Спортист от старата школа

Nissan 370Z Nismo е модерна интерпретация на класическото купе

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Един от най-вълнуващите класически автомобили от последните 50 години е японският модел Nissan Fairlady Z, станал популярен в Европа и САЩ като Datsun 240Z, а по-късно като 260Z и 280Z. Спортното купе дебютира през 1969 г. и се отличава с предно разположен атмосферен бензинов двигател, задно предаване, ръчна скоростна кутия и две места в купето. Тези съставки, осигурили на Nissan световно признание и слава, и до днес събуждат страстите на маниаците на спортните автомобили.

Японците обичат да остават верни на традициите и продължават и до днес да правят един спортист от старата школа. Спортното купе Nissan 370Z е модерна интерпретация на знаменитата Z-серия на Nissan. Инженерите от спортното подразделение Nismo са добавили още повече състезателна страст в обновената версия, обединяваща технологичен напредък и дизайнерски прогрес, които превръщат купето в най-вълнуващия 370Z до момента.

Остава верен на традициите

Новият Nissan 370Z Nismo е запазил мускулестите линии на каросерията, дългия преден капак и късите надвеси. Отворът на радиаторната решетка е увеличен, а в бронята са се появили нови "хриле" и нов спойлер. Зад вратите са запазени традиционните за Z-моделите оригинални трапецовидни прозорци. Вратите се отварят чрез вертикални дръжки.

В капака на багажника е интегриран спойлер. От черния дифузьор под задната броня се подават двете големи ауспухови тръби. Стандартните 19-цолови лети джанти и страничните огледала са боядисани в черно.

Влизайки в салона, веднага ми прави впечатление двуцветната тапицерия, която съчетава черна кожа и червена алкантара. Трилъчевият волан е с малък диаметър, облицован е с алкантара в районите на захващане и има червен кожен маркер на върха, типичен за състезателните автомобили. Педалите и праговете са с метални облицовки.

Кормилната колонка се регулира само във височина, като заедно с нея се променя и позицията на таблото. Спортните седалки Recaro осигуряват отлична странична опора. Зад седалките има място за багаж, което допълва багажника с обем 235 литра.

Атмосферен мотор и ръчни скорости

Още със старта на двигателя съм в плен на дрезгавия "глас" на 3.7-литровия V6 атмосферен мотор. Неговата мощност от 344 к.с. е доста респектираща, но още по-яростна е тягата от 371 Нм, която се предава към задните колела чрез 6-степенната ръчна скоростна кутия. Около 330 Нм са на разположение още от 2000 об./мин., което прави двигателя много еластичен и пъргав със самото потегляне.

Моторът се чувства най-добре на високи обороти, когато реагира мигновено бързо при натискане на газта. Звукът от спортната изпускателна система е гърлен и ме кара да настръхвам. Купето се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди. Ръчната 6-степенна скоростна кутия е оборудвана с нова технология, която регулира оборотите на двигателя, като ги увеличава или намалява, за по-ефективно превключване. Скоростният лост е с кратък ход и предавките влизат точно. Ако се наслаждавате на динамиката на 370Z Nismo, забравете за разход под 15 л на 100 км.

Задното предаване отприщва адреналина

Истинското забавление започва на път с много завои, час от които бързи, други остри, в комбинация с изкачване към един от проходите на Стара планина. Тук Nissan 370Z Nismo се разкрива като истински спортист от старата школа, най-вече заради задното предаване, което отприщва адреналина. Кормилното управление е директно, което допринася за точния контрол на автомобила и дори позволява поднасяне на задницата.

С изключена система за стабилизация на отсечка от писта с лекота се предизвиква контролиран дрифт. Стабилността е подпомогната от твърдото окачване и понижения център на тежестта. С помощта на вентилираните спирачни дискове с диаметър 355 мм и с 4-бутални апарати отпред и 350 мм и 2-бутални отзад купето тутакси намалява скоростта, като спирачният път от 100 км/ч е едва 32.3 м. Педалът на спирачката е с кратък ход, а силата за натискане се дозира лесно, типично за расов японски автомобил.

Двигател - 6-цил. бензинов. Работен обем - 3696 куб. см.

Максимална мощност - 344 к.с. Максимален въртящ момент - 371 Нм.
Трансмисия - 6-степенна механична. Максимална скорост - 250 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 5.2 секунди. Среден разход на гориво – 10.6 л/100 км. Емисии СО2 - 248 г/км.

Базов модел – 84 030 лв. с ДДС. Тестван модел – 101 600 лв. с ДДС

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал