С "BILLA Днес" веригата иска да се доближи до идеалния за потребителите магазин

По-малките магазини ще достигнат 50 през следващите пет години

С "BILLA Днес" веригата иска да се доближи до идеалния за потребителите магазин
С "BILLA Днес" веригата иска да се доближи до идеалния за потребителите магазин
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ако допреди няколко години хранителните вериги се надпреварваха да отварят нови обекти в големите градове, а след това се разрастваха и към по-малките, сега конкуренцията налага още по-гъвкав подход. Той включва разработването на изцяло нови формати, които да отговарят на съвременните нужди на потребителите. Пример за това е завръщането към кварталите, с по-малки магазини, лесни за ориентация и на крачка до дома. По този път през изминалата година пое търговската верига, която първа стъпи в България - "BILLA България".

Компанията не е изоставила плановете си за отваряне на нови обекти от познатите формати - с около 10 хил. артикула и голяма площ. През 2023 г. тя откри 7 такива и вече е представена в 50 града в страната, като даде началото и на първия си "селски" обект - в Граф Игнатиево. Той е сред онези, с които през есента бе сложено началото на изцяло нов формат - по-малки квартални магазини под бранда "BILLA Днес". Такива вече има и в градовете Добрич, Силистра и Пловдив. Концепцията за тях се появява след анализ на това кое е важно за потребителите и какви са навиците за пазаруване днес. Новият формат е част от трансформацията, започнала преди две години във веригата, която се цели в по-адекватен отговор на съвременните нужди на клиентите.

Какво казват потребителите

За да определи днешните нужди на клиентите, веригата освен традиционните проучвания организира и специални сесии от типа "Пазарувай с клиент". Това включва не само пазаруване с реални потребители, но и задълбочени разговори с тях. В резултат експертите на веригата установяват, че повечето хора - около 70%, но с тенденция за ръст, вече пазаруват по-често - 2-3 пъти седмично, но по-малко на брой продукти - до 7. А също, че две трети от българите предпочитат да пазаруват свежо българско месо на обслужване вместо пакетирано, повече от половината очакват да има изпечен на място хляб или деликатеси, изложени на витрината.

"Българските потребители пазаруват изключително прагматично. Водещи за тях са качеството на продуктите и добрата цена, както и близостта на магазина до дома. Нашите проучвания на нагласите показват, че за 60% от потребителите произходът на продуктите и по-краткият път на доставка са важни, затова регионалните продукти продължават да се ползват с по-високо доверие", казва Вигинтас Шапокас, изп. директор на "BILLA България".

Така се стига до удобния и близък до дома квартален магазин, който пести време и средства на клиентите, като предлага на едно място всичко необходимо за домакинството на достъпни цени. Целта е веригата да е не само по-близо до потребителя, но и по-близо до индивидуалния му бюджет.

"Всички тези фактори бяха взети предвид, когато разработвахме формата, така че да можем максимално да се доближим до това, което клиентите си представят като "перфектния хранителен магазин", добавят от веригата.

В допълнение на това е възможността в уютна атмосфера хората да бъдат обслужвани от продавачи, с които се познават.

Магазин, който пести време

Първият обект от този формат отвори врати в гр. Добрич през есента. Подредбата е такава, че всеки може да пазарува със своя ритъм, без да се лута излишно и да чака на опашка, както и да открива лесно търсените продукти. Плащането също е улеснено, като може да се ползват и традиционните каси, и тези на самообслужване.

Новите обекти са с площ между 450 и 600 кв. метра и са с асортимент 4500 - 5000 артикула, подбран в зависимост от търсенето и спецификите на конкретния регион и локация. "BILLA Днес" е концепция, разработена с фокус върху една основна цел - да предложи на клиентите решение за ежедневния семеен пазар, което спестява време, разходи за гориво и излишно лутане в и без това динамичното ни ежедневие", коментираха от веригата.

Като големите, но по-компактни

Въпреки спецификите на новия формат в много отношения той повтаря всичко добро от големия. Работното време и в "BILLA Днес" остава познатото за големите обекти - 7:30-22:00 часа от понеделник до неделя. Свежи плодове и зеленчуци, скара и готови ястия от топла витрина, изпечен на място хляб, прясно българско месо - в "BILLA Днес" тези категории ще формират по-голям дял от асортимента в сравнение с останалите обекти на веригата.

"Тези нови магазини са израз на нашия стремеж да предложим разнообразието, качеството и атрактивните промоции, които клиентите са свикнали да намират в нашите магазини, но още по-близо до тях - на няколко крачки от дома", допълват oт BILLA.

И в малките формати се запазват промоционалните кампании. Тъй като в тях продуктите са по-малко на брой, в седмичните брошури на веригата е въведен специален символ , който да маркира промо продуктите, които клиентите могат да намерят и в кварталния си "BILLA Днес".

Освен това могат да се възползват от всички останали активности - трупането на бонус ваучери, намаление от 25% на цели категории в "Гранде уикенд", игрите с награди.

"Нашата основна цел е да се опитаме да бъдем максимално близо до клиента, до неговите навици и потребности. Така както постига това традиционната търговия - с грижата за всеки продукт, с топлото отношение към пазаруващия, със свежите доставки всяка сутрин", обяснява Вигинтас Шапокас.

По-малките магазини "BILLA Днес" ще достигнат 50 през следващите 5 години. Те ще бъдат разположени в сърцето на кварталите и ще предлагат бързо и лесно решение за ежедневния пазар както в големи, така и в по-малки населени места.

Новият формат е решение и за все по-голямото предизвикателство пред намирането на локации за нови големи магазини. Въпреки това планирани за 2024 г. са общо 12 нови BILLA магазини и цялостна реконструкция на 11 от съществуващите, като инвестицията за това ще надхвърли 68 млн. лв.

Кампанията

От есента BILLA започна кампания, която дава възможност на притежателите на BILLA Card да печелят повече отстъпки при всяко пазаруване. Клиентите, реализирали покупки над определена стойност в рамките на месец, отключват различни BILLA бонус ваучери. В зависимост от достигнатата сума на покупките за един месец потребителите получават ваучери, които дават отстъпка от 1 лев, от 5% или от 10% при следващо пазаруване с BILLA Card, или един от предварително определени от BILLA продукти, който може да бъде купен за 0.01 лв.

Емблема на кампанията е Билли - Супергероят на отстъпките. Неговата суперсила е да превръща клиентите в ловци на изгодни оферти, а мисията му следва лесен принцип - колкото повече пазарува всеки клиент, толкова повече отстъпки получава.