Достъпен лукс
Индивидуалност, технологии и глезене на клиента са основните плюсове на Infiniti Q30
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Infiniti разширява продуктовата си гама и с Q30 влезе за пръв път в сегмента на компактните модели в С-класа. Повтарящ почти дословно визията на концептуалния модел, показан пред две години във Франкфурт, автомобилът е ясно разпознаваем като Infiniti, без обаче да копира предницата на нито един друг автомобил на марката. Q30 веднага привлича вниманието с високата си стойка като на кросоувър и мускулестото излъчване.
Версията спорт
Тестовият автомобил във версията S (от спорт) изглеждаше още по-агресивно благодарение на различните брони. Салонът беше издържан в черно и бяло, като веднага ми направи впечатление използването на качествени материали – кожа, напа, алуминий и т.н. Спортните предни седалки са удобни, а управлението на всички системи е интуитивно. Отзад е приятно широко, а багажният обем респектира.
Двулитровият бензинов мотор с турбо в случая беше комбиниран със седемстепенен автоматик. На разположение е и система за промяна на настройките на скоростната кутия в спортен и ръчен режим. При зададения по подразбиране комфортен смяната на предавките става неусетно, без неприятни тласъци, а моторът не се чува.
Стегнат волан и отлично настроено окачване
С преминаването към "спорт" кутията се съживява и с натискането на педала на газта колата буквално подскача. Отличното ускорение е съпроводено с приятен за ухото звук.
Версията S на Q30 се отличава с по-стегнат и директен волан. Колата беше с предно предаване, предлага се и с четири задвижващи колела, но не усетих склонност към недозавиване. Окачването, макар и втвърдено, не позволява неприятно друсане.
Дори големи неравности се преминават без сериозни удари във волана и отклоняване на зададената с него траектория. В завой автомобилът стои великолепно, като наклонът на каросерията е доста малък.
Добра цена и 7-звездна грижа
В рамките на теста на няколко пъти премигваща червена количка на таблото ми напомни, че се движа твърде близо до предното превозно средство. Ако се бях разсеял и имаше опасност от удар, системата сама щеше да предприеме и спиране. Това е една от многото асистиращи системи.
Q30 навлиза на пазарите в Европа агресивно, на доста изгодна цена. Добрата новина е, че купувачите на компактния автомобил ще се ползват от всички бонуси на програмата "7-звездна грижа", предлагана и на собствениците на по-скъпи модели.
Двигател – 4-цилиндров бензин с турбо. Работен обем - 1991 куб. см.
Максимална мощност - 208 к.с. Максимален въртящ момент - 350 Нм. Трансмисия – 7-степенна автоматична. Максимална скорост - 235 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 7.2 секунди.Среден разход на гориво - 6.4 л/100 км. Емисии CO2 - 149 г/км.
Базов модел - 48 580 лв. с ДДС. Тестван модел – n.a.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.