearless Girl), издигната срещу бика на Уолстрийт преди три години, беше преобразена в памет на съдията от Върховния съд на САЩ Рут Бадер Гинзбърг, която почина миналата седмица. Статуята, символ на назначаването на повече жени на лидерски позиции, осъмна с бяла дантелена яка, често присъстващ детайл в облеклото на Гинзбърг, изразяващ женствеността в иначе строгото облекло на професията. Снимка на новия облик на безстрашното момиче се появи на цяла страница в New York Times с надпис "В името на оригинала". Инициативата е на агенцията McCann, която стой и зад кампанията "Безстрашно момиче", изготвена за инвестиционния фонд State Street Global Advisors.

Гинзбърг беше втората жена в историята на Върховния съд на САЩ и се превърна в либерална икона заради желязната си воля, интелектуално строгите защити на гражданските свободи, особено правата на жените и равенството пред закона.

Изборните етикети на Patagonia

С наближаването на президентските избори в САЩ все повече брандове се включват в темата с кампании с цел повишаване на избирателната активност. Сред тях е и производителят на екипировка за планински спортове Patagonia. На новата си колекция дамски и мъжки къси панталони брандът поставя вътрешни етикети с надпис "Гласувай, за да изгониш задниците". Много потребителите се усъмниха в автентичността на етикетите, но от компанията потвърдиха, че те са част от колекцията им през 2020 г. От AdAge пишат, че говорител на Patagonia уточнява, че под "задници" основателят на бранда Ивон Шуинар визира "политици от всяка партия, които отричат или пренебрегват климатичната криза и игнорират науката".

Nikola признаха, че са подвели с рекламата на електрическия си камион

Стартъпът за електромобили Nikola Motors на практика признаха, че видеото от 2018 г., в което от компанията показват движението на прототип на електрокамион, е било изфабрикувано. Според Hindenburg Research камионът е бил издърпан до върха на малък хълм, откъдето е бил спуснат по инерция, за да се заснеме видеото. В обръщението си Nikola първоначално наричат това твърдение лъжа, след което обаче признават, че прототипът действително не е работил в момента на снимките. Компанията се оправдава, че никъде в рекламата на видеото не е споменавала, че камионът се е задвижвал от собствена мощност, а единствено, че се движи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Matrix IT Global обяви вакантна позиция за маркетинг координатор.

The Smarts обяви вакантна позиция за копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар