🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Надскачащ класа си

Audi A4 впечатлява с технологии и атмосфера

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Доскоро, ако човек искаше да притежава всичко най-добро, което производителите на автомобили предлагат, трябваше да си купи най-скъпият им модел. Този подход обаче е в миналото и новото Audi А4 е поредното доказателство.

В тестовата кола от един от най-масовите модели на германците разполагах с адаптивен круиз контрол, който плавно увеличаваше и намаляваше скоростта, според темпото на предното превозно средство, фантастични матрични фарове, асистент за активно поддържане на избраната лента на движение чрез намеси във волана и приборно табло, намиращи място и във флагмана А8.

Пъргав дизел със скромен апетит

Не липсваше и системата за промяна на настройките на окачването и всички основни системи в спортен, комфортен, автоматичен и екорежим. В общи линии седанът от високия среден клас може да вози изключително комфортно, но и приятно стегнато. Кормилното управление е прецизно, а дизелът със 190 конски сили дава отличен баланс между динамика и разход на гориво. Въпреки че шофирах основно по магистрала с максимално разрешената скорост, разходът не подмина 7 л/100 км.

Ергономията на шофьорското място е на изключително високо ниво. В минимум бутони са събрани най-важните настройки, а останалите се правят през удобен въртящ се контролер, комбиниран с копчета. Чрез свързването на мултимедията със смартфона на водача се предлага разнообразна информация като полетни и железопътни разписания, прогноза за времето, новини и т.н. Навигацията пък може да е с картина на околността от GoogleEarth.

Подходящ и за представителни, и за семейни нужди

Нямаше как да не ми направят впечатление и качествените материали в салона - кожа, набук, алуминий. Общото усещане е за кола от по-висок клас. Както по отношение на външността, така и що се отнася до комфорта, А4 има качества да е както престижен бизнес автомобил, така и семейна кола. Задните седалки са удобни, като мястото в областта на раменете и коленете е сред най-щедрите в класа. Обемът на багажника също е достатъчно голям.

Двигател – 4-цилиндров дизел с турбо. Работен обем - 1984 куб. см.

Максимална мощност - 190 к.с. Максимален въртящ момент - 320 Нм. Трансмисия – 7-степенна автоматична. Максимална скорост - 240 км/ч.

Ускорение 0-100 км/ч - 7.3 секунди. Среден разход на гориво - 5.1 л/100 км. Емисии CO2 - 116 г/км. Базов модел - 61 148 лв. с ДДС. Тестван модел – 100 000 с ДДС

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал