🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Автомобилите, които впечатлиха през 2015 година

Тенденцията е към предлагане на все повече екстри от луксозните модели в достъпните модели

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Повече от 70 нови модела автомобили дойдоха на българския пазар през тази 2015-а. Числото е сравнително константно всяка година, а колите дойдоха на две вълни - пролетна и есенна. Това, което може да се каже категорично, е, че с малки изключения новостите стигат до българския потребител едновременно с европейския.

Въпреки скромния като обем пазар няколко пъти станахме свидетели и на ексклузивни представяния като Opel Astra, показан в София още преди официалната европейска премиера във Франкфурт. Запомняща се беше и появата на спортния автомобил на бъдещето i8, както и на флота от лимузини Rollce-Royse, въпреки че това са модели, които официално не се предлагат в България.

Ако трябва да се набележат някакви тенденции, то това е все по-сериозното навлизане на малките мотори с турбо, като дори вече в гамата на BMW има автомобили с трицилиндрови двигатели. Ясно е също, че традиционните агрегати с вътрешно горене все още имат голям потенциал, като електромобилите и останалите превозни средства на алтернативни горива ще почакат доста, преди да дойде тяхното време.

Все пак годината ще запомним с лансирането в България на два нови модела на ток - Kia Soul EV и Renault Zoe. За съжаление за поредна година държавата не направи нищо да стимулира по-екологичните коли, като дори министърът на икономиката каза в прав текст, че екоограничения няма да се приемат добре от хората и за такива не се мисли. В същото време средната възраст на автопарка остава сред най-високите в Европа, като почти 40% от колите са на повече от 20 години.

Хората, които могат да си позволят нов автомобил, пък със сигурност са доволни от факта, че вече и в достъпните модели могат да се глезят с екстри, доскоро типични само за премиум марките - светодиодни фарове, адаптивен круиз контрол, хедъп дисплей, седалки с охлаждане и масажна функция, асистиращи системи, повишаващи сигурността на пътя. Част от марките бяха по-активни от други и лансираха по пет-шест, дори осем-девет модела в рамките на годината. Постарах се да подбера и на следващите страници ще ви представя най-впечатляващите от тях, които ще оставят следа в индустрията.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    antubis avatar :-|
    antubis

    Покупката на чисто нов автомобил е голяма набутвация. Още щом получиш ключа и закараш колата до вкъщи, цената й пада с 10-15%. За по-обикновените марки обезценяването е още по-голямо. Каското си е 5% винаги и за нова кола е скъпо. Най-добре е втора ръка кола, не по-стара от 5 години. Иначе много дараци има у нас. Коли на по 15+ години, с по 300 000км - ужас.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал