Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Още при премиерата на електромобила Renault ZOE преди повече от две години бях заинтригуван от него. Причината - това е кола в моя сегмент, екологична алтернатива на Clio, ако говорим за гамата на Renault. ZOE се забави, но пък идва с подобрения по мотора, батериите и системата за зареждане, като запасът от ход е увеличен с 30 км. Качен на платформата на Clio, електромобилът е дълъг 4.08 метра и има междуосие 2.59 метра. Отвън се отличава с чисти и плавни линии и почти приятелско излъчване.
Тази приветливост се оценява от шофьорите на пътя, докато тествах ZOE, никой не ми свирна, а при всички маневри, за които е нужно съдействие от околните, го получавах. Оформлението на интериора, вдъхновен от дзен философията, се отразява и на водача. ZOE със сигурност е колата, в която съм се нервирал най-малко, всъщност изобщо.
Най-чистото място в града
Електромобилът се грижи и за това да дишате по-чист въздух, отколкото ако сте на улицата. Сложната система за вентилация не допуска в салона вредни газове, прах, полени и сажди. В по-високото ниво на оборудване има и йонизатор, унищожаващ бактерии, гъбички и микроби. Климатикът на ZOE автоматично регулира нивото на влажност в интериора за по-комфортно усещане. ZOE има и опция да настрои предварително приятна температура (22°C) в определен от собственика час.
Ако говорим за мястото в салона, то по нищо не отстъпва на традиционните бензинови коли - четирима се чувстват отлично, като има място и за пети. Благодарение на монтирането на батерията в пода минималният багажен обем е 350 л, като лесно се утроява след сгъване на облегалката на задната седалка.
Въпреки че не за пръв път карам кола на ток, пак се изненадах приятно от спонтанната реакция и плавното ускорение. Електромоторът с мощност 88 конски сили веднага отдава пика си от въртящ момент - 220 Нм. Резултатът е спринт до 50 км/ч за 4 секунди, което е по-силите на малко автомобили.
Поддържа темпото и на магистрала
Безспорно ZOE е в стихията си в града, където пъргавината и маневреността са ключови, но не се излага и на магистрала. С лекота достигнах лимита от 140 км/ч и ги поддържах.
Пробвах ZOE и на път със завои. Стабилността е изумителна, а пъргавината, настройките на окачването и волана доставят истинско удоволствие. Това, което впечатлява най-много, е тишината - нивото на шум е два до три пъти по-малко в сравнение с автомобил в класа с "нормален" двигател. Тишината може да се наруши от качествената аудиосистема 3D Sound by Arkamys.
Два лева за сто километра
Карането на електромобил крие обаче и други "гъдели" освен стремеж към бързина, да караш максимално икономично например. Опитах. Изминах 120 км при заредена на 99% батерия, като имаше заряд за още 20. Производителят обещава 240 км. Иначе колата можете да заредите от всеки контакт за около 12 часа. Има и вариант за бърз заряд от станциите, които в София са повече от 10.
Най-хубавото при карането на електромобила идва при обръщане на консумираното количество енергия в пари. За 200 километра ZOE глътна 33 киловата енергия, която струва между 4 и 7 лева, в зависимост от това дали е заредена по нощна или дневна тарифа. С личния ми автомобил, който е в същия клас и харчи приличните 6л/100 км, същото разстояние ми струва поне 24 лева. Освен това сервизните разходи на електромобилите са до 20% по-ниски. Лошата новина е, че ZOE струва поне 56 900 лева, или почти двойно повече от аналогично оборудвано Clio.
Двигател - синхронен електромотор. Максимална мощност - 88 к.с. Максимален въртящ момент – 220 Нм.
Трансмисия - безстепенна автоматична. Максимална скорост - 136 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 13.5 секунди.Базов модел - 57 990 лв. с ДДС. Тестван модел - 59 990 лв. с ДДС
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.