Ангелос Парасхакис, DDB Group: Негативната тенденция за повече работа срещу по-малки такси за обслужване трябва да спре

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Спадът се дължи основно на пандемията и естеството на бизнеса на някои от клиентите ни, които бяха значително засегнати от пандемията. 2021 г. сме с близо 10% ръст в приходите като група спрямо 2019 г.

Възстанови ли се комуникационният пазар?

Като цяло да. BTL индустрията се нуждае от малко повече време, но има сигнали за бързо възстановяване и на този сегмент.

Как се промени комуникацията между хората?

Всичко става много индивидуалистично. Хората използват социалните медии, за да изразят мнение и недоволство, марките се опитват да се обръщат повече към човека и понякога приятно се опитват да обединят потребителите с емпатия към нещата, които имат значение.

Какви са очакванията ви за комуникационния бизнес в България през 2022 г.?

Бизнесът ще продължи да расте през 2022 г. Ако нямаме неприятни изненади с COVID-19, прогнозирам минимум 10% ръст на пазара. Инфлацията обаче може да бъде пагубна за този растеж, ако продължи твърде дълго. Имахме клиенти, които отмениха кампании поради неочаквано и огромно покачване на сметките им за ток. Намаляването на рекламата може да бъде лесна краткосрочна мярка за балансиране на финансовите показатели, но има значително отрицателно въздействие в дългосрочен план.

Повече работа за по-малки такси за обслужване е негативна тенденция, която трябва да спре, тъй като това ще доведе до по-ниско качество на работата ни и в крайна сметка ще намали стойността ни. Като положителна тенденция виждам, че клиентите вече осъзнаха, че COVID-19 не е краят на рекламата, и разбраха, че брандът може да съществува и в ситуация на пандемия и да расте.

Все още няма коментари
Нов коментар