🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Автомобилите на 2015- част II

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Mercedes GLE - наследникът на ML

Сбогом ML, здравей GLE, това се случи при Mercedes. Пълноразмерният SUV излиза на пазара, пълен с нови технологии, предлагащ изненадващо голям багажен обем и ефективни мотори. Гамата от двигатели за момента включва два дизелови и два бензинови представителя, като мощността стига 577 к.с. за AMG GLE 63 S. На разположение е и хибридна модификация. Проходимостта остава на високо ниво заради въздушното окачване и задвижването на четирите колела.

Mini Clubman сменя целевата група

Впечатляващ дизайн, удоволствие от шофирането, гъвкавост, комфорт при дълги пътувания, това предлага новият Clubmen, който е много повече компактно комби, отколкото малко ванче. Моделът е с цели 27 сантиметра по-голям от предшественика си и черпи щедро от най-новите технологии на концерна майка BMW. Това важи както за моторите и трансмисиите, така и за системите за сигурност. Вариантите за персонализация са още по-богати, системата MINI Driving Modes предлага индивидуална настройка на автомобила в нормален, спортен и зелен режим.

Mitsubishi Outlander се разхубави

Коренно променен отвън, значително подобрен, що се отнася до управляемостта и комфорта, всъдеходът на Mitsubishi се отличава и с повишена горивна ефективност. Само по платформата промените са над 100, като целта е била да се намалят нивата на шум, вибрации и друсане. Новото поколение вариаторна трансмисията работи по-плавно и прецизно, а системата Super All Wheel Control оптимизира проходимостта и допринася сериозно за стабилността на колата. Системите за безопасност също са повече.

Nissan + Nismo = на забавление

След пълната подмяна на гамата през миналата година при Nissan има известно затишие през тази. В България обаче беше представена пълната гама NISMO модели, тоест фабрично подобрените автомобили на японците. Juke Nismo RS, 370Z NISMO и GT-R NISMO са далеч по-мощни и агресивно изглеждащи от серийните модели. Другите отличителни черти са подобрените спирачна система, пружини и амортисьори. Допълнителните аеродинамичните елементи също са задължителни, а крайната цел е повече забавление на пътя и по-впечатляваща визия.

Opel Astra надскача класа си

Изцяло новата Astra може да се каже, че надскача класа си, що се отнася до пътното поведение, комфорта на борда и системите за безопасност. Типичен пример са матричните светодиодни светлини. Автомобилът е олекотен и се задвижва единствено от последното поколение двигатели с мощности от 105 до 150 конски сили. Опционалните ергономични седалки предлагат регулиране на страничните опори и функции за масаж, вентилация и запаметяване.

Peugeot 108 и чарът на малките

Малък шикозен автомобил, с повече варианти за персонализация и дори версия с подвижен покрив - това е новото 108. Радиусът на обратен завой на колата е намален до 4.80 метра, а функцията Mirror Screen превръща централния екран в колата в огледален образ на дисплея на свързания телефон. Автомобилът се предлага с трицилиндрови бензинови мотори с мощности 68 и 82 конски сили. Предните спирачки са с вентилирани дискове с размер 247 мм.

Porsche 911 - подобрената легенда

От лансирането му преди почти половин век 911 се приема за един от най-добрите спортни модели. Най-голямата новост сега е двигателят - трилитров с битурбо и мощност 365 или 414 конски сили. 911 е първият автомобил със седемстепенна механична трансмисия. Появява се и нов "спортен режим", при задействането на който за 20 секунди може да се изцеди най-доброто от колата. Съществува и възможността за кратко повдигане на предницата, за да се мине през гърбица например.

Renault Kadjar е свежар

Renault имаха нужда от добре изглеждащ автомобил със задвижване 4Х4 и той се появи в лицето на Kadjar. Под впечатляващата външност се крият много от технологиите на Nissan Qashqai, включително и системата за задвижване на четирите колела. Високоефективни бензинови и дизелови мотори, практичност, хитри решения като сгъваемия теглич и модерна мултимедия - това са част от силните страни на Kadjar. Меломаните пък могат да се глезят със звук от Bose.

Моделът е първият на Renault, който може да се поръча и със светодиодни фарове.

Seat Leon X-PERIENCE - кръстоска между комби и джип

Насочена към любителите на активния начин на живот, версията X-PERIENCE на комбито на Leon се отличава със задвижване 4X4, повишен клиренс и защита на основните компоненти по колата. Моделът се предлага с бензинови и дизелови мотори и пълен набор от най-актуалните асистиращи системи. Колата може да се екипира със система за промяна на настройките на волана, реакцията на педала на газта и автоматичната трансмисия с три режима. Автомобилът запазва основният коз на комбитата, като предлага минимум 587 и максимум 1470 литра багажен обем.

Skoda Superb прибави емоция

Практична, просторна и на разумната цена - това бяха ключовите предимства на Superb досега. Новото поколение обаче добавя емоция, технологии и по-добри двигатели. Автомобилът предлага място за краката и над главите на пасажерите отзад на рекордни за сегмента нива. Багажният обем варира между 620 и 1760 литра. Теглото е намалено със 75 кг, а консумацията на гориво - с 30%. Гамата от двигатели включва пет бензинови и три дизелови с мощности от 120 до 280 коня.

SsangYong Tivoli е сред 20-те най-добри коли

Първият компактен кросовър на марката предлага висока проходимост, съчетана с изискан италиански дизайн, икономични нови двигатели, модерни скоростни кутии и водещи в класа динамични характеристики и сигурност. Tivoli е номиниран за световен автомобил на годината, като е сред 20-те избраници. Моделът е първият на Ssang Yong, предлаган с осем години пълна гаранция.

Subaru Levorg е комби с гени за спортен автомобил

Спортен дух от Impresa WRX STI, комфорт и функционалност, това e Levorg. Името e комбинация от думите Legacy (завещание), Revolution (революция) и Touring (комби), а комбито се намества под Legacy в гамата на Subaru. Интериорното пространство е щедро, а минималният багажен обем е 522 литра. Моторът е 1.6-литров боксер бензин със 170 конски сили и 250 Нм въртящ момент. Задвижването е на четирите колела.

Suzuki Vitara - малкият голям SUV

По-компактен, по-убедителен на асфалтова настилка, подлежащ на редица персонализации, запазил забележителните си офроуд способности, това е новото издание на легендарния кросоувър на Suzuki. Макар и с 12.5 сантиметра по-къса от досега, Vitara 2015 изненадва с учудващо просторен салон и незначително свит багажен обем. Пътното поведение е като на хечбек, а серийно или като екстра моделът разполага с всички най-съвременни системи за сигурност. Не е за пренебрегване фактът, че е сред малкото модели в сегмента, предлагащи комбинация от дизел, автоматична кутия и 4Х4.

Toyota Avensis върви към пълнолетие

След почти 1.8 млн. продажби за 17 години Avensis си спечели имиджа на надеждна и качествена кола. Новото поколение залага на същите добродетели. В допълнение Avensis изглежда по-модерен, разполага с повече технологии за сигурност и два изцяло нови дизелови мотора. Като опция колата може да е с изцяло светодиодни фарове. Avensis e с 4 см по-дълъг от предшественика си, като наред с промените в окачването това гарантира по-комфортна возия. Пакетът Safety Sense обединява всички най-съвременни системи за сигурност.

Volkswagen Transporter предлага за всекиго по нещо

За 65 години на пазара и при продадени над 12 млн. броя Transporter си спечели славата на универсален автомобил. Новото поколение има амбицията, че може да предложи на всекиго най-подходящата за нуждите му конфигурация, като е на пазара в над 500 разновидности. Във вана на разположение са всички най-напредничави технологии, монтирани и в леките коли Volkswagen. Гамата от мотори е от шест дизелови представителя. Скоростните кутии са механични и автоматични, а предаването може да е предно, задно или 4Х4.

Volvo XC90 е най-сигурният автомобил в света

Volvo и сигурност са синоними от десетилетия, новото ХС90 дава поредното доказателство. Това е автомобилът с най-високата до момента оценка в краш тестовете на независимата организация Euro NCAP. Лукс, върхови технологии, мощни и ефикасни мотори, плъгин хибридна версия... Трудно е да се изброи всички интересно в седемместния SUV. Задвижването на четирите колела, пътният просвет от 24 см и асистентът за спускане помагат да се справя извън пътя. Опционалното въздушно окачване буквално изглажда всички несъвършенства по пътя.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал