🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Испанският бранд за мебели Kave Home има първи магазин в България

В софийския обект на бул. "Витоша" има около 700 продукта от над 7000 предложения в нисък към среден ценови клас

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Испанският производител и дистрибутор на мебели Kave Home откри първия си магазин в България, който се намира на бул. "Витоша" 105 в столицата. Българската компания, която представлява бранда, е D5 Studio ("Де 5 студио"), свързана с търговеца на обзавеждане Art Gres.

"Като хора, които имат опит в мебелния бизнес, ние видяхме потенциала, който Kave Home притежава, и начина, по който се развива в други държави. Нямаше как да изпуснем тази възможност. Брандът е единствен по рода си на българския пазар и предлага високо качество и дизайн на много достъпни цени", коментира за "Капитал" решението за навлизане на испанската марка Симеон Георгиев, мениджър "Продажби и маркетинг" в D5 Studio. Той не посочва размера на инвестицията, но отбелязва, че "в проекта са инвестирани финанси, емоции и много усилия", а "откриването на D5 Studio предоставя около 10 - 15 нови работни места".

Продукти и цени

Шоурумът на Kave Home в столицата се разпростира на площ около 500 кв.м. Брандът предлага над 7000 артикула, а в софийския обект може да се видят около 700 от тях - селекция от дивани, кресла, трапезни маси, столове, скринове, осветление, както и аксесоари за дома.

"Разполагаме и със специални серии за деца - Kave Kids, и за домашни любимци - Kave Pets. Имаме секция с дигитални каталози, където всеки може да седне и разгледа целия набор от артикули на Kave Home, които нямаме налични като мостри. Както брандът, така и шоурумът търпят постоянно обновяване на изложените продукти", уточни за "Капитал" Симеон Георгиев.

Марката има склад в България за наличната стока, а избраните артикули се доставят безплатно в района на София в рамките на 2-3 работни дни. Възможна е безплатна доставка и на неналични в магазина изделия, които пристигат за около три седмици от Испания до София. Скоро ще заработи и онлайн магазинът, посочват от българското дружество.

Мебелите и аксесоарите на Kave Home имат оригинален външен вид и са произведени устойчиво - както по отношение на самите материали, така и на методите за добиване и изработка, твърдят от испанската фирма. Всички продукти са от природосъобразни, рециклирани материали (стъкло, пластмасови влакна от рециклирани или възстановени бутилки от океана, рециклирана дървесина от стари сгради и др.). За изработването им се използват сертифицирани по международни стандарти материали, гарантиращи, че дървесината е добивана чрез контролирана сеч, с естествени покрития на водна основа, както и на базата на естествени продукти като восък или масло.

"Виждайки сградата и локацията, на която се намира шоурумът ни, хората си мислят, че това е място с много скъпа стока. Напротив, ценовият клас на мебелите Kave Home е нисък към среден за сметка на качеството и дизайна, които са висок клас", казва Симеон Георгиев. Според него дигиталният маркетинг ще бъде важна част от фирмената стратегия, но Kave Home ще разчита също на "доволните клиенти, които популяризират бранда".

"Откриването на още магазини с Kave Home е само въпрос на време", обобщи за "Капитал" Симеон Георгиев.

Испанският производител

Kave Home е основана от Франсеск Джулия през 1983 г., когато той е само на 22 години и работи като стругар, и в началото са занимава с дистрибуция на матраци, дивани и легла. Днес марката присъствa в повече от 80 страни в света и има над 100 физически магазина. През 2022 г. отбеляза значителен ръст с отварянето на 42 нови търговски обекта в 13 държави, както и на онлайн магазин.

За финансовата 2022 г. отчита 153 милиона евро оборот срещу 97 млн. евро за 2021 г. Компанията планира да отвори повече от 60 нови физически обекта по целия свят и да достигне оборот над 200 милиона евро през 2023 г.

Българското дружество

D5 Studio - българската фирма, която се концентрира единствено върху развитието на Kave Home, е 50% собственост на "Арт Грес" (Art Gres), която работи с много фабрики от Италия, Испания, Германия и скандинавските държави. Дял в "Де 5 студио" има и дружество, което се контролира от брата на Весела Лечева - Даниел.

Art Gres - собственост на Йордан Николаев Генов и Десислав Симеонов Цингилев, разполага с четири шоурума в София и предлага обзавеждане за дома - от плочки и всичко за банята до среден и висок клас мебели и аксесоари. District 4 е фирменият премиум шоурум с висок клас обзавеждане, а някои от фабриките, които компанията представлява за България, са: B&B Italia, Bocci, Giorgetti, Davide Groppi, Maxalto, Cassina, Agape, Flexform, посочват от българското дружество.

Пазарът на мебели в страната

През 2021 г. България се нарежда на 55-о място в света по производство на мебели за 600 млн. долара, като за сравнение - преди десетилетие фабриките са продали стоки за около 400 млн. долара. Над 85% от продуктите им отиват за износ, което поставя България на 38-о място в света. Ако се погледнат покупките на мебели в страната, тя заема 66-о място в света с близо 420 млн. долара за 2021 г., съобщи проф. д-р Васил Живков, председател на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната индустрия.

Износът расте, но покупките на произведени в България мебели спадат - при 41% от пазара през 2015 делът им се срива на 16% през 2022 г., когато най-много се търсят мебели от ЕС (43%), както и от трети страни (41%). Вносът от държави извън ЕС бележи скок - от 21% през 2015 на 41% през 2022 г., когато Китай детронира Полша от първото място, показва статистиката на браншовата камара.

Данни за миналата година все още няма, но през 2021 г. търсенето на тапицирани и на кухненски мебели расте, а на офис мебели и търговско обзавеждане спада, отчита Даниела Петрова, изпълнителен директор на камарата.