Възможности на хоризонта

Второто издание "КМаркетинг Factbook" разказва подробно за комуникационния пазар през годината

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Да, не е лесно - маркетинговият сектор е един от най-засегнатите от пандемията. Както често се случва обаче, в кризисните времена оценяваме още повече успехите. Затова репликата (с леки изменения) на Чърчил от средата 40-те години на миналия век е особено валидна и сега: "Не изпускайте добра криза като възможност да оправите бизнеса си."

В годината на контрастите второто издание "КМаркетинг Factbook" надгражда идеята на "Капитал" да има едно място с подробни данни за българския комуникационен пазар. Първата му половина е посветена на изминалата добра година за агенциите. В нея ще намерите класация на най-големите комуникационни групи, индивидуални рекламни, медийни и PR агенции. На голяма част от тях бизнесите им растат през 2019 г. Не трябва обаче да се заблуждаваме, тази година при много няма да бъде така. Кризата обаче е и стрес тест на цялата индустрия. Тя разрушава стари модели, но много често и налага ударна модернизация. За българския рекламен пазар кризата може да покаже слабите му места, но и да помогне за бързо изграждане на по-добра среда.

Затова във втората част от изданието ще намерите актуална информация за състоянието на комуникационния пазар през 2020 г., списък на най-големите рекламодатели в телевизия и как се променят бюджетите им спрямо миналата година. За никого не е изненада, че пандемията ускори отдавна започналата тенденция на ръст на дигиталната реклама. За пръв път обаче публикуваме данни за радио- и външната реклама. Те обичайно остават в сянката на по-големите комуникационни канали, но ако съумеят да използват промените на пазара в своя полза, имат възможност отново да спечелят интереса на рекламодателите.

Както в природата, така и в икономиката всичко е свързано. Промените в комуникациите са пряко отражение на новите навици и предпочитания на хората и промененото потребление на медиите. Едва ли всички прогнози на хората от пазара, които ще видите във второто издание на "КМаркетинг Factbook", ще се сбъднат. Но дори и надеждите могат да направят бъдещето по-ясно, а планирането му по-лесно. Който мисли повече за проблемите, ще остане за по-дълго във вчерашната криза. Тези, които мечтаят днес, и упорито преследват мечтите си, ще са силните утре.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар