🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Впечатляващ и революционен

Hyundai Tucson е най-прогресиралият кросоувър за 11 години

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Преди 11 години Hyundai представи първия си компактен кросоувър Tucson. Днес той изглежда като далечен роднина на новото поколение на модела. След като второто издание носеше индекса ix35 в Европа, за да се впише в гамата на марката, новият модел отново се върна към името Tucson, което в САЩ никога не се е променяло.

Прогресът на Tucson спрямо ix35 е впечатляващ и революционен. Това се вижда още на пръв поглед. Агресивният дизайн заимства от по-големия модел Santa Fe. Във външния вид изпъкват шестоъгълната хромирана решетка и продълговатите LED светлини.

По-голям и луксозен отвътре

Новият Tucson е изграден на съвсем нова платформа и е значително по-голям от ix35. Благодарение на това в интериора има много повече пространство както отпред, така и на задния ред седалки. Обемът на багажника е увеличен до 513 л. Разделените задни седалки се сгъват с лекота и образуват равна товарна повърхност с обем 1503 литра.

Огромният заден капак е с електрическо задвижване. Таблото е изцяло ново и много модерно. От 8-инчовия сензорен екран се управлява цялата мултимедия. В салона са използвани приятни на допир меки материи, а скоростният лост е с елегантна форма.

Нов бензинов турбодвигател

Под капака на новия Hyundai Tucson има изцяло нов 1.6-литров бензинов турбомотор, който дава мощност 177 к.с. Той е съчетан също с новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която при необходимост от пъргаво ускорение сваля до три предавки и изстрелва колата напред.

Максималният въртящ момент от 265 Нм е наличен от 1500 чак до 4250 об./мин., което прави двигателя много еластичен. Новият Tucson има система 4х4, като тягата се изпраща основно към предните колела, а при нужда се включва и задният мост.

Шофьорът също може да активира с бутон разпределението на въртящия момент поравно (50:50) между двата моста при скорост до 40 км/ч. Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. За движение извън пътя много полезен е асистентът за спускане по стръмен наклон.

Новият Tucson вози забележително комфортно дори и с 19-инчови джанти. Колата се справя отлично с нежеланите клатушкания на каросерията дори и при по-динамично шофиране. В режим Sport трансмисията не бърза да превключва предавките, воланът се "втвърдява" и кормилното управление става по-директно.

Двигател - 4-цилиндров бензинов с турбо. Работен обем - 1591 куб. см.

Трансмисия – 7-степенна автоматична с двоен съединител. Максимална мощност - 177 к.с. Максимален въртящ момент - 265 Нм. Максимална скорост - 201 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 9.1 секунди.

Среден разход на гориво - 7.5 л/100 км. Емисии CO2 - 175 г/км.

Базов модел – 46 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 80 990 с ДДС

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал