🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Голямото братче на 500

Fiat 500X е компактен кросоувър с очарованието на оригинала

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Очарователният Fiat 500 е чудесен автомобил, но предимно за града и за двама пътници. Ако често пътувате в планината със семейството си, мъникът 500 ще ви се стори тесен и нисък. Затова пък новият компактен кросоувър Fiat 500X е идеален за семейната почивка сред природата. Новият модел привлича вниманието с ярка и стилна външност, "поглеждайки" с очарователните си заоблени "очи", характерни за оригиналния Fiat 500, но предлага функционалност с 4 врати, 5 места и по-голям багажник. Към това добавяме и повишения просвет, а по желание моделът може да се поръча със система 4х4 и новата 9-степенна автоматична трансмисия на ZF.

За града или за планината

Новият Fiat 500X се предлага в две стилистични версии - City Look за града с малки защитни протектори и стандартни брони, и Cross с масивна обвивка за планината. Пътният просвет варира от 185 до 200 мм в зависимост от задвижването и колелата.

Интериорът на Fiat 500X е изработен от приятни на допир материали с хубави покрития и прецизна сглобка. В салона е просторно, има достатъчно място за краката и главите както на пътниците отпред, така и на тези отзад, ако последните са с ръст до 1.85 м. Обемът на багажника е 350 л, а при сгъване на задните облегалки нараства до 1000 л.

Икономичен на магистралата

Тестовият Fiat 500X беше с 1.6-литровия турбодизелов двигател MultiJet с мощност 120 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия и с предно предаване. Благодарение на тягата от 320 Нм при 1750 об./мин. дизеловият двигател тегли пъргаво кросоувъра, като се ускорява уверено в града и с лекота се набира скорост за бързо изпреварване.

С този доста динамичен мотор Fiat 500X харчи около 5 л/100 км при поддържане на 120 км/ч на магистралата, а в града разходът е с литър повече.

Шофирането на автомобила е приятно усещане благодарение на ясното кормилно управление и добрата обратна връзка с пътя. Комфортът на возене е осигурен от еластичното окачване, което отлично поема малките и средните неравности. Дори при високи обороти на двигателя в колата може да се говори, без да се повишава тон.

Двигател - 4-цилиндров турбодизел. Работен обем - 1598 куб. см. Максимална мощност - 120 к.с.

Максимален въртящ момент – 320 Нм. Трансмисия 6-степенна механична.
Максимална скорост - 186 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.5 секунди. Среден разход на гориво - 4.1 л/100 км., Емисии СО2 - 109 г/км.

Базов модел - 33 900 лв. с ДДС. Тестван модел - 43 650 лв. с ДДС

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал