Николай Неделчев: Марките трябва да преосмислят отношението си с потребителите

Главният изпълнителен директор на "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Как се отрази на бизнеса ви пандемията и какви промени предприехте?

На първо място, взехме всички необходими мерки за опазване на здравето и сигурността на всички служители, включително частично и пълно затваряне на офиса.

Кризата се отрази на цялата индустрия от гледна точка на планирани приходи. Наложи се да се съкращават разходи, обучения и вътрешни активности, което доведе до намаляване на работното време, заплати и съкращаване на служители. Събитията и офлайн промоционалните дейности пострадаха най-много. При нас кризата се отрази по сходен начин.

В резултат на кризата Publicis Groupe ускорено лансира платформата Marcel за взаимодействие и сътрудничество между всички служители. Нашите екипи също са част от Marcel и това ни позволява да имаме достъп до знания и да обменяме информация и ресурси с колеги от цял свят в реално време, както и да работим по международни проекти.

Какви са очакванията ви за финансовите ви показатели за 2020 г.?

Успяхме да задържим клиенти, спечелихме нови след участие в конкурси и чрез проактивно предлагане на адекватни решения за моментната ситуация. Бяхме гъвкави при извънредни проекти, което ни даде преднина. Имахме възможност да работим като част от глобални екипи по международни проекти. Прогнозираме стабилни финансови показатели до края на 2020 г.

Какво научихте за бизнеса си от създалата се криза?

Бизнесите трябва да са в постоянна готовност за криза, за да се подготвят за състояния като сегашните. Сега повече от всякога марките трябва да преосмислят отношението си с потребителите, които имат чувства, вълнения и нужди. Агенциите трябва да можем да пречупваме масивите от данни в реални човешки прозрения, да превръщаме бизнес целите в комуникационни цели.

Все още няма коментари
Нов коментар