Иванка Кючукова, "Havas Group - България": Комуникацията стана по-съвременна, сърдечна и човечна

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Иванка Кючукова, Havas Group Bulgaria
Иванка Кючукова, Havas Group Bulgaria
Иванка Кючукова, Havas Group Bulgaria    ©  Цветелина Белутова
Иванка Кючукова, Havas Group Bulgaria    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Основната причина за консолидирания ръст са спечелени нови проекти и клиенти и фактът, че в портфолиото на агенцията нямаше клиенти, които да са пряко и драматично засегнати от влиянието на пандемията.

Въведохме нов бранд на българския пазар - Arena Media, за пълния набор от комуникационни услуги.

Възстанови ли се комуникационният пазар?

Виждаме много по-голяма предпазливост и нагласа на клиентите към оптимизиране на бюджети. При печатните медии, външната реклама, събитийната и BTL индустрията не можем да говорим с особен оптимизъм. Телевизия, радио и дигиталните активности бележат ръст. На комуникационния пазар наблюдаваме "неравномерно възстановяване".

Как се промени комуникацията между хората?

Хората успяха да изхвърлят ненужното и се фокусираха върху важните неща, а комуникацията стана по-съвременна, сърдечна и човечна. Все повече минава през глобално значими теми като околна среда, климатични промени и устойчивост.

Какви са очакванията ви за комуникационния бизнес в България през 2022 г.?

Дигитализацията да продължи с бързи темпове и нарастване на инвестициите в телевизия поради по-високата гледаемост и предлагането на все по-качествено съдържание от локалните медии. Влияние върху това ще имат и все по-силната интеграция на бизнесите на телеком операторите Telenor и Vivavom с медийните групи bTV Media Group и Nova Broadcasting Group. Не можем да бъдем оптимисти за ръст в рекламните инвестиции на клиентите.

Все още няма коментари
Нов коментар