Съвети за успешен дигитален маркетинг от практици

Четири съвета от Xplora - агенция за интегриран дигитален маркетинг. И още три от Xplora Academy - платформа за онлайн курсове по дигитален маркетинг

Съвети за успешен дигитален маркетинг от практици
Съвети за успешен дигитален маркетинг от практици
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Как да правим още по-успешен дигитален маркетинг? Как да разберем каква е дигиталната стратегия на конкурентите ни и какви тактики ползват, и най-вече - кои канали и кои тактики работят за тях? Как точно да се позиционираме като предпочитан работодател и какво да включва нашият employer branding?

"Това са едни от най-честите въпроси, които ни задават потенциалните ни клиенти", споделя Георги Малчев, управляващ съдружник в Xplora - една от най-големите дигитални агенции в България. Агенцията има над 90 активни клиента в България и в Европа, а секторите включват разнообразни B2B компании, много български и мултинационални компании за бързооборотни стоки и все повече IT и Tech компании. Георги Малчев е управител и на Xplora Academy - академия за курсове в областта на дигиталния маркетинг, в която преподават практици от агенцията, практици от други агенции, както и доказани професионалисти от B2B, FMCG, IT и Tech и много други компании, сред които и клиенти на Xplora като Schneider Electric, Tombou, Hotel Metropolitan, Monte Music, Софийската опера и балет, dev bg и други.

Нека започнем вероятно с един от най-добрите въпроси, който задават от Xplora на бъдещите си клиенти, както и по време на обучения.

Имате ли ранен индикатор за висока стойност на конкретни потребители?

Сега е по-лесно от всякога да пуснете реклама. И ще получите това, за което сте платили - видеогледания, кликове ...
Сега имаме и множество опции за типове съдържание - видео, сторита, къси и дълги блог постове... Но всяко нещо има своята цена. Затова е ключово за всеки вид потребители - според фаза на отношенията с компанията или според типа потребител, да имате "ранен индикатор за висока стойност на потребителя" (Early value predictor) - най-доброто, което можете да направите, за да знаете, че някой е 100% ваш таргет потребител.

Разберете повече от тази наша блог статия за концепцията, която видяхме детайлно описана на workshop на DigitalK.

Обсъждате какво работи и как да го скалирате? Или какво не работи?

Ако често сте в дискусии "това не работи" или "аз не ползвам" - то фокус на какво работи и как да го скалирате ще е game changer за вас. Добавете културата на тестване и валидиране, за да не сте в режим "мисля, че", и ще сте крачки напред.

Ето и конкретен пример - B2B маркетингът има своите специфики. Дигиталният маркетинг бизнес към бизнес има редица специфики. Затова сме избрали да ви споделим кои са най-търсените услуги от клиентите на агенцията за интегриран дигитален маркетинг в областта на B2B маркетинга. От статията ще разберете за една от най-ключовите фази, които да управлявате при B2B компании - ask фазата, при която значително се разширява потребителската фуния, преди отново да се стесни.

Как да се позиционирам като предпочитан работодател, но пред правилните хора?

Откъде започваме? С поведението и за нуждите на реалните ни потребители - текущи и потенциални служители и стажанти, както и за техните инфлуенсъри - близки, приятели, преподаватели. След това е ключово да оценим как се представяме в момента и дали усилията ни по recruitment и по задържане на служителите дават желания от нас резултат.

В тази ни статия ще откриете 8-те стъпки, през които преминава услугата ни по Employer Branding. Няма да ви учудим, че и при постигане на целите ни при налагане като предпочитан работодател и постигане на recruitment целите ни - управлението на ask фазата (питане) е ключово.

Как дигиталният маркетинг работи за сходни на вашата компании?

Подбрали сме детайлни интервюта от собственици на бизнеси, от маркетинг мениджъри и специалисти, които споделят кои подходи в дигиталния маркетинг работят за тях. Какво са променили в работата си, откакто работим заедно. Съветите им за успешен дигитален маркетинг. Ще намерите над 15 видеа с примери за успешни подходи, което ще накара мозъкът ви да започне да "жужи" от идеи.

Препоръчваме ви да започнете с видеото на Любина Любенова, маркетинг мениджър на Wienerberger за регион Южни Балкани.

Три въпроса от Xplora Academy - платформа за онлайн курсове по дигитален маркетинг

Как да захраните правилно алгоритмите, за да да работят те за нас

Живеем в свят, в който алгоритмите все повече подпомагат маркетинг дейностите. Самите потребители са свикнали да се осланят на алгоритмите - първа страница в Google, feed в социалните мрежи, сортирани мнения на потребители. Маркетинг екипите носят отговорност да "захранят" алгоритмите с правилната информация и при правилния тайминг.

Трябва да знаем какво могат и какво не могат сами алгоритмите, за да постигаме по-значими бизнес и маркетинг цели.

Препоръчваме целия модул "Маркетинг 5.0", за да видите много примери, включително и като безплатни лекции за data-driven marketing, контекстуален маркетинг, маркетинг с подсилено взаимодействие - на човешки език и с много детайлни примери.

Как инфлуенсърите да "се раздадат" за бранда ни?

Единици бяха хората, които преди няколко години очакваха мащаба, който достигна инфлуенсър маркетингът. В момента за много компании партньорствата и кампаниите с инфлуенсъри са ключова част от маркетинг микса им. Но за да сме успешни - трябва да приемем, че инфлуенсърът познава своята аудитория, какво хареса и на какво как реагира. Добрите инфлуенсъри имат свой разпознаваем стил, като последователите им търсят именно него.

Посетете модул "Инфлуенсър маркетинг" на Xplora Academy за съвети от инфлуенсъри и от маркетинг специалисти. И, разбира се - препоръчваме да стартирате с безплатното съдържание и съветите на Михаела Филева за успешна колаборация на брандове и инфлуенсъри и известни личности.

Как се създава и оценява успешното дигитално съдържание?

В днешни дни всеки е създател на съдържание. Много често компаниите имат огромно количество съдържание, което не знаят как да използват. И, разбира се - чудят се дали да влагат усилия в създаване на ново ресурсоемко съдържание.

Как можем да сме по-успешни? Като следваме ясни модели как работи съдържанието в дигитална среда. Като осмисляме с тях детайлните примери как някой го е направил.

Препоръчваме ви безплатните лекции в модул "Маркетинг на съдържанието" - един от най-популярните модули в Цялостната програма по дигитален маркетинг на Xplora Academy.